De verkeerde kant.

Duitsland, Boppard

Dag 9

11 april 2018. Van Koblenz naar Boppard. 21 km.

Het heeft ‘s nachts behoorlijk geregend en daarom en op advies van een medeontbijtster en de cheffin van het hotel, besloten we om niet via de hoge route naar Boppard te vertrekken. Daarna de keuze, terug naar “onze” kant of langs de oostelijke. Ach, laten we eens aan deze kant blijven.
Het regende nog een beetje en in onze regenjas gingen we op pad. Via de Lidl voor bananen en yoghurt bij de lunch vertrokken we. Regenjas aan maar die kon al snel weer uit. Het werd later warm. De pijpen konden van de broek.
We liepen door dorpjes en stukken langs de Rijn en schoten lekker op. De rugzak went, geen blaren en de knie van Jan houdt zich goed. Dan moeten we vanwege een haven en industrie van de Rijnoever af en komen uiteindelijk in Lahnstein. Een prachtig stadje. Tijd voor koffie bij een bakker die, hoorden we later bij de VVV, Duits kampioen was. Er zaten vier mannen naast ons. Dat bleken Russen. Ze spraken geen Duits maar wel Engels. Het bleken IT-managers die op zakenreis waren. Leuk gesproken over hun mogelijkheden in vrijheid over politiek te praten en gevraagd naar hun hack-kwaliteiten 😏. Ze kenden de Westerse gedachten over hacken en de recente publiciteit over vergiftiging en lachten dat weg met die serieuze man uit Washington. Ze waren ook erg belangstellend naar onze tocht.
Truus had intussen stiekem een foto gemaakt maar mijn koffie was koud geworden.
Bij de VVV van Lahnstein kregen we een stempel in ons paspoort, ook kochten we nog kaarten om te versturen.
Langs de Rijn hield het wandel/fietspad op en dus liepen we ruim een uur op een fietspad langs een drukke weg. Daarna gelukkig een dorpje, Osterspai. Een lief plaatsje dat helaas wordt doorsneden door een drukke spoorweg. Bij de VVV weer een stempel gescoord en een lekkere Magnum. Jammie.
We hebben wel gemerkt dat we vandaag aan de verkeerde kant liepen. Als we aan “onze” kant gebleven waren hadden we hoogstwaarschijnlijk minder langs drukke wegen gelopen. Maar ja dan hadden we Lahnstein gemist.
Op het laatst met het veer over en we waren Boppard direct al vlakbij ons hotel. De dame die ons incheckte was nerveus en dat kostte veel tijd. En wij wilden alleen maar naar de kamer om te douchen.
Boppard is leuk en gezellig. Biertje in een knus straatje en daarna onwaarschijnlijk lekker gegeten bij een Vietnamees in zijn Aziatische restaurant. En dan ook nog voor heel weinig. 😊
Morgen naar St. Goar, maar 15 km langs onze eigen kant van de Rijn.
Fijne dag. 🏃‍♀️🏃🏻‍♂️

We vroegen ons af waarom er een mand met oordopjes in de hal van het hotel stond. Toen we tien uur weer op onze kamer waren wisten we het. De kerkklokken schuin boven ons gingen minutenlang tekeer. Maar ook elk kwartier lieten ze zich horen. Toch goed geslapen gelukkig.

Weer een gezellig verhaal. Altijd leuk om jullie verslag te lezen. Dat jullie daar na een dag wandelen nog puf voor hebben, want ook dit neemt de nodige tijd. Doordat jullie er ook foto's bijplaatsen wandel je de hele wandeling mee. (Wel van achter de computer.)

Gerda W. 2018-04-12 08:28:01

Heel leuk om jullie wandel reis zo te kunnen volgen. Gelukkig dat de rugzak begint te wennen. Ik vind het knap dat jullie zo'n tocht maken. Nog heel veel wandel plezier.

Krista Borst 2018-04-12 08:34:43

Wat een belevenissen allemaal, zelfs met Russen kom je in contact; wel leuk hoor! Jullie kunnen als je terug bent al deze verslagen wel bundelen tot een boek.... !! Héél veel succes verder en hou 't maar "blaren-vrij". PRachtge gebouwen en foto's, ziet er allemaal fantastisch uit.

Anneke 2018-04-12 08:36:45

Fijn Truus, dat je gewend raakt aan het dragen van de rugzak! Een "last" minder lijkt me. Dit gebied langs de Rijn kennen Arno en ik ook. We wandelden dan hoog: over de Rheinsteig. We overnachtten in Kestert. Fijne wandeldag weer! Alvast bedankt voor al die prachtige verhalen en foto's.🙋

janny van der Werff 2018-04-12 08:52:27

Hoi wandelaars. Gisteren zei ik nog tegen Jacqueline, grappig dat we nu nauwer contact hebben en meer van jullie weten dan de dagen dat jullie naast ons wonen. Mooi stadje inderdaad Lahnstein. Zijn we een aantal malen geweest net als Boppard. Hier in Nederland is het vooralsnog grijs . Geniet met volle teugen.

Ger en Jacky 2018-04-12 10:42:08

Fijn Jan dat het goed gaat met je knie, houden zo. Het weer werkt ook goed mee. Het eten ziet er ook goed uit. Wij gaan zo bij Ties kijken die gaat toneelstukjes doen op school, ga je als opa en en oma toch even kijken he. groetjes

ciska 2018-04-12 12:43:27

Leuk weer wat te lezen v jullie en de ontmoetingen met de mensen zo zie je maar wandelen verbroederd ...voor ons ook bekend terrein .Fijne wandeldag

Wil en Harm 2018-04-12 13:54:03

Wat een prachtige foto’s en mooie verhalen. Ik geniet er van om zo met jullie mee te lopen . Het gaat geweldig.

Karin grooteman 2018-04-12 14:21:49

Mama: Hou mooi weer, dat is het allervoornaamste, anders is er niks aan! Hier is alles oké, we zitten lekker aan de thee! Groetjes uit Heerenveen

Thea van der Meulen 2018-04-12 14:37:32

Hallo Truus en Jan. Heel leuk om op de hoogte te blijven van jullie wandeldagen. Het zijn mooie afstanden zodat jullie heel wat kunnen bekijken en relaxen. Bij Boppard en Koblenz ben ik (Lida) zelf op vakantie geweest in mijn jeugd. Dit zijn inderdaad hele leuke stadjes. We wensen jullie voor morgen weer een mooie wandeltocht. Lekker dat alles zonder blaren en met mooi weer verloopt. Lieve groetjes, Bert en Lida

Bert en Lida 2018-04-12 18:51:20

Hallo Jan en Truus, wat leuk dat wij jullie kunnen volgen, wat knap, ziet er allemaal goed uit, een belevenis, veel succes en hoop dat het weer goed blijft, en vooral heerlijk genieten, Groetjes Cor en Corrie Neeft

Cor en Corrie Neeft 2018-04-12 20:28:42

Leuk om jullie zo te volgen vanuit de luie stoel. Jullie gaan nog steeds in de goede richting hoor 😉, recht zo die gaat!

Jeroen en Diana 2018-04-12 22:17:05

Loop maar lekker door, langs "onze kant". Succes!