Onverwacht bezoek

Duitsland, Meitingen

Dag 28

Maandag 30 april 2018. Van Donauwörth naar Meitingen. 26km.

Het regent licht en het is fris als we om negen uur de Donau oversteken voor onze route naar Meitingen. Al snel stopt de regen en moeten we stoppen om de regenjassen uit te trekken. Ook hebben we even kort contact met onze zwager in het AVL. Daarna een kop koffie tijdens een break van 10 min. in een tankstation en alweer kunnen we verder in korte broek en T-shirt.
We komen langs Mertingen, een stadje dat gedomineerd wordt door de grote fabrieken van Zott, een zuivelgigant.
Er is een verwijzing naar het Rathaus en we besluiten een kleine omweg te maken om wellicht een stempel te krijgen.
Nou, dat lukte. De receptioniste vond het enorm cool wat die Leute aus Niederlande deden en ze vond het erg jammer dat de burgemeester een vrije dag had. Ze ging bellen en sommeerde de loco-burgemeester zo ongeveer er even bij te komen. Deze was ook enthousiast en er werden veel foto’s gemaakt.
Daarna weer verder op snelheid want de omgeving was vlak en meer van hetzelfde. Door het omkleden, omlopen e.d. waren we nog niet echt opgeschoten. Van vrienden uit Egmond kregen we een vaag telefoontje. Gevraagd werd of het weer niet al te slecht was. Verder was de verbinding slecht want wij waren nauwelijks te verstaan. Wij aan onze kant hadden wel prima ontvangst.
Onderweg zien we langs de weg een kale meiboom liggen. Die lag klaar om versierd te worden en vanavond overeind gezet.
In Westendorf, 3 km voor onze bestemming waren ze druk bezig met hun boom. Deze was 25 meter lang en 17:00 uur precies ging hij overeind. Jammer, te lang om te wachten. We vroegen of er in Meitingen ook een boom opgezet zou worden maar deze zou gestolen zijn. Dit hoort tot een traditie dat er bomen uit dorpen en stadjes gestolen worden die vervolgens teruggekocht kunnen worden. Terugkopen met bier welteverstaan. 😊
In Meitingen ontmoetten we een man die bij het nieuwe huis van zijn zoon aan het werk was. Gepraat over Rome en de meiboom. Hij zei dat alle feestelijkheden waren afgelast omdat de boom gestolen was. Dat verhaal eerder klopte dus.
Weer een telefoontje van onze vrienden Gerrit en Stijnie. Daaruit bleek al snel dat ze in de buurt waren. Ze hadden geprobeerd ons op de route te verrassen maar dat was helaas niet gelukt. Daarom afgesproken ‘s avonds samen te eten.
Even later vonden we ons hotel met een ruime kamer. Douche, boodschappen bij supermarkt vlakbij en een tafel gereserveerd bij een leuke tent tegenover. Oh ja ook nog een onderkomen in de volgende plaats geboekt en snel even ons verhaal opschrijven.
Om 19:00 uur komen Stijnie en Gerrit aan op de fiets. Erg leuk elkaar hier helemaal te treffen. We hebben heerlijk gegeten en een lekker wijntje/biertje gedronken en het erg gezellig gehad. De poging ons toevallig tegen te komen bleek hilarisch. Als ware detectives hadden ze geprobeerd ons op te sporen. Helaas liepen we deze dag niet precies op de route van de Romantische Straße en mislukten al hun inspanningen. Maar ze hadden dagenlang voorpret gehad.
Het was alweer een prachtige dag.

Herzlichen Grüsse

Goed te horen dat het onze buren goed vergaat en dat jullie beter weer hebben dan hier in die Niederlanden. Hier is de natte moeson begonnen. Wandel ze!

Ger en Jacky 2018-05-01 07:29:44

Het is hier echt herfst, maar gelukkig wordt het aan het eind van de week weer mooi. Dat is natuurlijk heel fijn omdat er op het kerkplein het bevrijdingsfeest wordt gehouden en wij walking dinner hebben met 12 kopers van de veiling. Ben benieuwd naar jullie foto's van de meiboom in volle glorie, want die zullen jullie deze komende dagen overal wel tegenkomen. Fijne tocht maar weer.

