Op de Po-vlakte.

Italië, Spinimbecco

Dag 56

Vrijdag 8 juni 2018. Van Ronco all’Adige naar Spinimbecco. 34 km

Om 4.00 uur werden we wakker van het noodweer. Het regende, bliksemde en donderde dat het een lieve lust was. Nog even omdraaien maar door het gedonder lukte het niet meer om in slaap te komen. De wekker ging om 5.15 en om 6.00 uur zaten we ongerust aan het ontbijt. Wat moesten we doen als het zo bleef? We konden alleen maar afwachten. Maar de weergoden leken ons goed gezind. De donder zwakte af en om 7.00 uur regende het alleen nog maar. Om 7.15 uur verlieten we met de regenpakken aan het vriendelijke hotel. We namen de weg i.p.v. de dijk, hierlangs was meer beschutting als het mis ging met het weer. En je loopt er niet als een soort levende bliksemafleider. Na 3 kwartier werd het droog en konden de regenpakken gelukkig uit. In Albaredo dronken we koffie (Americano en Cappuccino samen voor €2,50)
Na een kwartiertje weer verder en na een paar km konden we van de drukke weg af en liepen we lekker rustig. Geen verkeer alleen wij. Het was goed wandelweer, geen zon en rond de 17 graden om een uur of negen. De omgeving komt ons bekend voor, net zoals bij ons thuis. We lopen door landbouwgebied. Links voor ons een onbekend gewas, rechts graan en zo nu en dan boerderijen. Een half uurtje later kwamen we op een grasdijk langs de Adige die we de hele route in de buurt zullen hebben. De rivier is kronkelig en soms kunnen we we een bocht afsnijden. We lopen door het dorpje Bonavigo en nemen even rust op een bankje op het plein. Verder, aan de rand van het dorp bezoeken we een groot kerkhof met langs de randen grote familiegraven, kleine huisjes. We raken aan de praat met een echtpaar maar het kost wel veel tijd om elkaar te begrijpen. We gaan verder over een smalle weg, weer richting dijk. En zo wisselen mooie weggetjes en grasdijken elkaar af tot we in Legnago aankomen. Daar steken we de rivier over om in het stadje op een terrasje te lunchen en te overleggen wat we zullen gaan doen. Eigenlijk is dit stadje ons einddoel van vandaag maar omdat het zulk mooi wandelweer is leek het ons verstandig om iets verder te lopen. Het wordt morgen erg warm en we zouden dan wat minder km’s kunnen maken. We vonden op internet een Agriturismo ‘Tenuta la Pila’ in Spinimbecco, ongeveer 8 km verder. Gelukkig hadden ze nog een kamer vrij en we besloten daarheen te lopen. Na een wat langere lunchpauze zochten we de dijk weer op. Soms liepen we onderaan de dijk en soms erop. Maar steeds was het gebied mooi met de Adige op de achtergrond. Wel werd het het laatste uur flink warmer en waren we blij zo vroeg vertrokken te zijn. Om 16.00 uur kwamen we bij ons onderkomen aan, een prachtig verbouwde boerderij. Onze kamer is beneden en we hebben uitzicht op het zwembad. We werden erg vriendelijk ontvangen met een drankje (biertje) op het terras. Omdat de zon weer volop is gaan schijnen hebben we heerlijk een paar baantjes gezwommen, weer eens een andere beweging voor de benen. 😉 Om 19.30 uur kunnen we aan tafel en dan is deze blog klaar.
We gaan op tijd naar bed, we ontbijten weer om 6.00 uur want de verwachting is dat het morgen lekker warm wordt, 31 gr in de schaduw. 😰

Salve.

De weer beelden wisselen snel zo te lezen. Maar wat ontzettend goed hoe jullie hier mee omgaan. Hier is alles prima. De meiden doen hun ding en alles gaat z'n gangetje.. Lieve mensen geniet van jullie reis. Groetjes Raymond en de rest van de van Vtjes 😘

Raymond van Velzen 2018-06-09 07:24:13

In m'n vorige reactie wenste ik jullie een mooie "vlakke" wandeling toe voor de volgende dag. Aan jullie bovenstaand blog is dat zo te lezen aardig gelukt! Alleen, het noodweer van die ochtend had ik er niet bij bedoeld hoor, maar ja, het is goed voor alles wat groeit (appels, kersen) en bloeit in de natuur en ja, daar lopen jullie toch van te genieten, heerlijk!! Niet alleen jullie, maar veel mensen genieten met jullie mee; een flinke dosis wandelplezier maar weer verder!

Anneke 2018-06-09 12:02:48

Zo lekker opgeschoten. Dan ben je toch zomaar weer in staat om zoveel km af te leggen. Gezien de foto's tijd genomen om van de wandeling te genieten.

tedina 2018-06-09 12:28:51

Wat een verhalen. Ik heb weer een paar dagen achter elkaar gelezen. Heb nu weer rust. De Zonnebloemweek is over. Zeer dankbare gasten, met dikke tranen bij het afscheid. Ook ik heb een prachtige week gehad met zeer warm weer. Kon gelukkig wel veel schaduw opzoeken. Ik leef met jullie mee als je in de kokende hitte moet lopen. Denk er wel om hoor. Jullie zijn er nog niet. Groetjes.

Annie D 2018-06-09 16:58:27

Zo Truus en Jan zo op de kaart te zien hebben jullie al een mega stuk gelopen het blijft zo bijzonder en Het is verslavend om jullie verhalen s,morgens te lezen ,vertellen het vele wandel /vrienden en iedereen blijft zich verbazen zo bijzonder dat jullie dit samen kunnen doen het is al vaak gezegd maar doe het maar ... Veel wandel plezier en laat ons maar lekker meegenieten van jullie avontuur .Leuk😘🕶🌩