Het snelle hert

Duitsland, Külsheim

Dag 17

19 april 2018. Van Miltenberg naar Steinfurt. 23 km

Het eerste wat we doen bij het opstaan is, gordijnen openen en kijken wat voor weer het is. Net als bij jullie begint de dag hier weer zonnig, heerlijk!
Na het ontbijt gingen we om 7.45 uur weer uitgerust op stap.
Toen we het stadje Miltenberg uitliepen was het even zoeken naar het juiste pad. Maar al snel liepen we op een rustig fietspad met mooie vergezichten.
Tegen tienen waren we in het dorpje Eichenbühl met, gelukkig een bakker voor een koffiestop met taart.
De (van oorsprong Italiaanse) verkoopster wees ons nog op een mooie route maar toen we haar vroegen om mee te lopen reageerde ze vereerd maar sloeg het blij af.
Verder in het dorpje kwamen we langs de kerk, daar tegenover stond het Pfarrhaus en dit bleek ook nog eens open te zijn. We werden hartelijk ontvangen door een medewerkster van het secretariaat Ze had lang geleden ooit eerder een fietser van een stempel voorzien en vond het bijzonder dat ze een stempel mocht plaatsen op een paspoort van wandelaars naar Rome. Na een leuk gesprek vervolgden wij onze weg.
De mooi glooiende fietspaden liepen heerlijk met veel leuke bruggetjes over het snel stromende beekje dat we volgden.
Op het eind van het fietspad liepen we over een graspad naar beneden een dal in maar toen klopte de situatie niet meer met de gps. We vroegen aan een meisje dat daar met haar hond wandelde of we dwars door het weiland konden en dan verder. Niet dus. Ze kon ons duidelijk niet helpen en het plaatsje waar we naartoe wilden kende ze ook niet. Dan eerst maar een korte lunchstop in het gras en even goed kijken op de gps. Er was geen andere keuze dan een stukje via de weg te gaan.
Langs de weg is niet prettig maar het was niet druk. Weer twee km verder konden we het bos in voor de finale. Tijdens het klimmen schiet er een hert vlak langs ons door het bos, jammer dat het bij één Beiers boshert 😏bleef. Na de klimpartij nog een stukje naar beneden het dorp in waar we overnachten. We zagen ons hotel al snel op een prachtig plekje aan de rand van het dorpje.
Toen we aankwamen bij Gasthof Grüner Baum stond er een man die ook wilde inchecken maar aangaf dat er niemand was. De deur was open maar er was geen mens te zien. We zijn lekker in de tuin gaan zitten en kregen van een klusjesman die daar bezig was een glas bier/Radler. Later kwam de eigenaar met de sleutel en nog een biertje van het huis omdat hij toch een hand vrij had.
Ook werd gevraagd of we ‘s avonds daar wilden eten. Direct ja gezegd omdat we in een klein dorp zitten met waarschijnlijk 0 voorzieningen.
Heerlijk gedoucht en de was hangt al buiten. 😉

Een fijne zonnige vrijdag allemaal.

De kop van de route is er nu echt af en jullie moeten zo langzamerhand beginnen te wennen aan jullie soort van nomadebestaan😁 Het beeldende verslag met de bijbehorende foto.s maakt het wel een soort van verslavend reisverhaal, waarbij een soort van spanning wordt opgebouwd. Have fun.

Ger en Jacky 2018-04-20 07:07:36

Ik houd niet van lezen, maar dit is elke dag weer een genot😘. Jullie zijn kanjers, in het lopen maar ook zeker in het schrijven😀🚶🏻🚶🏻🙋🏽 ,

Janny uit Emmeloord 2018-04-20 07:13:53

Elke ochtend als ik m'n telefoon aanzet hoor ik dat jullie verslag weer binnen is. Heerlijk, weer ff lezen voor ik zelf m'n rondje ga lopen; mijn afstand kan echt niet tippen aan wat jullie doen!! Super leuk om te lezen en ook in gedachten met jullie mee te wandelen. Ik geniet van jullie verhaal en de prachtige foto's. Dankjewel!! Weer een fijne wandeldag gewenst.

Anneke 2018-04-20 08:44:28

Prachtig ik reis helemaal met jullie mee alsof ik weer onderweg ben naar Santiago, stempels scoren (wij gingen naar gemeentehuizen) in het gras zitten broodje eten, een verkeerde afslag nemen, praatje maken, heerlijk. Vanmiddag beginnen we de pijlen uit te zetten voor de wandeling zaterdag en zondag in Abbekerk nog nooit zo mooi weer gehad, we gaan ervoor. Groetjes, Tiny D

Tiny 2018-04-20 10:39:38

Wij gaan vanavond zweten bij het toneel, Gisteravond hebben ze gespeeld voor de zonnebloem , die oudjes vonden het prachtig, Des te meer rare praatjes des te harder moesten ze lachen ,echt grappig Dus vanavond nog en morgen.Er komt redelijk wat publiek.Er zijn weinig nieuwtjes uit Obdam ,Misschien wel goed, er is dan ook geen narigheid.Fijn dat jullie zo genieten en dat Jan zijn been het goed houd.Ik lees met heel veel plezier alle dagen jullie verhalen en kijk naar de prachige foto's.

ciska 2018-04-20 17:49:53

Ik geniet alle dagen van jullie verhaal. Petje af hoor voor jullie. En maar doorgaan. Leuke ontmoetingen hebben jullie. Zo is elke dag weer verrassend. 7 dagen in de week jullie verhaal. Wat schrijven jullie geweldig. Ik beleef het helemaal. Echt genieten, terwijl ikzelf nooit lange afstanden loop. Knap Hoor. Toppers zijn jullie.

Annie D. 2018-04-20 21:56:23

Hoi lieve mensen, Ik liep weer heerlijk met jullie mee door het mooie land waar jullie zijn. Kon ik maar wat foto's sturen zo mooi dat het in 1 week tijd in West friesland is geworden. Het gaat plotseling zo snel de natuur. Het is volgens Jan Nanne nog enkele dagen dit zomerse lenteweer, dus nog even genieten.en jullie vanzelf ook. Auf Wiedersehen R&G

Greet 2018-04-21 07:42:16

Ook bij ons bloeien de fruitbomen. Heb de oude rassen die bloeien bij de Abdij van Egmond gister gezien. Was ook genieten. Ik geniet van jullie verslagen en vindt het knap dat jullie iedere dag de tijd kunnen vinden om het te verslaan.