Sevilla deel 2

Spanje, Sevilla

Vanmorgen zijn we met onze fietsen de stad ingegaan. Dat gaat lekker, er zijn hier door de hele stad groene fietsbanen en de auto’s houden goed rekening met fietsers en met de elektrische autopeds die je hier heel veel ziet. Lopen kost bijna een uur maar nu waren we er in een kwartiertje. We vonden al snel een plekje om de fietsen aan de ketting te stallen en gingen richting kathedraal. Daar bleek dat je je via internet moest aanmelden. Na wat gedoe lukte dat en konden we een half uur later naar binnen. Eerst de toren in. Een toren zonder trappen. In het vierkant steeds een straatje schuin naar boven. Die schuine hellingen konden heel vroeger zelfs te paard worden genomen. Zo’n 40 keer de bocht om en toen hadden we bovenop een prachtig uitzicht over de stad. Vlak boven ons hingen 24 grote klokken. Gelukkig werden ze niet geluid.
Daarna in de kathedraal rondgekeken. Ondermeer het praalgraf van Columbus gezien. Het gebouw is immens. Hoge pilaren, mooie gewelven met fraaie lichteffecten door de gebrandschilderde ramen. Het is hier niet allemaal te beschrijven. Daarom hier de link. Je kunt op weergave in het Nederlands klikken.
In de middag een lichte lunch, een douche en een kleine siësta bij de camper in de zon want we wilden vanavond in het centrum uit eten gaan en de jaarwisseling meemaken. Dus wij tegen 18.30 weer op de fiets richting de gezelligheid. Maar dat viel even zwaar tegen. Waar het steeds zwart zag van de mensen was het nu rustig en alle winkels en de meeste restaurantjes waren of gingen dicht. En de paar terrasje die wel open waren daar waren de tafeltjes gereserveerd. Er zat niets anders op om weer naar ‘huis’ te fietsen. Onderweg kwamen we nog langs een Mac Donalds en die was zelfs gesloten. Niet geweten dat op oudejaarsavond alles hier dicht gaat zonder dat hier een lock down is. In de camper hebben we het toen maar gezellig gemaakt met lekkere hapjes en een wijntje. Jammer dat we hier geen appelflap of oliebol hebben kunnen vinden maar ook zonder wordt het toch 2022. Wij wensen jullie allemaal een prachtig en gezond nieuwjaar.
Feliz año nuevo
van
Truus en Jan.

Nb.
1. Hier groeien de mandarijnen nog aan de bomen. Maar ze liggen niet voor niets ook gewoon op straat. Ze zijn nl ontzettend zuur.
2. Aan de lieve reacties zien we dat jullie denken dat het een wandelvakantie wordt. Natuurlijk lopen we als dat mogelijk is maar omdat we een nogal groot gebied willen bekijken zullen we veel met de camper en ook met de fiets onderweg zijn.

Jullie ook een fantastische jaarwisseling in Spanje. De foto's zijn heel mooi. Wij genieten op afstand mee.

Tom en Gerda 2021-12-31 21:27:53

Jullie moeten om middernacht 12 druiven eten. Dat is in Spanje een traditie. Voor elke maand een druif. Dat brengt geluk voor het hele jaar. Fijne jaarwisseling. Hoop dat ik op tijd thuis ben. Mag weer voor een paar ongevaccineerde COVID pat. zorgen. Zo jammer. Veel plezier daar. Kusjes.

Angela 2021-12-31 22:30:05

Fijne jaarwisseling, en een geweldig nieuwjaar. Geniet van elke dag. Groetjes Sjaak en Tiny

Tiny 2021-12-31 23:09:08

Happy New Year

Ria Verkooijen 2021-12-31 23:41:10

Gelukkig nieuwjaar Nog hele mooie dagen en lekker genieten!!

Marijke en Bert 2022-01-01 00:18:27

Nu wordt het echt genieten, mooi weer en bijzondere plaatsen en gebouwen bekijken. Een hoopvol 2022!

Aafke Zwart 2022-01-01 00:57:08

Trucs en Jan, van ons een mooi en gezond 2022 toegewenst. Geniet van de trektocht, maar zeker niet minder, ook van elkaar. Gerda en Piet

Piet van Baar 2022-01-01 10:09:04

Gelukkig Nieuwjaar Jan en Truus!😘😘

Tjalling en Marian 2022-01-01 10:41:40

Truus en Jan Jullie ook een heel gezond en mooi jaar met mooie nieuwe ontdekkingen op jullie tocht door Andalusië.Leuk om te lezen voor ons een feest van herkenning dus genieten van jullie verslag en prachtige foto,s.

Wil en Harm 2022-01-01 10:47:14

Jan en Truus een gezond en mooi 2022. Met heel veel reisplezier. Geniet ervan.

Annie D. 2022-01-01 11:34:04

Wij kijken nieuw heerlijk naar het nieuwjaarsconcert in Wenen. Altijd weer een feest om dat te horen en te zien, vooral de natuurbeelden. Be de bekende mc

Greetje 2022-01-01 12:56:11

Vervolg. Bij de bekende Radetsky Mars moesten onze jongens na een zware uitgaansnacht altijd hun bed uit. Ik zette de tv altijd zo hard mogelijk aan en dan kwamen hun zo zoetjes aan naar beneden. Het is hier echt genieten van het mooie weer. Met 14 graden lopen heel veel mensen buiten Een warme lieve nieuwjaarsgroet van ons 🖖

Greetje 2022-01-01 13:02:27

Met op de achtergrond en luisterend naar het prachtige Nieuwjaarsconcert, lees ik jullie belevenissen. Allereerst Truus en Jan gelukkig Nieuwjaar en de allerbeste wensen. Jullie verblijven in een prachtig gebied. Dat is genieten, veel wandelplezier verder! Simon en Emmy

Emmy 2022-01-01 13:36:38

Feliz año nuevo 😘

Dorien 2022-01-01 16:12:32

Als eerste natuurlijk van harte een HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR MET GOEDE GEZONDHEID, VOORSPOED LIEFDE EN GELUK voor jullie beiden! Wat een prachtig imposant gebouw moet die kathedraal zijn, prachtige foto's. Jammer van de gesloten restaurants, maar denk dat jullie toch wel een bijzondere jaarwisseling hebben meegemaakt.....?? Groetjes.

Anneke 2022-01-02 15:40:01

Ik lees nu pas jullie verhalen door enkele moeilijkheden, die nu opgelost zijn. Ik wens jullie Gelukkig Nieuwjaar en een fijne tijd daar in Spanje. Leuk dat je altijd wat te vertellen hebt.