Dag 5 en 6. Sevilla bereikt.

Spanje, Sevilla

We hadden een rustige nacht in Miranda de Azan en we zijn ook weer rustig vertrokken. Even dreigde de zon maar al snel volgende weer een druilregentje. We hadden de keuze tussen flink doorgaan om Sevilla te halen of de etappe eerder af te breken en er twee dagen over te doen. We besloten het laatste en waren al op tijd in een stadje waarvan ik de naam maar niet kan onthouden. Almendraleo is het, en er rijdt ook nog een trein. We vonden een prima plekje in de buurt van het station en zo rond half vijf startten we een rondje stad. Vreemd, tot vijf uur uitgestorven en toen ineens volop leven in de brouwerij. De siësta was afgelopen. Het was een vriendelijk stadje met een prachtige oude kerk. Erg grof gebouwd uit ruwe stenen. Erg apart. En het lukt zowaar op een overdekt terras een kop koffie te drinken. Oei, vergeten, als je hier zwarte koffie bestelt krijg je expresso. Maar, prima voor de cafeïneshot.
Oh ja, onderweg hebben we veel stieren gezien. Prachtige beesten. Wat jammer dat sommige ervan te maken zullen krijgen met potsierlijk verklede ventjes die met een gekleurde lap zwaaien en zich dan held noemen. 😡
Dat is nog een lastige cultuurerfenis hier in dat prachtige Andalusië.

Dag 6
Vanuit de stad met de moeilijke naam gingen we eerst op zoek naar een gelegenheid waar we ons chemische toilet konden legen. Dat zijn zo van die logistieke dingen waar je je ook mee bezig moet houden. 20 km verderop in Fuente de Cantos is een camperplaats met een speciale uitstort.
Al snel vonden we die. Maar, teleurstelling, defect. Om hem te gebruiken moet je betalen en dan gaat ie open. Maar de betaalautomaat is niet te gebruiken. Dus op naar de volgende, in Monesterio. Leuke naam eigenlijk, bijna mono-stereo.
We besloten eens een stuk langs de secundaire weg te rijden. En dat was leuk. We zagen zwarte varkens wroeten in grote modderpoelen. Genieten van hun natuurlijke gedrag. Uiteindelijk eindigen ze waarschijnlijk als Ibericoham maar dan hebben ze toch een mooi leven gehad. Die hammen zijn hier alom te koop. Een complete voor rond de € 50. Langs de snelweg in een luxe verpakking voor € 65.
De stortplaats in Monesterio werkte wel. Een opluchting. Het verhaal van Kees van Kooten hing al in de lucht.😉
Om ongeveer 12 uur kwamen we aan op de camperplaats in Sevilla. Een geasfalteerd terrein langs de rivier dat bewaakt wordt. Schijnt noodzakelijk te zijn hier. En, fijn met een 220-aansluiting. We kregen plaats 51 toegewezen maar daar aangekomen bleek dat het absoluut onmogelijk was onze camper tussen die van 50 en 52 te manoeuvreren. Daarom zijn we zo vrij geweest om een grote plaats ertegenover te bezetten en dat bevalt prima. Rond 14 uur wandelen we voor een eerste verkenning richting oude centrum van de stad. In de beschrijving lees je dan dat dat een kilometer is maar het zijn er 4-5. Gelukkig hadden we onze wandelschoenen aan en was dat geen probleem. Ruim boven de 20 graden was het en in de stad was het druk en gezellig. COVID alleen merkbaar doordat bijna alle mensen op straat min of meer met mondkapjes lopen. De meesten compleet over neus en mond, veel alleen over mond en ook met alleen over de kin. 😕
Op een terrasje ontmoetten we nog een Amsterdams stel dat een uur later per trein naar Madrid zou vertrekken voor de jaarwisseling.
Wij gaan een oudejaarsavond hier meemaken.
Maar nu genoeg verteld met mijn wijsvinger. We gaan slapen.
Buenas noches.

Oh leuk om te lezen jullie avonturen. Ik wens jullie een mooi uiteinde en een gezond, gezellig en gelukkig 2022. Dikke knuffel.

Dikyi 2021-12-30 23:20:24

Super Jan en Truus..aangekomen in Sevilla voor de jaarwisseling. En 20 graden ,heerlijk.. Lekker genieten daar hoor en ,n fijne oud en nieuw.. Lieve groetjes van mij.

