Zonnige zondag naar Remagen. Maar waar is nu die brug?

Duitsland, Remagen

Dag 6
Zondag 8 april 2018. Van Bonn naar Remagen, 22 km

Goed uitgerust en met schone kleding “die we als gebruikelijk onder de douche meewassen” zijn we rond half negen zonder ontbijt van start gegaan. Slapen in een chique hotel is fijn maar het ontbijtbuffet a €17 pp sloegen we over. We wisten dat we met een uurtje in Plittersdorf zouden zijn. Hier hebben we bij een Bäckerei/Konditorei ontbeten en onze lunch geregeld. Onder het late ontbijt het berichtje gelezen dat onze zwager weer is opgenomen, na contact te hebben gehad zijn we weer op pad gegaan. Het is een stralende zonnige dag en het lopen langs de Rijn is een feest ondanks dat we ons zorgen maken om onze zwager Jan. Het is een drukte van belang langs dit prachtige pad. Veel hardlopers, wandelaars en fietsers maken deze zondag oergezellig. We hebben geen haast vandaag, de afstand is maar 22 km naar ons slaapadres en we doen daarom de nodige terrassen/rustplaatsen aan. Het is gezellig om tijd te hebben met de Duitsers, ze zijn erg belangstellend waar wij vandaan komen en waar we heen gaan. Leuke reacties als: “Nein, das ist nicht möglich”. Op bijna het einde van onze dagtocht stopte het wandelpad en kozen we i.p.v. langs de weg te lopen om door de bebouwde kom te gaan. Al snel liepen we het dorpje Oberwinter in waar we een mooi, zonnig terrasje tegenkwamen op een klein pleintje. We konden het niet laten daar even te gaan zitten voor een drankje ook al al hadden we net een tomatensoepstop gehad. We werden verrast door een saxofonist die zijn mooie klanken over het plein en door de straten liet klinken. Kippenvel. Ondertussen een leuk gesprek gehad met een echtpaar dat een rondje op de fiets deed. Na ons drankje, hup weer in de benen. Nog ruim 5 km te gaan maar we hebben er nog nooit zo lang over gedaan. Er was zoveel te zien op en naast de rivier. En toen liepen we zomaar Remagen in, we keken onze ogen uit, door het prachtige weer is het zo mooi en gezellig. Aan het begin ligt een groot hotelschip Verdi uit Malden, NL. We hadden best zin in een biertje maar besloten toch eerst maar onze B&B op te zoeken. De B&B heet Antonio Vanoli dus we verwachtten een Italiaanse gastheer. Echter we werden verwelkomd door een rijzige Duitse man die bleek Franse roots te hebben. Hij wees ons een prima kamer. Na ons gedoucht te hebben (samen met de was) zijn we door het stadje gelopen terug naar de boulevard om ons biertje te drinken en hebben bij een prima Italiaans restaurant gegeten. De chef kwam een praatje maken en was eerst stomverbaasd en later laaiend enthousiast toen hij hoorde wat wij aan het doen zijn. We moesten op de foto. Eerder op de dag was ook al zoiets gebeurd met een Duits echtpaar op de fiets. Door hun en onze stops troffen we elkaar totaal drie keer. Die dame zei dat we binnenkort op de voorpagina van Bild zouden staan. Gelukkig niet.
We waren eerst bij een andere Italiaan maar hier hadden ze een besloten familiefeestje. 1e Communie van een dochtertje. Heel grappig was dat ze Nederlands spraken. Toen ze het hadden over de gastvrijheid in Italië had Truus hen bijna zover dat we aan konden schuiven.

Nog even een verzoek naar onze volgers.
We zijn erg blij en steeds verrast door al jullie lieve en positieve reacties.
Maar regelmatig komen we er niet achter van welke Ria of Joke of Jan deze afkomstig is. Er zijn er meerdere met dezelfde voornaam. Je zou ons een plezier doen door ook de (eerste letter van de) achternaam te vermelden.
Morgen naar Andernach, een kleine 25 km.
Welterusten allemaal.

Het gaat goed met jullie ,leuk al die informatie ,de lengte van de afstanden vonden jullie pittig,maar iets inkorten kan ook .ik kreeg net de overlijdingskaart dan Truus de boer ,die Truus,het was een lieverd.

