B&B zonder ontbijt

Italië, Trento

Dag 50

Zaterdag 2 juni 2918. Van Mezzolombardo naar Trento, 20 km

Na het ontbijt om 7 uur in de tuin met 19 graden, gingen we kwart voor acht op pad.
Vanwege de warmte wilden we snel kilometers maken. En dat lukte aardig. We liepen het stadje uit en kwamen via een paar wijngaarden op een mooie grasdijk langs een kanaal. Dat ging goed. Daarna belandden we noodgedwongen op een grote weg tussen de vangrails. Omdat het op de vroege zaterdagmorgen nog rustig was durfden we dat wel te doen.
Na een paar km zouden we via een brug het kanaal oversteken en in Nave San Felice aankomen. Maar...
Er stopte een auto met een Italiaans stel dat ons vertelde dat we wegens werk aan een brug tegen een blokkade aan zouden lopen. Te voet konden we niet verder maar ze wilden ons graag een lift geven van 2-3 km waarna we weer verder zouden kunnen. Dus maar ingestapt, het aanbod was te vriendelijk. Wat er nu precies aan de hand was hebben we niet gezien en niet ontdekt maar het was erg gezellig met Lorenza en Christian. Ze wandelen ook veel en koppelen dat aan een kunstuiting. Vorig jaar hadden ze het thema “Silence” en voor dit jaar heeft het te maken met de route van Pruisen naar Rusland.
Aardige mensen die ook graag Nederland bezoeken. Om half 9 namen we afscheid en zetten de pas er weer goed in ook al was het al 21 graden in de schaduw. We wilden op tijd in Trento zijn om deze mooie stad te bezichtigen.
De weg verder betekende een flinke klim van ruim een km. Onderweg zien we erg veel wijnboeren op hun tractors met maaimachines en nog meer met spuitapparatuur.
In Pressano, een klein stadje vroegen we een dame bij een bushalte of we wellicht ergens koffie te krijgen zou zijn. Ze vergezelde ons naar een kleine supermarkt en regelde daar dat we prima koffie uit de Nesspresso kregen. Kostte wel € 0,50 per beker😊
De koffie op een bankje voor de super smaakte lekker en we gingen weer snel verder want het werd al flink warm. De app gaf aan dat het 28 graden in de schaduw was en het was nog maar half elf. Maar de afstand vandaag viel gelukkig mee. 23 km waarvan 3 km met onze lift. De weg naar het stadje Lavis was maar 500 meter en deze halve km liepen we op de stoep naast een mooie, hoge gemetselde muur die ons schaduw gaf. Al om een uur of twaalf arriveerden we in de buitenwijken van Trento. Tijd voor onze lunch op een bankje in de schaduw.
Langs wat lange, wat saaie wegen en mooie parkjes kwamen we in de buurt van ons via booking.com geboekte B&B. Na veel zoeken stonden we voor nr 12. Dit bleek een appartementencomplex zonder enige aanduiding van een B&B. Ook met de hulp van een aardige, goed Engels sprekende Italiaan kwamen we niet verder. Wat nu? Vlakbij de B&B was een gezellig pleintje en we vonden een bank in de schaduw. Als eerste maar bellen met Booking.com. Het duurde even voor we verbinding hadden maar de medewerker ging contact opnemen en belde al snel terug. Ook hij had telefonisch geen succes en daarom een e-mail gestuurd met de eis binnen 30 minuten te reageren. Na een kwartier kregen we een app van ene Klara en zij heeft direct geregeld dat we naar onze kamer konden. Een prima kamer met een keukentje.
Wel vreemd dat onze B&B geen ontbijt serveert, 😡 nu moeten we zelf voor het ontbijt zorgen en dat is nogal lastig op zondag want dan zijn de winkels gesloten. Het voordeel is dat onze B&? in het centrum ligt en na een heerlijke douche zijn we de stad ingegaan. Als eerste wilden we boodschapjes halen voor het ontbijt en de lunch morgen. We durfden de gok niet te wagen om morgen (zondag) onderweg een winkel te vinden die geopend is. Maar we hadden pech. I.v.m. het voor ons onduidelijke feest was de super ‘s middags al gesloten. Wat nu. Eerst maar wat drinken. Het was een gezellige drukte op de pleintjes, de terrassen zaten bomvol en op het grote plein voor de kathedraal waren muzikale optredens i.v.m. de feestelijkheden. Na het bezichtigen van de kathedraal vonden we een schaduwplekje op een terras en genoten tijdens een drankje van de levendigheid om ons heen. Toen we afrekenden zagen we in de vitrine kant-en-klare broodjes liggen zodat het ontbijtprobleem was opgelost. We besloten een kleine pizza te kopen als lunch, die smaakt ook koud prima. Rond 19.00 uur hebben we bij een Chinees hier vlakbij lekker gegeten. Bij terugkomst in de B&? begon het te waaien en te donderen. Gauw hebben we het raam goed opengezet. Hopelijk gaat het vannacht regenen voor de broodnodige afkoeling. Wij gaan vroeg slapen want de wekker staat op 6.00 uur. We gaan morgen vroeg van start want het belooft weer een warme dag te worden.
Ci vediamo.

Fijn dat jullie de draad weer opgepakt hebben. Herkenbare omgeving ..diverse keren vakantie gevierd ....gekampeerd..trento mooie stad..... Suc6 maar weer.!!!

Marjan Dekker 2018-06-03 09:15:05

En zo kwam alles weer op z'n pootjes terecht. Goed hoor morgen zo vroeg op pad. Succes

Tedina 2018-06-03 10:33:38

Fijn dat jullie weer onderweg kunnen zijn. Toen ik drie weken geleden in Trento aankwam waren er ook al enorme feesten. Was alles gesloten en geen kamer meer te krijgen. Ben ik maar doorgefietst naar Rovereto. Prachtig oud stadje! Gr, Rob

Rob Mollee 2018-06-03 14:40:37

Truus en Jan. Het was hier vandaag, zondag 3 juni, Sacramentsdag, misschien, ik denk het wel ook in Italie. groetjes en veel wandelplezier van Tinus en Joke.