Weer als nieuw

Italië, Nals

Dag 46

Vrijdag 18 mei 2018. Van Lana naar Nals. 10 km.

Geen wekker gezet, we zouden vanmorgen bekijken wat we vandaag gingen doen. We zaten in een prachtig hotel op een super locatie en het leek ons gisteravond geen slecht idee om eens een dagje niet te wandelen na 45 wandeldagen van gemiddeld 25 km en lekker aan het zwembad te liggen.😉
Maar..... vanochtend bedachten we dat een uurtje liggen aan het zwembad wel leuk is maar dat we ons daarna vast zouden gaan vervelen. We besloten om een korte afstand te gaan lopen en daarna een pedicure te zoeken voor onderhoud aan de voeten van Jan. Dat was moeilijker dan gedacht. Waar vind je zo iemand, het lukte niet via internet. Onze gastvrouw Magdalena was gelukkig erg behulpzaam en vond er een in Marling. Daar waren we gisteren bovenlangs gekomen. Tja, we gaan natuurlijk niet heen en weer lopen en hebben dus de bus gepakt om 10 km terug in Marling te komen. In Marling stapten we uit en moesten omhoog naar het dorp. Na een km kwamen langs de VVV en natuurlijk gingen we er naar binnen voor een stempel. Als tegenprestatie moesten we met stempelkaart op de foto voor
hun Facebookpagina waar we inmiddels op te zien zijn. 🤭 Daarna hebben we de kerk bezichtigd en moesten toen nog 2 km steigend op weg naar de pedicure. Na de behandeling waren de voeten weer als nieuw. Daarna weer naar beneden en met de bus terug naar Lana. Van daaruit begon onze dagetappe naar Nals. We kozen voor een route die makkelijk te lopen was want we hadden vanmiddag nog meer plannen. Ons voetpad ging door veel, heel veel appelboomgaarden. Je zou denken dat dit saai is maar dat is het niet. Gelukkig dat de appelbomen ons af en toe wat schaduw boden want het was al aardig warm. Na 10 km waren we al in Nals. Daar hebben we onze bagage in het pension gezet en zijn naar het station gelopen voor de trein naar Bolzano. Truus moest n.l. hoognodig nieuwe schoenen hebben en wilde graag dezelfde. Het profiel was op sommige plaatsen totaal weggesleten en op onze route hier heb je wel wat houvast nodig. Even naar Bolzano leek makkelijk maar het was een hele onderneming. Eerst met de trein naar Bolzano en daarna met de bus de halve stad door naar Decathlon. We zullen jullie de details besparen maar het heeft uren geduurd en we waren helemaal verreisd toen we vroeg in de avond weer in ons pension aankwamen. Maar de missie is geslaagd. Het is ongelooflijk maar waar, er stond nog één paar met de juiste maat. Helemaal blij was Truus. Gelukkig niet alle moeite voor niks. Hopelijk komt ze op dit paar in Rome aan.
We hadden wel twee meevallers vandaag. 😀 Toen we met de bus naar de pedicure gingen en de buschauffeur wilden betalen hoefde dat niet omdat het kaartjes-systeem eruit lag. En toen we op het station in Nals op de trein naar Bolzano stonden te wachten en aan een echtpaar vroegen waar de kaartjesautomaat hing pakten zij twee kaartjes en gaven die aan ons. Zij waren hier op vakantie geweest en hadden elk een weekabonnemet gekocht die nog drie dagen geldig zijn voor al het openbaar vervoer in de regio. Het vriendelijke echtpaar had ze niet meer nodig. Natuurlijk bedankten we ze hartelijk, wij waren blij met de kaartjes. Nu hoefden we niet meer naar kaartjesautomaten te zoeken die soms op een ander spoor hangen en in Bolzano niet in de rij voor het loket te staan. Ook instappen in bussen in Bolzano was zo erg makkelijk. En wat te denken van de ingewikkelde menu’ s op het scherm van zo’n automaat. 😀 We hebben vandaag veel van het openbaar vervoer gebruikt gemaakt en we kunnen niet anders zeggen dat dat hier prima geregeld is. Wel zijn we blij als we morgen weer lekker aan de wandel kunnen zonder al dit gedoe.
Bij terugkeer in Nals hebben we weer eerst boodschappen voor de maaltijd gedaan omdat we gezien hadden dat we in ons appartement weer de beschikking over een keukentje hadden. Wij vinden het lekker om zelf wat te koken en het is fijn dat we de deur niet meer uit hoeven.

Een heel gezellig Pinksterweekend allemaal.

Jan nieuwe voeten, Truus nieuwe schoenen, jullie gaan vandaag als een speer! En dan ook nog gratis kaartjes: zo komt jan splinter door de winter! Genieten maar weer, dat doen wij van jullie verslagen!

Adri en Joke 2018-05-19 08:20:13

Groot gelijk om even een kleine, noodzakelijke onderbreking in te lassen! En dan nu weer met frisse moed, nieuwe voeten en schoenen op pad. Dat gaat zeker goedkomen met jullie, aan de voeten en schoenen zal het niet liggen! Aan de omgeving en de hulp van vriendelijke mensen ook niet, toch!!

Anneke 2018-05-19 08:29:51

Hallo kanjers ! Top wat jullie allemaal belopen ! En nieuwe schoenen zijn fijn ! Moet je ze nog eerst wat inlopen? Het is inderdaad moeilijk dag te niksen bij elke zo n trip die jullie maken. Maar af en toe even heerlijk ontspannen doet de mens goed ! En heerlijk eten natuurlijk ! Nou hartelijke grieten en een fijn pinksterweekend ! Wij hebben morgen de pinkstertocht 5e keer in de Betuwe. Beloofd goed wandelweer te worden dus zal druk worden ! Dikke kus Annet

Annet mirtkerk 2018-05-19 08:34:07

Zo te lezen kunnen jullie er weer tegen ,Jan met je eigen Truus aan het zwembad gaan liggen is dus blijkbaar geen succes.//////// ,Veel wandelplezier maar weer vanuit de van Wassenaerstraat groet Nel en Theo

theo van nel 2018-05-19 14:37:48

Hallo lieve wandelvrienden, Toeval bestaat niet, het had zo moeten zijn zal mijn zus wel zeggen. Even jezelf een kleine onderhoud gunnen en weer lekker fris en herboren op je voetjes lopen. NIks mis mee. Spreuk uit de NHD van afgelopen donderdag. "Spaar geen centen maar mooie momenten" Arrivederci R&G