Willy immink 2018-04-09 07:57:02

Hoi Jan en Truus. Onwijs leuk om jullie belevenissen te lezen. Een tocht met leuke ontmoetingen tot nu toe en daar volgen er nog veel meer van. Ik trek straks mijn wandelschoenen aan, jullie verhaal geeft energie. Groeten Simon en Emmy

Emmy L 2018-04-09 08:32:18

Omdat "jouw naam" in een hokje boven " jouw reactie staat" nam ik aan dat het duidelijk was dat ik joke Boersema heet, heel goed dat je er op wijst. Het klinkt als een" feestje" jullie zonnige zondag! Joke boersema

Joke boersema 2018-04-09 08:47:39

Goed dat jullie toch iets minder km gaan lopen wie weet gaat het met een week beter en zit je lekker in een dag wandelritme dat moet ook even wennen en dan na verloop van een week weet je niet beter als opstaan,eten, lopen, biertje verdient. Jullie zijn lekker bezig. Wij genieten van jullie reis verhalen en foto’s, fijne wandeling. Groeten, Tiny en op verzoek Dol😀

Tiny 2018-04-09 09:11:32

Wat schrijven jullie ontzettend "levendige" verslagen! Top! Fijne dag! Gr Janny van der Werff

Janny van der Werff-Oudendijk 2018-04-09 09:13:07

Hoi Buren. Dan weten jullie wie we zijn na de oproep van jullie. Mooie heldere reisverslagen. En vanuit enige medische deskundigheid goed te constateren dat jullie de routes gaan inkorten. Zeker nu het landschap meer en meer gaat plooien en de echte bergen in zicht komen.

Ger en Jacky 2018-04-09 09:30:28

En oh ja Jan en Truus wat was er nu met die brug, waarmee jullie dit reisverslag een titel gaven?

Ger en Jacky 2018-04-09 09:32:14

Nou, ik zie 't er nog wel van komen hoor dat jullie de voorpagina halen... Wie gaat er nou lopen naar Rome, terwijl je er met 't vliegtuig in pakweg twee uurtjes bent.... Hihi. Echt heel bijzonder wat jullie aan 't doen zijn, petje af en ik geniet mee van jullie belevenissen! Groetjes.

Anneke 2018-04-09 10:31:25

Super jullie verhalen.... Nog heel veel zonnige kilometers. Ria V. 😁

Ria 2018-04-09 10:39:37

Fijn te lezen dat jullie ook erg genieten van alles wat jullie zien en wie jullie ontmoeten onder weg. Dit maakt deze tocht heel bijzonder.

Hans van Diepen 2018-04-09 10:39:58

Het allerbeste en en goede reis en een behouden terugreis zegt mama want dat is belangrijk en volgens haar komen jullie nog wel in de krant! Het is nu maandagmiddag en we hebben even drie dagen doorgenomen, mooie foto’s en ze herkende veel plekjes waar zij ook geweest was. Hartelijke groeten en tot het volgende avontuur.

Thea van der Meulen 2018-04-09 14:43:39

Leuk jullie verslag te lezen en dat jullie zo genieten van de wandeltocht en de mensen en hun verbazingwekkende reacties .Mooi weer fijn zeg hier wissel het een erg gister avond hagel en nu en koud nu weer heerlijk wandelweer .Succes kijken uit naar jullie verslagen zo leuk.

Wil en Hatm 2018-04-09 15:29:28

Ik denk dat er maar 1 is, dus daarom gewoon Antoon. Weer een leuk verslagen met plezier gelezen. Een hele prestatie om na iedere dag lopen nog zo'n verslag te schrijven.

Antoon 2018-04-09 17:03:11

Lekker makkelijk douche met kleding aan ,Flesje biotex mee? Soepje ziet er ook goed uit. Maar goed dat jullie zoveel wandelen anders kom je dik terug.Mooi geschreven de verslagen. En ook leuk steeds de foto's erbij. Jammer van jullie zwager ,we hopen dat hij weer snel thuis is maar het blijft lastig. groetjes

ciska L 2018-04-09 17:15:11

Hallo jan en Truus Met veel plezier vol ik ook jullie reis .bij de laatste vroeg je nog waar de brug van remagen was.Tijdens een vacante ben ik er met Ans ook nog bij geweest. Er waren natuurlijk veel soldaten en matriaal overgegaan maar toen is na ruim een week toch nog ingestort.Maar omdat ze an de overkant. alles al hadden veilig gesteld konden ze een ponton. brug aanleggen De beide pilaren die van de originele brug zijn overgebleven blijven behouden als monument.In een van de gebouwen is een blijvende tentoonstelling .Groeten,Bram.

Bram 2018-04-09 18:24:52

Even jullie verslagen gelezen, net terug uit Tsjechië. Het gaat jullie goed af, maar dar gevoel had ik al bij jullie. Succes en vooral genieten onderweg, want deze tocht maak je maar één keer..... Groetjes uit het Limburgse land.