Dag 24. Bijna in Valencia

Spanje, Valencia

Zoals gezegd vertrokken we vanmorgen om via onze vrienden die net onder Cartagena wonen, naar Valencia.
We waren blij de camping in Aguila achter ons te laten. Kleine plaatsen en geen prettige sfeer.
Het weerzien met Gerry en Ed was hartverwarmend. Het voelde direct erg vertrouwd en het was gezellig. Helaas maar kort want er wachtte ons nog een rit van 300 km.
Wat ons opviel was dat er langzamerhand minder plastic kassen langs de weg staan. Nu zien we grote boomgaarden met mandarijnen.
Langs de weg zien we ook andere tuinbouwactiviteiten. Vaak zie je een bus waarmee de werkers zijn aangevoerd. Een raadsel waar ze vandaan komen.
Wat onderweg ook erg vreemd is dat je via Google maps af en toe over weggetjes wordt gestuurd die wel erg smal zijn. Maar na enkele kilometers kom je dan weer op grotere wegen.
Het was dus naast het bezoek een reisdag. Een lange reisdag. Het was bijna donker toen we arriveerden. Deze keer op een prachtige camping.
Morgen weer foto’s. Daar zijn we vandaag niet aan toe gekomen.
Hasta mañana.

Valencia een prachtige stad, fietsen door de goot, let op de vele bruggen en de vele sportvelden. Paella is het voedsel in Valencia, zeker een bezoek waard is de stad van de kunsten en wetenschap. Wij genieten van jullie prachtige verhalen.

Marijke en Bert 2022-01-17 23:05:36

Dan toch aangekomen in Valencia. Ik schreef er vorige week al over, ging effe te snel. :) Daar kunnen jullie weer goed fietsen. En prachtige binnenstad weet ik nog. Veel plezier verder. Er is daar genoeg te zien. Jullie genieten wel zo te lezen. Heerlijk.

Annie 2022-01-18 14:57:55

Jullie "Rondje Spanje" begint al aardig een Rondje te worden nu jullie weer enigszins in noordelijke richting gaan. Hoeveel kilometers hebben jullie er inmiddels opzitten? Een fijn verblijf in Valencia en ik kijk uit naar de foto's. Groetjes,