Echt de mooiste stad.

Duitsland, Nördlingen

Dag 26

Zaterdag 28 april 2018. Van Raustetten naar Nördlingen. 18 km

Gästehaus Waldeck opende het ontbijtbuffet pas om 8:00 uur. Daarom vandaag wat later op pad, om half negen liepen we.
De hele dag verliep over landbouw- en fietspaden door glooiend landschap. We bleven op hoogte, de Beierse hoogvlakte?
Dat maakte dat we lekker op konden schieten.
In Munzingen zagen we jongeren bezig met de meiboom voor het meifeest komende dinsdag. Op een mei draait alles in Beieren om de meiboom.
Er wordt dan in dorpen en steden een wedstrijd gehouden waar de hoogste (soms wel 30 meter) en mooiste boom wordt opgezet. In elke streek kan de meiboom er weer anders uitzien. In de ene plaats wordt hij van de schors ontdaan en ergens anders wordt hij blauwwit geschilderd, met kleurige linten behangen, met uit hout gesneden figuren versierd en met een krans getooid. Iedereen helpt mee, met vereende krachten wordt de boom, zonder technische hulpmiddelen, overeind gezet.
Dat deed ons beseffen dat dinsdag alle winkels dicht zijn en dat we de overnachtingen op tijd geregeld moeten hebben omdat er veel toeristen op dit feest afkomen. We hopen de komende dagen nog wat mee te krijgen van de feestelijkheden.
Al ruim voor 13 uur kwamen we aan in Nördlingen. Wat een leuk stadje is dat.
Wij vinden het echt supergezellig.
Het lijkt wat gewoon te worden maar van diverse stadjes die we nu gehad hebben horen we steeds andere berichten van de Duitsers, eerst was Rothenburg het mooist, daarna hoorden we dat Dinkelsbühl nog mooier was maar Nördlingen zou winnen oa omdat de stadsmuur nog helemaal intact is.
Maar ook in de Altstad, veel terrasjes en bankjes in de buurt en rondom de reusachtige en mooie St. Georgkirche.
Twee stempels zelfs vandaag, een bij de VVV en een in de kerk.
We hebben een reuzensuite met bankstel, bad én douche in Gasthof Walfisch met uitzicht op de grote kerktoren. Het uitzicht is fraai maar dat er van die reuzenklokken hangen die om de haverklap. ...
Vandaag was een dag van 18 km en we hadden daardoor ruim de tijd om deze mooie stad te bekijken en lekker op een terrasje te zitten.
Eigenlijk wilden we ons verhaal kort houden maar er zijn gewoon te veel leuke dingen te melden.
Ook zijn we nog steeds blij met alle leuke reacties.
We wensen iedereen een heel fijne zondag.

Wat een geweldige tocht maken jullie toch! Allerlei moois zien en mensen ontmoeten. Het lijkt een echt nomadenbestaan, lopen en zorgen voor eten en drinken en voor een slaapplaats. Heerlijk om te lezen.

Riky 2018-04-29 06:58:44

Hallo Jan en Truus, ik ben ook een volger van jullie geweldige tocht en leuke verhalen. Wat komen jullie door prachtige gebieden en wat loopt het gesmeerd. Mooi hoor!

Marga 2018-04-29 07:57:52

Lokalen zullen hun stadjes en dorpen vaak als de mooiste zien. Goed dat er twee nuchtere Nederlanders doorheen wandelen om het zelf te beoordelen. En dat jullie door de kortere etappes er ook meer tijd voor hebben deze te beoordelen. Ik zie jullie reisroute nog wel de basis gaan vormen voor copycats.Hoi

Ger en Jacky 2018-04-29 08:18:43

Wat geniet ik van jullie belevenissen! Heb echt bewondering voor waar jullie mee bezig zijn en dan ook elke dag nog zo'n leuk verslag met foto's... kijk er echt naar uit! 't Klinkt allemaal zo ontspannen alsof het jullie geen moeite kost. Nou zijn jullie natuurlijk wel wat gewend, maar toch... Genieten!! Nou zijn jullie natuur

Anneke 2018-04-29 08:37:09

Jee wat een fijn weer hebben jullie daar, hier is het prut hoor. Wij wilden vandaag een wandeling uit de krant bij Julianadorp maken langs de bollen maar de hele dag regen en daar hebben we geen zin in. Dus we lezen maar gezellig jullie verslagen vanuit de luie stoel, kijken naar de mooie rode kleur van de bollenvelden achter ons huis en drinken een kopje thee, ook leuk.

marijke Rossenaar 2018-04-29 14:31:29

Nu al veel respect. Gezellige foto's en jullie treffen het wel dikwijls met leuke hotelletjes en ontmoetingen. Daar krijg je ook weer energie van, denk ik. Ga zo door!