De Loreley

Duitsland, Bingen am Rhein

Dag 11

Vrijdag 13 april 2018. Van St. Goar naar Bingen. 32 km.

Om 6:50 uur waren we al op pad, zonder Frühstück omdat dat pas om 8.30 uur mogelijk was. We liepen als een speer zo vroeg in de ochtend, om 8 uur hadden we er al ruim 7 km opzitten. Intussen waren we langs de beroemde, beruchte of begeerde Loreley gelopen op de andere oever. Nou, je hebt Loreleyhotels, -trips, boten etc. Maar er was bar weinig te zien dat ons enige vorm van opwinding bezorgde. 😊 We wisten dat er nu gauw een super kwam waar we de lunch en wat fruit kochten. Aan de overkant konden we voor koffie en wat lekkers terecht, wat wil een mens nog meer! En daarna...hup, weer in de benen.
Het ging allemaal voorspoedig. Op de Rijn weer volop scheepvaart waarbij veel vrachtschepen met een Nederlandse vlag. Regelmatig is er een stukje natuur tussen de Rijn en de weg en daar zagen we hoe je veel goedkoper kan overnachten als je op reis bent. (Zie foto).
Even later kwamen we, (dat beseffen we later pas) de eerste wandelaar tegen met rugzak. Natuurlijk moesten we even een praatje met haar maken. Zij wandelt van zuid naar noord Duitsland. Ze was 4 dagen onderweg en had 50 km gelopen. Zij had twee nachten ergens onderweg in het bos in een hangmat geslapen. Ze vond mensen gevaarlijker dan wilde zwijnen. Brrr, we moeten er niet aan denken. Van deze vriendelijke, avontuurlijke vrouw heb ik ook maar een kiekje gemaakt.
Regelmatig lopen we ook over campings die aan de oever zijn gelegen, altijd leuk! Toen ik Jan vroeg om even te wachten omdat ik een foto wilde maken van een leuk caravan-vogelhuisje hoorde ik in het Nederlands zeggen dat die huisjes in maart te koop waren bij de Lidl. Ook in Nederland. 😃. De Nederlandse beheerder had daar een prachtige camping.
Na een paar km weer een camping. Je kunt er overheen of erlangs. Wij er overheen natuurlijk, lekker nieuwsgierig. 😊
En daar op een prachtig hoekje, pal aan de Rijn stond een caravan met de Nederlandse vlag. De eigenaar stond buiten en we hebben heel gezellig even gepraat. Hij en zijn vrouw komen uit Arnhem en hebben daar al 20 jaar een staplaats. Vriendelijk boden ze koffie aan wat we hebben afgeslagen , dat zou teveel tijd kosten. Er was nl regen voorspeld en wilden droog in Bingen aankomen. (Het is nu 19.30 uur en er is nog geen drup gevallen.)
Rond 14.30 uur ingecheckt in het hotel. Zoals altijd meteen bij aankomst douchen en de was doen. Om de was droog te krijgen rollen we de natte spullen in de handdoek en wringen we die uit, dan op de verwarming en klaar is kees, een kind maar ook pelgrim kan de was doen. 😉.
Zo, en nu brei ik er een eind aan. Het is alweer een heel verhaal geworden. Wij gaan onze stempels halen bij de VVV en Bingen onveilig maken.
Fijne dag allemaal en tot de volgende keer.

Ps. Dank voor alle leuke reacties en aanmoedigingen. Helaas staat de techniek niet toe hier rechtstreeks op te reageren.

Wat een mooi verhaal weer, heerlijk om dit te lezen zo vroeg in de morgen Auf wieder sehn

Greet 2018-04-14 07:14:53

Leuk hoor, ik geniet mee van jullie tocht, maar zeker ook van jullie leuke verhalen. Leuk ook al die ontmoetingen! Fijn weekend en geniet maar lekker.

Anneke 2018-04-14 08:37:55

Prachtige ontmoetingen! Je ziet het gebeuren. Tekst en muziek van de Loreley heb ik :) Fijne wandeldag!

janny van der Werff 2018-04-14 08:56:12

Een mooie ervaring als we jullie reisverslag lezen, het kribbelt wel een beetje als Jan terugdenkt aan zijn Santiago wandeling.

Jan en Gerda 2018-04-14 09:02:42

De foto,s die jullie ons elke dag met het prettig leesbare verslag sturen zijn een ware promotie voor een Duitsland vakantie. Als je niet beter zou weten, of misschien hebben we het ook wel mis😉, denk je al snel dat jullie ingehuurd zijn door een reisorganisatie. Het prikkelt ook voor niet wandelaars tot reizen. Mooie wandeldag. En bedenk ook bij de Tour de France waar top getrainde sporters aan mee doen, heeft men af en toe een rustdag.

Ger en Jacky 2018-04-14 09:17:56

Heerlijk om iedere dag te lezen en een feestelijk begin van de dag! Jullie toon is zo leuk. Een zonnig weekend. Joke Boersema

Joke Boersema 2018-04-14 09:52:07

Wat een mooie verslagen schrijven jullie. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven. En wat gaan jullie goed! Nog veel wandelplezier. Groetjes Sjaak en Marlène

Sjaak en Marlène 2018-04-14 10:13:56

Zo te lezen was het weer een heerlijke wandeldag ,goed weer . Wat Leuk wat je zoal tegenkom onderweg dat maakt het ook zo leuk Succes vandaag

Wil & Harm 2018-04-14 10:24:56

Lekker he zo vroeg op pad en dan niets tegenkomen. Op tijd op je overnachtingsplek ook heerlijk toch. Gelukkig dat jullie niet kunnen reageren op alle berichtjes, zou ook jammer van de tijd zijn. Maar wij genieten ervan en blijven jullie volgen. Succes