Ria Bleeker 2021-12-30 23:26:53

Hallo Jan en Truus, Heerlijk dat jullie op de plek van bestemming zijn. Ik moest eerst even goed bestuderen waar het plaatsje Sevilla ligt. 😍 Prachtig is het daar. Hier krijgen wij met de jaarwisseling ook tropische temperaturen. In Limburg kan het ruim 15 graden worden. Dus geen sneeuw ⛄️ sneeuw ❄️ met de jaarwisseling. Misschien staan wij ook met ons glaasje champagne op het terras te proosten 🥂om 24.00 uur. Maar waaien doet het hier wel. Hier nog een kleine spreuk ipv de Giant NHD dagspreuken. Je moet ⛵️ zeilen op de 💨 wind van vandaag De 💨 wind van gisteren helpt je niet vooruit De 💨 wind van morgen blijft misschien wel uit Je moet ⛵️ zeilen op de 💨 wind van vandaag Jan en Truus tot volgend jaar, welterusten 😘 😴

Greetje 2021-12-31 02:08:19

Hoi mama en papa, weer een mooi avontuur en eindelijk de zon en een terrasje! Fijne dag vandaag en een mooi Oud & Nieuw, liefs Sjoukje (en ook van Tristan & Emmanuel natuurlijk)

Sjoukje 2021-12-31 06:54:15

Nu wordt het echt genieten. Lekker warm en Sevilla is prachtig. Fijne dag en een gezellige jaarwisseling. Bijzonder om dit in Spanje te beleven. Dat vergeet je ook nooit meer.😁

Annie D. 2021-12-31 07:58:42

Lieve Jan en Truus, Wat leuk dat we jullie reisverslag weer kunnen volgen. En nu zeker op de eindbestemming! Van hieruit beginnen de wandelingen? Wij hebben leuke kerstdagen gehad met de kinderen en kleinkinderen. Wij zitten vanavond samen het oude jaar uit. Het is een goed jaar geweest voor ons. En wat zal 2022 ons gaan brengen! Lieve groet van Tjalling en Marian

Tjalling en Marian 2021-12-31 09:15:40

Jan en Truus. Heerlijk warm weer. Bijzonder op oudejaarsdag. Goeie jaarwisseling en op naar jullie wandeltocht. We blijven jullie volgen. 🚶‍♀️🏃‍♂️🚶‍♂️

TedIna 2021-12-31 09:16:49

Heel leuk om jullie reisverhalen te volgen. Lekker warm weer is het daar. Mooie stad Sevilla, ik ben er ook geweest. Veel plezier samen en een mooie jaarwisseling gewenst en een goed en gezond 2022!

Gre Schrooder 2021-12-31 10:42:03

Lekker dat jullie nu de zon hebben gevonden! Een gezellige jaarwisseling en zonnige start in het nieuwe jaar!

Stijnie & Gerrit 2021-12-31 10:49:15

Ik wens jullie een fijne jaar wisseling en een voorspoedig gezond 2022 en geniet nog van jullie reis lieve groet

Ans Bijvoet 2021-12-31 11:10:51

Wat mooi om jullie avontuur zo te volgen! En wat heerlijk .... die zon!!! Wat genieten! Goede reis verder en we blijven reis volgen.

Erna en Wilem 2021-12-31 11:13:10

Mooie stad hè, Sevilla. Toen wij er waren hingen alle bomen in de stad vol sinaasappels. Geniet van de jaarwisseling daar en tot jullie volgende verslag.

Tom en Gerda 2021-12-31 12:05:21

Hoi Jan en Truus, wat heerlijk om jullie verslagen weer te lezen en de foto's te bekijken. Een mooie strak blauwe lucht, echt genieten. Hier regent het nu, het is niet koud, maar veel wind. Niets aan. Lekker het jaar uitblazen in de zon en genieten op een terras. Daar mag het allemaal nog. Fijne jaarwisseling. Lieve groet van ons

Jan en Gerda 2021-12-31 12:11:13

Wat zullen jullie genieten van de mooie reis in Andalusië. Het is daar prachtig. Heerlijke temperatuur in de winter. Heerlijk om jullie verslagen te lezen. Elke dag wordt een verrassing. Mooie jaarwisseling en lieve groetjes van ons.

Sjoerd en Alie 2021-12-31 15:48:39

Hoi Truus en Jan, Gelukkig, het natte deel van jullie reis zit er hopelijk op! Wat heerlijk om die blauwe lucht te zien. Sevilla, ziet eruit als een rustige prachtige oude stad, heel mooi. En nu aan de wandel? Eerst vannacht nog even op z'n Spaans "knallend" het oude jaar uit, of is vuurwerk daar ook verboden? In ieder geval voor jullie een mooie jaarwisseling gewenst en alle goeds en gezondheid in het nieuwe jaar, 2022!!