Dag 14. Rust in Ronda

Spanje, Ronda

Omdat we de sleutel van de fiets van Truus kwijt zijn en de reservesleutel in Obdam achtergebleven is, hadden we veel te regelen. Via de fietsenwinkel kregen we het sleutelnummer en de naam van een bedrijf dat sleutels produceert. Gea van Jutkey.nl hielp ons prima en zorgt dat we maandag de nieuwe sleutel hebben op het adres in Granada waar we dan zijn.
Omdat we door het gemis van een fiets toch iets beperkt zijn maken we er een rustdag van. Via de receptie hebben we een kapper geboekt en tegen de middag zijn we daar lopend naartoe gegaan. De twee aardige dames vertroetelden onze hoofden met een uiterst prettige wasbeurt en gingen vervolgens aan de slag met de tondeuse en de schaar. Truus voelde zich herboren. Na de wandeling terug lunch en siësta in de zon.
Het lijkt de laatste dagen wel of we in Duitsland staan. Rondom ons alleen maar Duitsers met campers en caravans. En het valt ons op dat ze bijna allemaal een of twee honden hebben meegenomen. En verder staan hier wat andere Nederlanders, een enkel Belgisch stel, een paar Fransen en een gewezen Italiaan. Hij woont nu in Brussel omdat hij Italië een slecht land vindt om te wonen.
Na de siësta was het alweer tijd voor een wijntje/biertje met tapas. Heerlijk in de zon.
Aan het einde van de middag hebben nog even een geocache gezocht en gevonden. Onze meest zuidelijke tot dusver.
Morgen richting Ardales vanwege de beroemde Caminito del Rey. Het lukt niet om deze wandeltocht via internet te boeken maar we zullen zien. Het is op de route naar Granada en als Del Rey niet lukt hebben we daar andere dingen te bekijken.
De camping hier is trouwens een aanrader. Erg vriendelijke mensen aan de receptie, prima sanitair met heet water en ruime staplaatsen.
Buenas Noches.

Dank voor weer boeiende verslag. Ik zie een bijzondere boom bij de caravan..welke is dat ook weer? En mochten jullie nog bijz bomen zien, graag plaatje van maken! Groetjes en veel plezier

Mirjam 2022-01-07 22:37:55

Owww, wat een feest Jan en Truus ...samen naar de kapper!! In Nederland zijn we nu allemaal jaloers hoor. Voor morgen ,n goeie reis en lekker genieten.. Groetjessss

Ria 2022-01-07 22:46:02

Ook deze Ria geniet van jullie verhalen😊

Ria V 2022-01-07 23:20:00

Altijd de reservesleutels meenemen! Weer een goeie les.😉 daar zijn wij ook ooit tegenaan gelopen. Kan gebeuren. Maar hierdoor een rustige dag, daar moet je ook dan van genieten. En dat doen jullie ook. Wat een mooie reis met prachtig weer. Ik krijg er ook zo zin in. Heel veel plezier verder. Ik kijk weer graag uit naar jullie mooie verhalen. Zelfs als er weinig gebeurt, dan wordt het toch een mooi verhaal. Knap hoor. Groetjes.

Annie 2022-01-07 23:56:58

Heerlijk toch, geen last van de lockdown en dus lekker naar de kapper. Meteen ook een extra dag rust, dit is alleen goed want je bent tenslotte op vakantie. En er wacht straks weer een prachtige stad om te bezichtigen als jullie in Granada aan komen. Veel plezier

Tom en Gerda 2022-01-08 08:50:35

Heerlijk toch om op de rustdag toch iets nuttigs te doen.... ook bij de kapper kom je vaak tot rust... Altijd leuk om in een ander land naar de kapper te gaan, vaak een andere behandeling en sfeer, kun je er de rest van de reis weer tegen. Veel plezier hoor.