Duitse tulpenvelden.

Duitsland, Groß-Gerau

Dag 13

15 april 2018. Van Mainz naar Gross Gerau. 25 km

Op zondagmorgen een uitgebreid ontbijt in ons hotel, dit keer gezellig met zijn vieren. Riky en Carla, zusjes van Jan willen ook wel eens naar Rome lopen.🏃‍♀️🏃‍♀️
Na ruim anderhalf uur verlieten we via een imposante brug over de Rijn de stad. De A60 was naast ons en we waren blij af te kunnen buigen de rust in. De velden met koolzaadplanten waren gigantisch en door het prachtige weer waren de plaatselijke bewoners volop aan het wandelen en fietsen. Na ongeveer 10 km liepen we in Ginsheim tegen een gezellig terras aan waar de koffie heerlijk smaakte. Er was hier ook prima wifi waardoor we uiteindelijk ook onze blog konden versturen.
Daarna liepen we door ongerepte natuur, bossen en landbouwgebieden.
We missen de tulpenvelden in Nederland niet want die hebben ze hier ook 😂. (Foto).
Het was een prachtige dag, 25 graden en geen wolkje aan de lucht. Riky wees ons steeds op dingen die wij anders niet gezien hadden. Ze tilde een stuk boomschors op waaronder ze een salamander had zien verdwijnen, vertelde de namen van de vele vogels en vlinders o.a.het koolwitje (nou niet zo bijzonder) het blauwtje (zielig), het oranjetipje etc.
Onze volgende stop was op een rustige Friedhof (begraafplaats). Broodje en op de foto gezet door een bezoekster. Het water uit de kraan op de friethof vertrouwden we niet, jammer want onze drinkflessen waren bijna leeg.
Lopend door Nauheim zagen we een echtpaar in hun tuin en we vroegen hen onze flessen te vullen met water. De vrouw nam onze flessen mee en de man, Joseph nodigde ons in de tuin uit. Algauw werd er een fles sekt gehaald en werd er door ons zessen geproost op onze tocht naar Rome. Joseph was een Italiaan uit Palermo en zijn vrouw Rosie een lieve Duitse vrouw. We hebben gezellig een half uurtje bij hen in de tuin gezeten. Bij ons afscheid was Joseph duidelijk ontroerd en ze bleven ons lang nazwaaien.
Bijna bij ons eindpunt aangekomen ontwaarde Riky nog een buizerd die later een rode Wauw bleek te zijn.
Vanuit Gross Gerau zijn we met de auto naar Rossdorf gereden, naar ons overnachtingsadres, hotel Heschisses Haus. Een wat klassiek gebouw met prima kamers en een badkamer met superdouche. De eigenaar is een vriendelijke man die ons een biertje tapt en aanbiedt het zwembad te gebruiken. 20 graden vinden we nog net iets te fris.😃 Op korte afstand eten we bij een Italiaan. Dat bleek een geweldige keuze. Super salades, super pizza’s, super schnitzels en leuke sfeer. Toen we twee personeelsleden op de foto wilden zetten kwamen ze direct alle vier voor die gekke Nederlanders die helemaal naar Rome gaan. “Zu Fuss”.
Morgenvroeg worden we door Riky en Carla afgezet op het eindpunt van vandaag en lopen we naar ditzelfde hotel. Twee nachtjes hier slapen heeft als voordeel dat we morgen zonder “zware” rugtas hoeven te lopen.
We hebben vandaag een prachtige, zonnige wandeldag gehad en vonden het oergezellig dat Carla en Riky een stukje van de weg naar Rome met ons meeliepen.
Tot morgen allemaal.

Ik zat net aan mijn ontbijtje en hoopte al dat jullie verhaal binnen zou komen.. en ja hoor! Wat een fantastische reis maken jullie. Geniet vandaag zonder de rugzak. Ik ga genieten op mijn werk 😉

Ria V. 2018-04-16 07:25:57

Wat gezellig even met de zussen lopen en slim om het zo te organiseren; even zonder bepakking, wat zullen jullie daar van genieten. Mooie dag. Joke Boersema

Joke Boersema 2018-04-16 07:46:05

Weer een mooi verhaal op de vroege morgen, genieten! Gezelligheid samen met zussen en vandaag even rust voor jullie rug. Wandel ze en veel plezier!

Emmy L 2018-04-16 08:00:13

Wat leuk om dan weer eens familie te ontmoeten. Zo heb je weer andere praat. En zeker fijn om eens een dag zonder bagage te wandelen. Ik vroeg me ook al af of jullie steeds wifi hadden. Ik miste jullie gistermorgen al!!! Ha, ha. Maar 's middags kwam jullie verhaal gelukkig weer door. Succes verder. Het wordt weer een mooie dag om te lopen.

Annie D. 2018-04-16 09:19:57

Ik zag een rood, wit , blauw vlaggetje! Prachtige beschrijving met foto's. Wat zijn er toch een hoop lieve mensen nog hè :) Fijne wandeldag zonder rugzak!

Janny van der werff 2018-04-16 10:08:51

De reactie van moeders: Spoedig tot ziens en dan is het klaar, ik zit hier lekker en geniet van de zon, verder niks. Er staan mooie bloemen in de vazen en ze is erg blij met de Friese pop; oant sjen, de groeten van mama en Thea. We hebben weer genoten van drie dagen wandelverslagen 👋🏻

Thea van der Meulen 2018-04-16 14:15:54

Wat een mazzel met het weer, en wat gezellig dat Riky en Carla een stuk meelopen. Hier in Obdam is het ook prachtig weer, wij genieten ook. Vanavond naar het toneel in de brink, generale. Ik heb pindasoep salade kruidenboter en stokbrood voor de mannen gemaakt die zijn al de hele dag bezig in de brink. Wat een gezellige foto's ,ik geniet elke dag van jullie prachtige verhalen.

ciska 2018-04-16 16:05:52

leuk jullie zo te volgen. Hier ook mooi weer!! veel plezier en tot een volgende keer. Groet Theo en Francien

Francien oud 2018-04-16 16:58:35

Een hele fijne wandel week weer toegewenst! Wij volgen jullie op de voet, het is erg leuk om te lezen en zo genieten wij mee met jullie avonturen.

Bert en Petra 2018-04-16 20:54:32

Hee gezellig een dagje met fam zo te lezen een met biologische kennis leuk zo’n lol onderweg het gaat super het weer blijft nog goed.Fijne wandeldag morgen .

Wil & Harm 2018-04-16 21:21:02

wat een mazzelweertje! Heeeerlijk ! Genietse ! Ziet er heel gezellig uit ! Komend weekend in Nederland ook mooi weer... wandelse !