Op weg naar het zuidelijkste puntje van Europa.

Spanje, Sanlúcar de Barrameda

De rondreis is begonnen.
Na een rustige jaarwisselingsnacht zijn we uit Sevilla vertrokken richting de zuidwestelijke kust van Spanje. We realiseren ons dat we zelfs zuidelijker dan Portugal zitten. Het is te merken aan de temperatuur. 22-23 graden en heerlijk zonnig. De route is prachtig. Ontzettend grote akkers. We weten niet wat er verbouwd wordt. Leuke dorpjes tegen hellingen en overwegend witte huizen. Mooie bomen langs de weg.
Iets na het middaguur arriveren we in Sanlúcar de Barrameda. Daar vonden we een prima camperplaats aan zee. Deze gezellige camping was lang niet vol en we kregen een hele ruime plaats. Zoals we ondertussen gewend waren kregen we van alle kanten hulp bij het inparkeren en veel tips van wat we allemaal moesten gaan zien van de vakantiegangers om ons heen.
We stonden prima, in het gras en in de zon. Na de lunch op de fiets over een leuk fietspad naar een stadje op ruim 5 km. Chipiona is leuk en veel groter dan gedacht. Op weg naar de boulevard zagen we leuke terrasjes. Op de terugweg een drankje met tapas dachten we.
De boulevard is prachtig, palmen, mooi strand en mooie appartementencomplexen. Op het strand zaten Spaanse families met compleet gedekte tafels gezellig te eten. Aan het einde van de boulevard een grote kerk. Zoals gezegd op de terugweg op zoek naar het terras.
Nou mooi niet terug te vinden. De stad is veel groter dan we dachten en die leuke straatjes lijken niet meer te bestaan.
Dus maar terug naar ons mobiele huis waar we gelukkig ook genoeg aan boord hebben voor een drankje met tappasachtige hapjes.
We besluiten hier een dag langer te blijven nadat een Duits echtpaar ons in prima Engels veel tips had gegeven over de directe omgeving en ook voor onze verdere tocht.
Onze satellietschotel werkt sinds Sevilla niet meer. Hij kan Astra 3 niet vinden.
Hebben we verdorie het Nieuwjaarsconcert gemist 😉
Deze schotel is volgens kenners op deze locatie zo ver naar het zuiden te klein. Het is ongelooflijk hoeveel advies je krijgt als je buren zien dat de schotel tevergeefs de satelliet zoekt. 😊
Weer een andere Nederlandse buurman hoorden we bij een Spaans stel uitleg geven over de nieuwjaarsduik. Ik weet niet of het hem gelukt is.
Dit was een wat merkwaardige maar toch leuke Nieuwjaarsdag.
Hasta mañana

Mooi verhaal en wat fijn om in het warme en zonnige Spanje te zijn. We wensen jullie een mooie voortzetting vd reis en een gezond en gelukkig nieuwjaar toe 🥂😘🍾

Koos en Annet 2022-01-01 21:34:57

Leuk hoor om jullie belevenissen weer te volgen Beste wensen van de Konijntjes🍾🥳🥂

Patrick 2022-01-01 21:35:54

Wat fijn om te lezen dat t jullie goed gaat in Spanje... Een bijzondere Nieuwjaarsdag zo .. Voor allebei geluk,gezondheid en gezelligheid in 2022..

Ria 2022-01-01 22:38:23

Gelukkig nieuwjaar voor jullie natuurlijk. Wij hebben wel kunnen genieten van het nieuwjaarsconcert. Maar wij missen dan weer het heerlijke zonnige weer waar jullie van genieten. Een mooi reisverhaal hebben jullie weer geschreven, wij blijven jullie volgen.

Tom en Gerda 2022-01-01 22:53:26

Leuk om jullie belevenissen te volgen! Gelukkig hebben jullie nu heerlijk weer! Wij wensen jullie een gelukkig maar vooral gezond 2022! En nog heel veel plezier tijdens jullie camper avontuur! 😘🍾

Sjaak en Marlène 2022-01-01 23:08:15

Und jetzt noch einen Jerry in oder von "Jerez de la Frontera" trinken, dann ist die Welt trotz Sattelitenschüssel in Ordnung.

Bernhard 2022-01-02 11:20:07

Hallo Jan en Truus, De allerbeste wensen voor 2022. Wat heerlijk dat jullie de zon en warmte hebben gevonden. Veel plezier. Groetjes Esther Sinnige