De eerste bergetappe

Duitsland, Höchst im Odenwald

Dag 15.

Dinsdag 17 april 2018. Van Gundernhausen naar Höchst im Odenwald. 24 km.

We moeten oppassen dat we het niet gewoon gaan vinden dat bij het wakker worden de zon al schijnt. We beseffen dat we het heel erg treffen.
Na een hartelijk afscheid van onze gastheer Claud begonnen we onze dag, nu weer met rugzak. Claud was erg aardig en leefde met ons mee, zocht een hotel en voor de lunch die we twee dagen meenamen en voor de was die zijn vrouw voor ons gedaan had wilde hij niets in rekening brengen. 😃
Al gauw liepen we het dorp uit via een landpad. Heerlijk om ‘s morgens om 8:00 uur te lopen met de dauw nog boven de grond. Via een prachtige fietsroute komen we door mooie dorpjes. Na een uurtje al koffie gedronken, we zijn bang dat het anders onderweg niet meer lukt, maar hier hebben we ons in vergist. We kwamen door veel stadjes en zagen veel bakkers. Het werd warmer. De pijpen van de broek gingen er al weer snel vanaf. Langzaam werd het mooie landschap glooiend tot de laatste tien km.
Onze lunch nuttigen we op een mooie Friedhof met bankjes in het dorpje Hering direct na de eerste klim. Een stel Vlaamse Gaaien, normaal lawaaischoppers, scharrelden rustig in de bomen tegenover ons.
Tjonge, het echte werk was dus begonnen. Voor het eerst heeft Truus de wandelstokken gebruikt, in onze beleving gingen we stijl omhoog. We klommen vandaag tot 360 meter hoogte. De gps gaf aan dat we totaal 900 m geklommen hadden en ongeveer evenveel gedaald waren. Om te oefenen voor de komende beklimmingen vonden wij het ploeteren tegen deze pukkels al heel wat, hoe moet dat straks in de bergen?
Midden in het bos nog een leuke ontmoeting met een wandelaarster die een kapsalon heeft in onze eindbestemming. In Obdam doen veel mensen een rondje dijk. Zij had het over haar rondje maar heeft dan even iets meer hoogteverschil te overwinnen. 😊
De laatste kilometers liepen we fijn koel door het bos, het was in de zon wel tegen de 30 graden. Om na het bos het stadje te bereiken liepen we door een klein tunneltje een paadje op door weilanden. Het is een wonder hoe de gps zo’n pad kan vinden.
Het centrum van Höchst im Odenwald is mede door het prachtige weer gezellig. Ons hotel ligt in het centrum, maar voor wij incheckten hebben we eerst een heerlijk koel biertje op een terras verdiend. Mmmmm..
Fijne dag maar weer.

Hoi lieve mensen, Wij moeten ook oppassen dat wij het nidt gewoon vinden dat de zon schijnt als je wakker wordt. Het is hier prachtig mooi zomer weer. De zon schijnt volop in de vroege morgen en nog een ding de fietstunnel bij het tankstation is open, wat is dat mooi en veilig. Wij reizen eer met jullie mee en geniet ervan. Auf Wiederwegen Richard en Greet

Greet 2018-04-18 06:52:47

Heerlijk dat prachtige, glooiende landschap. Zit niet in over het klimmen, dat gaat wennen. Je krijgt gaandeweg "klimbenen", is onze ervaring. Fijne wandeldag!

Janny van der werff 2018-04-18 09:03:50

Wat is het toch heerlijk om zo te lopen En met slappe knieen de berg af Na een tijdje weet je niet beter Groetjes Hein en Truus

Truus en Hein de heer 2018-04-18 09:46:13

Wat heerlijk om jullie verslag weer te lezen. Fijn dat alles zo voorspoedig gaat, hoop dat dat zo zal blijven. Blijf genieten dan doe ik dat met jullie. Succes!

Anneke 2018-04-18 09:55:08

Hey toppers, wat gaaf om te lezen wat jullie meemaken, heerlijk! Geniet elke dag een klein beetje mee en zie jullie helemaal voor me.....vrolijk, genietend, positief en mooi stel met het tempo er goed in, zodat jullie op tijd weer bij jullie volgende bestemming zijn voor jullie welverdiende rust! ☀️😎🍻toi toi voor de komende dagen!

Thea 2018-04-18 10:16:07

Jan en Truus, aan de Woudrustlaan kunnen de korte broeken ook uit de kast. Tuin gefreesd en vanmiddag zaaien. Nog 4 dagen dit weer. Geniet er maar van en rustig aan he in de heuvels. groet van Jan en Gerda N

Jan en Gerda N 2018-04-18 12:23:40

Mama: Hallo Truus en Jan, het is hier heel mooi weer en de hulp is fantastisch 😉🤗De ramen zijn gezeemd dus ik heb weer een heldere blik. Verder alles goed hier, en geniet maar lekker van het mooie weer en de 🍺🍺 De hartelijke groeten dat is wel heel voornaam, verder niks ik ziet hier maar te zitten maar wel met schone kleren, tot de volgende keer maar weer

Thea van der Meulen 2018-04-18 14:54:46

Dag lieve mensen, we genieten van jullie prachtige verhalen en foto's. Wat geweldig dat jullie dit doen en wij hier een beetje kunnen meegenieten.... Veel succes en veel wandel- en kijkplezier bij jullie volgende mooie etappes.

Greta Meutstege 2018-04-18 17:39:01

Eindelijk de mail kunnen openen Wat een bewondering heb ik voor jullie om dit te onder nemen Ook bij ons is het nu prachtig weer ,dat is genieten Wij wensen jullie nog prachtige weken toe Groetjes Theo Alie Borst