Dag 11 van Tarifa naar Ronda

Spanje, Ronda

We liggen mooi op schema. Voor we begonnen aan dit camperavontuur leek het erom te spannen of we alles zouden kunnen bezoeken dat we hadden bedacht. Maar we zijn al ver en we hebben nog ruim drie weken.
Vanmorgen vertrokken uit Tarifa en via Algeciras naar Ronda.
In Algeciras is de ster in de voorruit gerepareerd. Dat kostte ons ongeveer twee uur. Dit kwam hoofdzakelijk doordat we het bedrijf waar dit moest gebeuren moeilijk konden vinden. Algeciras, nog nooit van gehoord, blijkt een grote stad. En het is lastig om van de ene kant van de autoweg die de stad doorsnijdt naar de andere te komen. Maar aangekomen werden we vriendelijk en vakkundig geholpen.
Weer op pad besloten we de kortere route binnendoor te nemen. Weg van het drukke autoverkeer van en naar Malaga langs de kust. En dat is ons geweldig bevallen. De kwaliteit van de weg werd wel minder maar omdat er behoorlijk geklommen moest worden ging de vaart er ook uit. Veel bochten maar er werd steeds goed aangegeven wat de verantwoorde maximum snelheid was. Langs de weg opvallend veel stelletjes ooievaars die op hun nesten aangekomen waren. Die nesten zitten vaak op elektriciteitsmasten, soms meerdere bij elkaar. We kregen prachtige uitzichten. Diepe dalen en steile rotsen. Wat een mooi gebied. De eerste witte dorpen, hierom is de streek hier beroemd, zagen we in de zon liggen.
Rond half vier arriveerden we bij de camping bij Ronda. We dachten eerst op de camperplaats te gaan staan maar de man achter de receptie haalde ons over op de camping te gaan staan. Meer comfort door ruime douches, gratis WiFi en 220 voor een paar euro meer.
Om vijf uur ging het regenen en daardoor hadden we geen zin meer in een eerste bezoekje aan de stad.
Met wat lezen, mail bekijken en deze blog uiteraard hadden we een knusse avond in ons huis op wielen.
Hasta mañana.

Weer een mooie dag. Hopelijk gaan de buien snel voorbij. Want met strakke blauwe luchten krijg je wel een andere indruk dan regen. Fijne avond. En inderdaad vliegen jullie er door heen. Neem ook jullie rust hè. 😁

Annie 2022-01-04 21:32:16

Door jullie verhalen te lezen geniet ik mee van jullie camperreis... Wat ,n prachtige natuur waar jullie door heen reizen... Vanmiddaģ knapte hier ,t weer op en ben ik op mijn oppasdag lekker gaan wandelen door de Hout in Alkmaar. De beesten gevoerd en lekker schommelen met m,n kleinzoon... Voor jullie morgen weer ,n heerlijke dag... Groetjes van mij...

Ria 2022-01-04 21:51:24

Hoi Truus en Jan, Jullie maken een mooie reis. Wij zijn een aantal jaren terug ook in Ronda geweest en we vonden het een hele mooie stad. We hebben er nog aardewerk gekocht, een erg mooie fruitschaal. De kunstvorm heet mudejar geloof ik. Buen viaje.

Tom en Gerda 2022-01-04 23:41:26

Hallo Truus en Jan, Het is daar in het zonnige zuiden echt genieten zoals ik zie en lees en ik ben ook heel benieuwd hoe jullie Ronda vinden. Ik ben hier twee keer eerder geweest en vond het prachtig.

lydia buter 2022-01-05 09:12:05

Hallo Truus en Jan, Allereerst onze beste wensen voor 2022. Na drukke kerstdagen, jaarwisseling en oppasdagen hebben we nu even de tijd om jullie een berichtje te sturen. Jullie hebben lekker de tijd aan jullie zelf en genieten van een mooie rondreis in Zuid-Spanje. We volgen jullie via de reisblogs, waar jullie weer mooie verslagen van maken. Hier bij ons is het herfst dus we zijn toch een beetje jaloers (ha, ha). Zelf ben ik voor mijn werk een keer in Murcia geweest en misschien willen we ook nog wel een keer die kant op, maar niet met de camper. We zijn heel nieuwsgierig hoe het jullie bevalt om met de camper te reizen. Het is toch spannend, maar je bent lekker op je eigen. Verder wensen we jullie een hele mooie, voorspoedige reis. Lieve groetjes, Bert en Lida

Bert en Lida 2022-01-05 10:02:51

We blijven jullie volgen en beleven de reis met jullie mee! Wat ik me afvraag: converseren jullie in het Spaans of in het Engels?

Tjalling en Marian 2022-01-05 15:42:40

Dat is vaak zo hé dat je buiten de snelwegen mooiere routes vindt, groot gelijk als je de tijd hebt om de snelwegen links ( soms rechts, hihi) te laten liggen...... Wij zijn jaren geleden eens in Algeciras geweest, kennen het als havenstad met vertrekplaats voor de boot oversteek naar Tanger, Ceuta, Marokko, wat wij toen gedaan hebben. Fijne reis verder. Zo te zien verblijven de ooievaars daar in "flatgebouwen" van 3 etages...,!! Heel apart.