Rustdag

Italië, Poggio San Lorenzo

Dag 88

Dinsdag 10 juli 2018. Rustdag in Poggio San Lorenzo. 0 km

Zoals gewoonlijk waren we weer op tijd wakker maar deze dag konden we ons nog eens omdraaien en nog even heerlijk blijven liggen. Om half negen ontbijt en de eetzaal hadden we nog steeds voor ons alleen. We kregen een heerlijk ontbijt, aan de wens van ons om gewoon brood en kaas gaven ze gehoor. We maakten er een lekkere luie dag van. Beetje lezen, wat mailen, appen en naar de tour kijken. Wat een luxe dat we hier rustig een dag de tijd voor hadden. Heerlijk, dat moest meestal haastig, tijdens een pauze of ‘s avonds als er nauwelijks tijd was. Kopje koffie, rustig buiten lunchen, een duik in de pool. De dag vloog om. Het was 31 graden en het was heerlijk uitrusten in de grote tuin onder een boom of parasol.
Tja, erg veel valt er verder niet te vertellen. Alleen nog dat we ‘s avonds een zere kont hadden van het zitten. 😏 Maar het diner maakte weer veel goed. De eigenaar/kok had weer goed zijn best gedaan.

Wel nog even iets dat ons de laatste tijd opvalt. Er staan hier veel mooie huizen die net niet afgebouwd zijn. Zo jammer! Prachtige poort ervoor, maar nog geen kozijnen erin en zo te zien is er de laatste jaren niets meer gebeurd. Het lijkt ons het gevolg van de crisis en/of de Italiaanse economie. Het geld zal op zijn en dan kun je dus niet verder.

Morgen lopen we naar Montelibretti, ongeveer 21 km. Eerst de berg af via het losse grindpad naar de driesprong, daar laten we ons lekker naar toebrengen. 😉 Tenslotte begint daar onze route.

Buona giornata.

Heerlijk dagje relaxen! Fijn even wat rusten! Jan, Dini van Exter is inderdaad (van afdeling renp) overleden 74 jaar geworden. Waren nog aantal oude bekenden . Mooie herinneringen aan die goede oude tijd. Ze was februari nog ok. Ik sprak haar toen nog. Te jong! R.i.p.❤️ Nou geniet van het leven ! Ja rake woorden.... nou op naar Rome ! We zijn er bijna..🎉🎉🍾🍾🍻🥂🎼🎼🎼 Suk6 met de laatste loodjes !

Annet Moerkerk 2018-07-11 07:49:58

Als ik jullie blog zo lees en dan met name het verhaal over de half afgebouwde huizen. Dan zie ik al weer uitzendingen voor me van Nederlanders in de serie ik vertrek. Die er al dan niet met succes BenB van willen maken. Maar gelijktijdig begrijp ik dat hoewel het nu toch volop vakantieseizoen is, dat het er niet overloopt van de toeristen.

Ger en Jacky 2018-07-11 07:50:16

Nu echt de laatste kilometers! Zo mooi dat jullie dochter a. s zaterdag op het plein de finish mee gaat beleven! Heel veel succes en nog even Truus dan loop je weer gezellig met ons mee.

Emmy 2018-07-11 08:29:10

Hallo Jan en Truus, Zo'n rustdag hebben jullie inderdaad wel een keer verdiend, en zo te zien hebben jullie er dubbel en dwars van genoten. En dan komt nu toch het einde in zicht van jullie avontuur. Want een avontuur mag je het toch wel noemen, en wat leuk dat Sjoukje jullie op wacht. Wat zal dat emotioneel zijn. Wij zijn eergisteren met Henny en Marcel op kraam- en afscheidsbezoek bij de familie Ennenga. Waarschijnlijk zijn jullie ook wel op de hoogte dat ze 25 Juli vertrekken naar Aruba. Erna met een zuurstofmasker en dus haast geen longinhoud en Fred met z'n problemen. Wat ben je toch rijk als je, zoals jullie, zo'n voettocht samen kunnen beleven. Geniet van de laatste loodjes en van de ontmoeting met de Paus. Lieve groetjes, Bert en Lida

Lida en Bert 2018-07-11 09:26:30

Wat heerlijk Jan en Truus zo,n rustdag ...En nu nog een paar dagen er tegen aan. ROME we Kome.. Heel veel succes met de laatste loodjes. Geweldig fijn dat jullie dit samen kunnen volbrengen. En dan sluit jullie dochter jullie in haar armen ... Wat n cadeautje.... lieve groetjess

Ria Bleeker. 2018-07-11 10:45:35

Jullie weten het plekje om een rustdag te nemen wel goed uit te zoeken hoor... prachtig mooi uitzicht, heerlijk zwembad om alle andere spieren eens even lekker te ontspannen, heerlijk eten, een SUPERplek!! Ook fijn hé dat je eens even een dag kunt doorbrengen zonder die bult bagage op je rug..... Kortom, ik hoop dat jullie een lekker dagje hebben gehad en nu vol goede moed de laatste paar dagen kunnen wandelen. Geniet er nog maar even van! Liefs.

Anneke 2018-07-11 11:45:45

Heerlijk een dag niksen!, thuis zullen jullie dan helemaal wel een zere kont krijgen! Maar dan zijn er wel weer andere bezigheden. Even niet aan denken en al het moois wat nu nog op jullie pad komt, omarmen. Geniet er de Laatste dagen van de tocht nog volop van en een hele fijne binnenkomst (zal ook wel emotioneel worden) in Rome!!! Niet te geloven dat jullie het er zo goed en vlot van afgebracht hebben, petje af!

Aafke Zwart 2018-07-11 14:05:12

succes gewenst voor de laatste km ,vanmiddag een rondje Spierdijk gedaan. over een vlakke weg. ////////// ik denk klaar te zijn voor de 4daagse van Nijmegen groet ons

theo van nel 2018-07-11 16:31:09

Geniet maar lekker van jullie rustdag. Ziet er goed uit dat zwembad,misschien een idee voor jullie achtertuin?Ja zitten zijn jullie niet meer gewend he, zal straks weer gek zijn . Succes met het laatste stukkie . Wij zingen thuis al ,ze zijn er bijna ze zijn er bijna maar nog niet helemaal.

ciska 2018-07-11 17:41:06

Jan en Truus, geniet van deze laatste kilometers voor Rome. Straks in Obdam wordt het acclimatiseren. Denk om de Friese kerk op zondag. Links van het Vaticaan. Om 10.00 word je gastvrij ontvangen en op het einde van de mis wordt je credential uitgereikt. Veel wandelplezier.

Tine 2018-07-11 20:17:35

Vanaf zondag waren we afwezig dus geen ronde Obdam gezien! Maar daardoor ook jullie verhalen niet gelezen. Wat heerlijk om ze nu achter elkaar te lezen. Ja het lezen blijft genieten en bijzonder om jullie zo te volgen. Vonden jullie Rieti ook zo mooi, wat een prachtig uitzicht over de vallei. Nu komt Rome wel wel heel dicht bij, de laatste loodjes wegen altijd zwaar, wat heerlijk als er dan een rustdag tussen zit. We zijn al benieuwd naar morgenochtend.

Tedina 2018-07-11 21:02:32

Heerlijk zo’n dagje ,een oppeppertje voor de laatste dagen ,heel veel succes .

Wil & Harm 2018-07-11 21:44:24

Heerlijk zo'n vrije dag, maar laat je niet bedriegen, want "De laatste loodjes,.........."