Voor het eerst in korte broek.

Duitsland, Bonn

Dag 5

Zaterdag 7 april 2018. Van Keulen naar Bonn.

Wat is het fijn wakker worden als de zon in je hotelkamer schijnt en je weet dat hij de hele dag zijn best gaat doen om je onder het wandelen te verwennen. Na een heerlijk ontbijt gingen we rond ‪8.00 uur‬ op pad. De eerste uren waren op z’n zachtst gezegd niet leuk. Na de mooie binnenstad liepen we door lange woonstraten en Keulen was duidelijk nog niet wakker. Daarna een paar uur door industriegebieden, mopper, mopper....Gelukkig werd de omgeving na het plaatsje Wesseling weer beter en “lichter” om te wandelen. Na Wesseling stopte er een auto naast ons. De chauffeur wees ons op een mooiere route die pal langs de Rijn liep. Zijn advies volgend hebben we tot Bonn bijna het hele stuk naast of vlak langs de Rijn gelopen. Het is 24 graden, de pijpen zijn van de broek geritst. Prachtig voetpad met 20 m onder ons het fietspad en ook stukken over het fietspad. In Bonn aangekomen op een kilometers lange boulevard langs de Rijn gelopen waar het door het mooie weer een drukte van belang was. Deze boulevard liep rechtstreeks naar ons hotel. We doen een beetje chique, we slapen in het Marriotthotel pal langs de Rijn. Eerlijk gezegd was het een hele goede aanbieding. Maar grappig dat we in de korte broek arriveren.
Na inchecken en een uurtje rust met de U-Bahn (metro) terug de stad in. Het was zo aangenaam dat we op een terras konden eten. Veel Bonners pakten hun kans deze warme avond. Het was gezellig druk.
We hebben er vandaag weer iets meer dan 30 km opzitten en we merken dat het te veel is, de laatste 10 km zijn gewoon zwaar. We gaan de etappes inkorten naar zo’n 20-25 km.
Morgen naar Remagen. Een stad bekend om de slag om Remagen in WO 2.
We zijn blij met alle reacties op dit blog. Jullie berichtjes geven ons een positieve prikkel waardoor we weer gesteund op pad gaan. Er zit nu zo’n 130 km op. Het aantal kilometers dat we nog voor de boeg hebben noemen we nog maar even niet. 😏

Laat ik vandaag eens de eerste zijn om jullie te vertellen dat ik het gezellig vind om jullie dag verslagen te lezen en zo een beetje mee kan wandelen. Dat doe ik niet iedere dag hoor. Ik heb wel nieuws maar die stuur ik per App of per mail.

Mariet 2018-04-08 08:32:32

Gm Jan en Truus, wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wij genieten van jullie reisverslagen. Gr Jan en Janny

Jan en Janny 2018-04-08 08:36:28

Weer fijn om te lezen en "mee" te wandelen. Lees 't verslag nu pas, had gister een dagje supermarkt. Voor vandaag veel wandel plezier, kanjers zijn jullie! Veel succes en geniet er van hè.

Anneke 2018-04-08 08:51:44

Hoi Truus en Jan, We hebben jullie 'link' van Greet Schipper gekregen, waardoor we jullie ook kunnen volgen. Wat een leuke reisverslagen we genieten met jullie mee.

Gerda en Tom Wester 2018-04-08 08:58:12

Doe rustig aan anders gaat de vermoeidheid toch in jullie benen zitten. En Rome ligt nog zoooooooo ver. Weer fijn om Jullie verhaal gelezen te hebben. Geniet verder van jullie hele bijzondere reis. Succes.

Annie 2018-04-08 09:48:13

Jullie verslag net gelezen,elke dag weer een verrassing,fijn dat het weer warmer wordt, dan gaat het lopen ook soepeler. Verstandig om minder km.tegaan lopen per dag. Het is hier ook heerlijk weer om te gaan fietsen. Fijne route vandaag. Toi toi. Groet van ons

Theo en Truus D. 2018-04-08 10:09:40

Net terug van de Leyencross in Hensbroek. georganiseerd door de A.R.O. Hier ook prachtig weer. Wat fijn dat het zo goed gaat. Ik heb zelf een aantal jaren terug gefietst langs de Rijn. Het is tussen Keulen en Bonn prachtig. Kwam weer allemaal boven. Vandaag weer prachtig weer een mooie dag toegewenst.

Niek en Ellie 2018-04-08 13:39:07

het is verstandig om het aantal kilometers goed in de gaten te houden , maar jullie zijn ervaren lopers dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt . viel spass mit einander und alle gluck groet Theo

theo van nel 2018-04-08 18:57:38

Wat fijn dat jullie een zonnetje hadden, ook wij hebben genoten van een zonnige wandeling langs de Waal. Heel verstandig om kortere dag afstanden te lopen. Denk je ook aan een dag rust? Ik geniet van jullie verslag! Groet joke

Joke boersema 2018-04-08 19:53:24

Hier even een kort berichtje van ons om te melden dat we jullie verslag elke dag met veel plezier lezen. Maar pas goed op je zelf zodat je je niet over de kop loopt. Groetjes Dick en Riet

Dick en Riet Smit 2018-04-08 20:27:50

Wat heerlijk jullie verslagen. In gedachten wandelen wij met jullie mee. Goed dat jullie het iets rustiger aan doen, het moet tot het einde wel leuk blijven. Veel wandelplezier en wij kijken alweer uit naar het volgende verslag. Liefs Jan en Gerda.

Jan en Gerda 2018-04-08 20:50:28

Ook hier worden jullie verslagen door mij gelezen. Leuk om jullie belevenissen en prestaties te volgen met daarbij die mooie foto's. Ga zo door en succes.