Dag 34. Thuis

Nederland, Obdam

Dat was het dan. Onze eerste camperreis in Europa. Jaren geleden hebben we al eens met een camper in Nieuw-Zeeland gereisd. Dat was een kleiner exemplaar dat we daar gehuurd hadden. In Roturua, daar waar de zwaveldampen uit de grond komen. Andere omstandigheden. Het was daar zomer, we waren met onze vrienden, Gerda en Jan die ook een camper hadden en alles is anders daar op het zuidelijk halfrond. Wat te denken van links rijden? Dat went trouwens snel.
Nu weer terug in Obdam kijken we terug op een prachtige Andalusiëreis.
In totaliteit zo’n 6500 km afgelegd en veel gezien. Veel mondkapjesgedoe in Spanje, waar we maar een keer een Qr-code hebben hoeven tonen. In drukke straten loopt de een met een mondkapje en iemand ernaast weer niet. Het algemene advies is wel een kapje te dragen. Maar soms gaat het weer ver en zie je een eenzame wandelaar op een stille weg met een kapje.
De brandstof is er veel goedkoper. Soms maar € 1,30 voor dieselolie. In Frankrijk was dat weer ruim €1,80.
We hebben veel gezien maar ook veel nog niet. Vijf weken is niet genoeg om alle plaatsen van betekenis te bezoeken. We zijn niet naar Gibraltar en Cordoba geweest simpel omdat we dan in tijdnood zouden komen. En voorop bleef staan dat we stress wilden vermijden. Het blijft tenslotte een vakantiereis.
We vonden het leuk elke dag een verslagje te schrijven en hebben genoten van jullie reacties, commentaren en ook vragen.
We vertellen graag meer als er belangstelling is.
Morgen gaat de camper schoongemaakt terug naar de eigenaar.
Deze blog is de laatste met nog een selectie van wat foto’s.
Hasta la Vista

Dank jullie wel voor de mooie foto’s en de leuke verslagen gezond en wel weer thuis gekomen. Groet van ons

Wil En Harm 2022-01-27 22:02:28

Wat fijn dat jullie genoten en veilig nu weer thuis zijn! Veel dank voor de prachtige reisverhalen! Graag tot ziens met warme groet, Mirjam

Mirjam 2022-01-27 22:03:23

Ik kwam Jan met zijn Camper vanmiddag al tegen in Obdam. Heerlijk om weer thuis te komen en jullie familie weer ontmoeten etc. We zullen elkaar vast wel tegenkomen. Welkom weer thuis in ons mooie weer Obdam.

Greetje 2022-01-27 22:05:41

Beste Jan en Truus, welkom thuis. Ontzettend genoten van jullie genieten op deze mooie reis. Bedankt daarvoor, wij spreken elkaar vast een dezer dagen en horen graag nog wat meer details. Wij lazen jullie verslag elke dag even voor aan elkaar en zullen dat missen. Maar blij dat jullie weer gezond en veilig thuis zijn. Vr gr Paul en Jannette

Paul en Jannette 2022-01-27 22:06:31

We hebben met veel plezier jullie reis gevolgd! Lieve groet en tot ziens

Tjalling e Marian 2022-01-27 22:09:30

Veilig en tevreden thuisgekomen. Dat is belangrijk. Wij hebben ook met belangstelling jullie reisblog gelezen en zijn blij jullie ontmoet te hebben. Hasta la vista sí esperamos! 🙌☀️

Dolly& Yvonne 2022-01-27 22:14:02

Welkom terug!

Natasja 2022-01-27 22:18:06

Jan en Truus,Welkom thuis in Obdam ..En hartelijk dank dat ik mee mocht genieten van jullie prachtige reis via de blog. Het zal vreemd zijn als er zo rond de klok van 10 geen mailtje meer binnen komt van jullie avonturen! Geniet nog lang na van deze mooie reis en slaap lekker in je eigen bedje...

Ria 2022-01-27 22:38:43

Mooi veilig weer thuis en geen ongelukken. Geniet nog lekker na. Genoten hebben jullie zeker. Ook ik heb genoten van jullie verhalen. Wat schrijven jullie toch altijd gezellig. Hartelijk dank hiervoor. Het gewone leven gaat weer beginnen. Dit nemen ze jullie niet meer af en de foto’s zijn de mooie herinneringen. Groetjes en tot ziens.

Annie 2022-01-27 22:46:26

Wat een mooi reisverhaal. We hebben er van genoten . Weer veilig thuis . Groetjes Marijke.

Marijke 2022-01-28 03:12:27

Prachtige reis en heel blij dat jullie weer gezellig thuis zijn :-)

Sjoukje 2022-01-28 04:38:55

Dank voor jullie leuke verslag. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en wat is die snel gegaan. Ik hoor zeker graag meer, maar eerst maar weer even acclimatiseren.

Riky 2022-01-28 07:47:03

Welkom thuis van deze mooie reis! Ik ga de leuke verhalen en zonnige foto's missen 😀

Marjolijn 2022-01-28 11:03:33

In Spanje hebben ze er dus ook genoeg van, die mondkapjes en regels. Hetzelfde als hier. Maar jullie kunnen terugkijken op een leuke ervaring en de volgende reis plannen. (De reactie van gisteren kwam wat later door problemen met mijn computer.) Bedankt voor de leuke verslagen en verhaaltjes.

Antoon 2022-01-28 16:49:02

Welkom thuis Jan en Truus Geniet weer van jullie mooie huis en Obdam dan komen wij elkaar vast weer tegen. Groet van Truus.👍👍🍷🍷

Theo en Truus 2022-01-28 20:19:51

Er is een tijd van gaan maar dan ook weer van thuiskomen! Ook weer fijn. denk ik. Bedankt voor al het moois wat jullie hebben laten zien en van de verhalen! Gr. Aafke

Aafke Zwart 2022-01-28 20:44:05

Jan en Truus al weer een beetje gesetteld in jullie woning? Wat een prachtige reis, met onnoemlijk veel indrukken. Misschien teveel om in zo’n korte tijd allemaal in je op te nemen. Gelukkig hebben jullie prachtige verslagen geschreven, om later door te lezen. We horen natuurlijk heel graag jullie mondeling verslag. Eerst maar weer een beetje wennen aan alle sociale contacten in en rond Obdam. Groetjes van ons

Tedina 2022-01-29 14:04:11

Jan en Gerda, wat leuk om zo met jullie reis mee te kijken. We hebben er erg van genoten. Groetjes van ons

Ed en Tiny 2022-01-31 16:22:54

??

Jan 2022-01-31 17:55:34

Hallo Jan en Gerda, Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt met de camper. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto’s. Heerlijk om mee te genieten. Ik hoop dat jullie weer lekker bijgekomen zijn en vooral nagenieten van al het moois dat jullie hebben meegemaakt en gezien.