Langs de Lech

Duitsland, Augsburg

Dag 29

Dinsdag 1 mei 2018. Van Meitingen naar Augsburg. 21 km

Vanmorgen duurde het maar kort om het stadje Meitingen uit te komen. We liepen even langs de weg en al gauw maakten we een doorsteek naar een snelstromend kanaal naast de Lech. Het snelstromende water wordt door waterkrachtcentrales gebruikt om elektriciteit te produceren.
Verder lopen we op een dijk/natuurgebied nu tussen het kanaal en de Lech. Een mooi langgerekt en erg rustig gebied dat ideaal is voor vogels zo te horen aan hun gezang.
Bankjes om even te zitten kennen ze hier niet. Dus maar even langs de kant in het gras voor de eerste stop na twee uur lopen. Rond de middag besluiten we een ommetje te maken door Gensdorf. Vanwege 1 mei is daar het nodige te doen bij de meiboom. Er is een markt en veel activiteiten voor kinderen. Maar voor ons is er koffie. 😊
Daarna weer op pad langs de Lech richting Augsburg.
Wat is de gps toch een goede uitvinding, feilloos worden we dwars door Augsburg naar ons hotel geloodst. Ons onderkomen staat op 10 min. lopen van het centrum, een prima hotel op een prima plek.
Meteen nadat we onze bagage op de kamer hadden gezet zijn we de stad weer ingegaan. Het was zonnig aan het worden en gezellig druk op deze feestdag.
Als eerste zijn we naar de St. Afrakerk gegaan, we hadden Koos (buurman) beloofd om in deze kerk een kaarsje op te steken voor Afra. Dit deden we graag want we hebben mooie en lieve herinneringen aan Afra en we missen haar ook.
De Afrakerk was erg mooi maar er was niemand om ons aan een stempel te helpen. Ernaast stond de Evangelische Ulrichkerk, ook erg mooi en hier zat een erg aardige vrouw die ons graag aan een stempel in ons paspoort wilde helpen maar zij had er geen. Ze heeft erg haar best gedaan met zoeken naar een stempel daar lag het niet aan en uiteindelijk heeft ze de naam van de kerk, datum en handtekening in een vakje gezet. Zullen ze in Rome vast wel goed vinden😉.

Toen weer verder want de zonnige terrasjes lokten. Op een vol terras waren nog net twee plaatsen vrij. We zaten naast een stel waarvan de vrouw van geboorte Nederlandse was en al lang in Duitsland woonde. Zij was erg belangstellend naar onze reis en kende de stad goed en raadde ons aan ook nog naar de Dom te gaan op 800 meter afstand. Dat hebben we na ons biertje gedaan. De Dom is weer een totaal andere kerk dan de Afra-basiliek. Kort samengevat zou je kunnen zeggen, groter, ouder en soberder.
Hier was weer niemand aanwezig voor een stempel maar op een balie vond Truus een kistje met daarin de Pilgerstempel en we konden onszelf bedienen.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar de Altstadt. Wat door straatjes geslenterd en met verbazing naar de Lech gekeken die hier dwars door de stad raast in 3 kanalen.
Op tijd wat gegeten bij een leuk restaurantje en door naar onze kamer voor de laatste activiteiten van vandaag. Douche, was en blog.

Via de reacties die we krijgen blijven we op de hoogte van het wel en wee van ons thuisfront. Erg fijn. We hopen dat het weer beter zal worden ook al omdat de Bevrijdingsfeesten op komst zijn.

Schöne Tag.

Goedemorgen pap en mam, de grens van Oostenrijk komt al erg dichtbij. Naast het lezen van de blogs en het zien van de foto’s vind ik het ook erg leuk om aan de hand van de kaart te kunnen zien waar jullie uithangen. Hier is het nog erg fris maar de zon laat zich gelukkig al weer zien. Maak er weer een hele mooie dag van. Dikke kus.

Jur 2018-05-02 07:39:42

Weer een mooie route en wat zijn de kerken daar mooi van binnen. Elke keer voor jullie ook een verrassing... 't Moet voor jullie toch ook ontspannen zijn;groot gelijk op z'n tijd een terrasje te pakken! Veel wandel plezier!

Anneke 2018-05-02 08:31:22

Even een momentje pakken om de verslagen te lezen. Wat gaat het goed en wat zien jullie veel moois onderweg! Ga zo door en en maak er weer een mooie dag van!

Petra en Bert 2018-05-02 13:57:50

Jullie gaan als een speer! In het wegenboek waarmee we jullie volgen, komt Oostenrijk in zicht! Geniet van al het moois onderweg!

Adri en Joke 2018-05-02 14:06:32

Hallo Jan en Truus, We hebben weer gezellig met jullie meegewandeld vandaag en weer genoten van de mooie foto’s en verslagen, het is elke keer weer een feestje! De hartelijke groeten van je moeder en wees voorzichtig, ook met oversteken niet zomaar lukraak! Want dan gebeuren er ongelukken. Ik maak niks mee maar ik heb een mooi uitzicht en daar ben ik heel blij mee en ik ben ook blij dat jullie zo genieten en dus ben ik tevreden! Tot de volgende keer maar weer, groetjes mama en Thea

Thea van der Meulen 2018-05-02 14:31:24

Hallo Truus en Jan. Je hoort niet veel van mij maar volg met veel belangstelling jullie tocht naar Rome. Zie elke morgen er weer naar uit om jullie verslag te lezen en dan op de kaart te volgen. Geniet verder van jullie voettocht en ik zal verder genieten van jullie verslagen, ook tijdens onze eigen vakantie. Groetjes Hans en Tinek.

Hans van Diepen. 2018-05-02 15:41:47

👍👍vind ik leuk!👍👍 (En verder app ik jullie lekker, kus!)

Sjoukje 2018-05-02 19:02:12

Hallo Truus en Jan Met veel plezier volgen wij jullie op de voet .Prachtige verslagen ,wat een schrijf talent Ga lekker verder zonder problemen Groetjes Theo en Alie

Alie en Theo 2018-05-02 20:59:46

Ook wij genieten van jullie verslagen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Geen blaren en de knie van Jan gaat ook goed. Houden zo. Hier in Obdam gaat alles zijn gangetje. Het weer wordt beter en zaterdag 5 mei bevrijding festival wordt vast gezellig in de Brink. groeten van Ellie en Niek Wever