Gerda en Tom W. 2018-05-01 07:35:49

Super leuk al die verrassingen onderweg. Daar doen jullie het toch voor. Wat een geweldige herinneringen houden jullie over aan deze reis. Elke dag is verrassend. Zo leuk dat jullie dit delen. En lekker in de korte broek. Niet voor te stellen hier. Succes en geniet.

Annie D 2018-05-01 08:01:27

Een dag met verrassingen voor jullie, leuke afwisseling; bezoek van (loco) burgemeester, vlakte ipv heuvels, en vrienden bezoek! De strak blauwe lucht op sommige foto's maakt dit alles nog mooier!! Fijne wandeling weer!

Anneke 2018-05-01 08:39:30

Goeie Morgen Truus en Jan,,wandelen verbroederd dat wisten we al maar jullie bevestigen het maar weer eens .(uiteraard moet je voor open staat .)Leuk die spontane ontmoetingen en fijn dat we mee kunnen genieten .Succes vandaag .

Harm&Wil 2018-05-01 09:17:34

Goedemorgen lieve mensen. Nu ben ik ook wel nieuwschierig wat nou een meiboom is, ik wacht het af. Gister mocht Richard meedoen met Old Star Walking Football in het Olympisch Stadion. wat een belevenis. 200 Voetballers boven de 65 jaar mochten hun talenten laten zien om misschien mee te mogen doen voor de WK in Bristol. Ik heb genoten daar, wat een gezelligheid en plezier met de senioren onder elkaar. Ik hoop dat meerdere zich opgeven in hun eigen regio om dit spelletje te spelen. Helaas is Richard niet voor het WK team geselecteerd maar Sjaak de Wit uit Monnickendam. Een gezellige sportieve man die wij hebben ontmoet gister in het stadion. Op 11,12 en 13 mei gaan ze naar Bristol om Nederland te vertegenwoordigen. Wie weet!!!!!! Jullie nog een gezellige dag en wij gaan de troep opruimen van de storm van afgelopen nacht. Nog een spreuk uit het NHD "Beginnen is makkelijk, volhouden is de kunst" Auf Wiedersehen R&G

Greet 2018-05-01 09:25:27

WAT LEUK AL DIE CONTACTEN ONDERWEG , VONDEN WE ZELF OOK LEUK OP ONZE FIETSTOCHTEN , OOK LEUK OM VIA DE REACTIES TE LEZEN , DAT RICHARD VAN GREET NOG STEEDS Z'N JONGENS DROOM HEEFT OM OOIT EEN BEKENDE VOETBALLER TE WORDEN/////// TRUUS EN JAN VEEL PLEZIER EN HOUD ONS OP DE HOOGTE VAN JULLIE NU AL PRACHTIGE TOCHT GROET NEL EN THEO

THEO van NEL VAN DE VAN WASSENAERSTR 2018-05-01 10:22:43

Beste familie ten Berge, Wij hebben elkaar ontmoet op 9 april in Bad Breisig. We zaten daar aan de koffie. Wij zijn het echtpaar met hondje Quinsey en wij waren met vakantie in Bad Neuenahr. Bijna elke dag zeggen we tegen elkaar: "Waar zouden die mensen nu zijn?" Een paar dagen geleden ben ik gaan googelen en.....jawel: gevonden. Wat een prachtige verhalen en foto's! We wensen u verder een voorspoedige voetreis toe. En we blijven uw verhalen volgen. Hartelijke groeten van Anja en Kees Vuijk uit Ridderkerk

Anja en Kees Vuijk uit Ridderkerk 2018-05-01 15:37:15

Hoi lieve wandelaars, het is weer genieten van jullie mooie verhaal.... en ik kan jullie vertellen dat ik deze reactie type zittend in het Domburgse zonnetje 😁, heerlijk.

Ria V 2018-05-01 17:11:38

Na de storm beloofd het hier nu beter weer te worden. Wat een verrassing om vrienden te ontmoeten op jullie prachtige wandeling. Zo te lezen is het nog elke dag genieten. En wij doen dat van jullie verhalen.

Ted en Ina 2018-05-01 21:14:50

Wat weer een prachtig verhaal vandaag,jullie ontmoetingen zijn wel heel bijzonder en interessant,vooral ook de foto's die maken het zo dat je het zelf meemaak. Nog heel veel reisplezier en genieten van elke dag. Groetjes van Theo en Truus D.

Theo Dekker 2018-05-01 22:06:17

jullie hebben lekker weertje !