Het boomhuis

Oostenrijk, Zams

Dag 38

Donderdag 10 mei 2018. Van Nassereith naar Zams. 34 km.

Het ontbijt was prima en onze gastvrouw en -heer waren erg gezellig. Dat kostte wel wat tijd en daardoor werd het iets later dan gedacht. Toen we vertrokken scheen de zon al maar het was nog lekker fris en dat was fijn want er stond ons volgens de routeplanning 31 km te wachten. En dan weten we ondertussen ook dat het meestal iets langer wordt.
Het ging goed over de mooie glooiende fietspaden in het dal van de Inn. Het was helder en aan weerszijden zagen we de Alpenreuzen met hier en daar nog sneeuw. We liepen lekker en dat kwam goed uit omdat we zagen dat er om 15.00 uur kans op regen was.
Vanwege Hemelvaartsdag werd er volop gewandeld en gefietst en dan blijkt dat de Oostenrijkers vriendelijke mensen zijn. Ze groeten bijna allemaal.
Onze eerste stop was bij een apart klein huis dat een soort riddermuseum was, het ging open toen we langsliepen, precies om 10 uur. Binnen uit een automaat konden we prima koffie halen en er was een bankje in de schaduw, na een minuut of 10 gingen we verder. Op een punt stond het water van de Inn zo hoog dat we niet verder konden over het pad. Gelukkig was er al een omweg. Na een bocht zagen we een soort Hans en Grietjehuis en er tegenover nog een paar kleine boomhuisjes. In een van de huisjes zat een man. Het leek een poppententoonstelling zodat we de man maar hebben gevraagd of hij wel echt was. Dit bevestigde hij. 😂
Na weer ongeveer 2 uur lopen waren we bij een station in Imsterberg. Daar waren bankjes en dus een mooi punt voor onze lunch. Toen we lekker onderuit zaten kwam er een Deutsche Bahn-man naar buiten die met de hand de spoorbomen naar beneden draaide omdat er een trein langskwam. Hij was waarschijnlijk een van de laatste van zijn soort dacht hij zelf ook. We zagen ook dat onze laatste 15 km wandelen met de trein maar 12 minuten zou kosten. Wat een verleiding. 😟
Toch maar met de benenwagen verder over een graspad pal langs de spoorbaan. Rechts de rails en links een rotsmassief. Daarna bogen we af langs een smal bospad en ging het stevig omhoog. Dat ging prima maar de afdaling is altijd wat lastiger.
We bleven genieten en mooie foto’s maken.
Via een weer mooi fietspad waar we ook behoorlijk naar beneden gingen en weer omhoog moesten, hadden wij het soms makkelijker dan de fietsers. Rond 16.00 uur kwamen we aan in Zams. Op advies van een fietster die toevallig hoorde dat we de naam van een hotel noemden, vonden we een prima pension. Na ons dagelijks ritueel bij aankomst in het gasthuis hebben we het leuke stadje bekeken, ook hier was de kerk open en deze was ook weer bijzonder mooi. Na een kaarsje te hebben aangestoken hebben we bij de pastorie aangebeld voor de stempel maar er was niemand thuis. Daarna gegeten, heerlijk Chinees, en op tijd terug. Voor morgen hebben we ons plan bijgesteld. Dat zou 45 km geweest zijn waarvan een stukje met de bus omdat dat niet anders kan en mag. Dat stuk weg is te gevaarlijk om langs te lopen. Maar het blijft te veel na een dag als vandaag.
Tijdens onze tocht is mooi wandelweer gebleven alleen op het eind hebben we een paar druppels gevoeld. De vooruitzichten voor de komende dagen zijn meer regendruppels🤭 Maar we beseffen dat we het tot nu toe uitzonderlijk getroffen hebben met bijna zes weken prachtig weer.

Servus.

Oei oei, als thuiszorg moeten we toch wel onze kanttekeningen zetten bij er busreis. 😁😁😁. En over de prikkeling om met de trein te gaan 😤😤. Have fun en doe voorzichtig.

Ger en Jacky 2018-05-11 08:25:02

Er moest nog een woordje bij. Thuisjury. Ipv thuiszorg dat het toestel kennelijk beter vond.

Ger en Jacky 2018-05-11 08:26:20

Prachtig al die foto's van Oostenrijk. Weer een heel ander landschap. Dat er zo dichtbij een trein een looppad is. Ik geniet met jullie mee. Alleen vanuit de luie stoel!!!!! Succes verder.

Annie D 2018-05-11 09:07:43

Ja, kan me voorstellen dat de verleiding groot is om een stukje te "🚆en ! "maar" sterk hoor dat jullie toch niet gezwicht zijn! Je ziet en ontmoet onderweg ook zoveel moois, dat zou je allemaal missen..... Op de kaart lijkt 't dat jullie in de buurt van Imst komen, ons bekend van tijd geleden. Veel plezier!!

Anneke 2018-05-11 10:38:02

Wat een prachtige reis met de benewagen maken jullie Jan en Truus. Erg mooi om te lezen. Veel plezier met jullie verdere reis. Hartelijke groeten uit obdam van Kees en Astrid .

Astrid 2018-05-11 19:21:16

Hallo Jan en Truus. Het is alweer een paar dagen geleden dat we elkaar hebben ontmoet in Reutte. Wat was het gezellig! Jullie vertelden zo enthousiast over jullie belevenissen en over al het mooie dat jullie al hebben gezien. Erg leuk. Wij wensen jullie nog veel plezier tijdens de wandeltochten. Onze vakantie zit er bijna op en brengen we de camper weer naar de eigenaar. Groetjes.

Klaas en Hetty 2018-05-11 20:49:59

Grüss Gott Truus en Jan, dank voor jullie leuke reis verhalen en foto,s.

marijke en Bert 2018-05-11 22:17:16

Wat leuk Zams...daar hebben we onze kinderen voor t eerst mee te skien genomen Klein en dus overzichtelijk gebied met oefenweide boven op de piste. Mooiie plaatjes en praatjes Veel suc6 verder...ik volg

Marjan Dekker 2018-05-12 07:58:04

dit is een test, onze reactie wordt eerst geplaatst onder de noemer zojuist geplaatst en later is het weer verdwenen..ra ra hoe kan dat edoch viel spasz mit einander und die grusse aus der von wassenaerstrasse .

theo van nel 2018-05-12 18:47:19

dit is een test, onze reactie wordt eerst geplaatst en daarna is hij weer verdwenen rara hoe kan dat .... edoch viel wanderspasz mit einander und die grussen aus der von wassenaerstrasse nel en theo

theo van nel 2018-05-12 18:52:37

het is nu blijkbaar gelukt sorry voor de dubbele reactie

theo van nel 2018-05-12 18:54:54

Wat lezen wij mooie belevenissen Jan en Truus. Op zondagochtend komt er weer een mooi verhaal binnen! Geweldig om jullie te volgen. Mijn rechterhand kan gelukkig typen! Doe voorzichtig en geniet vooral!