Dag 27. Devesa garden

Spanje, Valencia

Nog even een aanvulling van het verslag van gisteren.
De foto van de boom viel in de smaak merkten we. Het is een ficus afkomstig uit Australië. Volgens gids Leonard ongeveer 150 jaar geleden geplant. Maar dat heeft hij natuurlijk van horen zeggen of gelezen. 😊
Van deze soort is het speciaal dat ze ongeveer even hoog als breed worden. Die breedte bereiken ze door uit zijtakken nieuwe wortels te laten zakken die, als ze de grond bereiken daar weer voedsel en steun vinden. Deze boom werd met bijna 50 meter doorsnede bijna te groot voor het punt waar hij stond en dus worden de zijwortels gekort zodat de groei wordt beperkt.
Maar het is en blijft een mooie boom.

Vandaag hadden we een koude morgen met een starttemperatuur van ongeveer 2 graden. In de middag liep dat op naar 13 graden maar in de zon was het heel aangenaam en hebben we een leuke wandeling naar het strand gemaakt. Op sommige stukken leek het alsof we in de duinen bij Schoorl liepen. Maar op het strand was dat anders. Bijna absolute rust. We hebben welgeteld één wandelaar gezien en een stel dat van onze camping afkwam.
Terug op de camping hebben we onze drukke bezigheden voortgezet. Jullie snappen het wellicht al, dit is weer een echte vakantiedag oftewel rustdag geworden.
We zien ertegenop om verder naar het noorden te trekken. Het is daar immers ook kouder. Dus, we blijven hier nog een dag. Wel lastig omdat we hier geen winkels hebben maar voor vanavond lukt het allemaal nog met de voorraden. En morgen gaan we naar een goed bekend staand paellarestaurant.
Vanavond hebben we gezellig geborreld met onze buurvrouwen Yvonne en Dolly. Dat bleken twee wereldreizigers te zijn. We hebben veel ervaringen uitgewisseld. Het was erg gezellig en we hadden gelukkig genoeg flessen in voorraad.
Hasta mañana

Wij lezen iedere dag trouw jullie prachtige reisverhalen. Geniet er nog maar van. Groetjes van Sico en Greetje.

Sico en Greetje de Jong 2022-01-20 22:14:51

Goedemorgen Jan en Truus, wat een prachtige reis maken jullie weer. Wij zitten thuis in ons koude kikkerlandje. Maar vermaken ons prima hoor! Tjalling hoopt nog steeds op een 11-stedentocht🙄. Ik ben woensdag geopereerd aan mijn linkerhand , cts . In september vorig jaar aan mijn rechterhand! Ik hoop dat het voorlopig klaar is met de kwaaltjes! Groeten van ons en voor binnenkort een goede terugreis🙋‍♂️🙋‍♀️

Tjalling en Marian 2022-01-21 09:53:00

Prachtige en heel afwisselende reis maken jullie! Zó fiets je door de stad en zó wandel je weer door de duinen en langs het strand, heerlijk hoor!! Kan me voorstellen dat jullie geen zin hebben om verder naar het Noorden te gaan, maar ja, helaas, ook aan leuke en interessante dingen komt eens het eind in zicht, jammer....... Heb dat gevoel kort geleden zelf ook nog gehad. Geniet nog heerlijk van de resterende dagen en mooie plekken. Groetjes.

Anneke 2022-01-21 13:18:46

Door jullie prachtige reisverhalen zijn wij ook een beetje op vakantie, want we genieten volop mee.