De laatste week thuis

Nederland, Obdam

Allereerst heel hartelijk bedankt voor de kaarten en berichtjes op de app, mail en reacties op de blog. Heel erg leuk om alle aanmoedigingen en goede wensen te lezen.

We hebben een gezellige drukke week achter de rug, er zijn toch allerlei dingen die je op het laatste moment moet regelen en we hebben veel bezoekjes gehad van familie, buren en (wandel)vrienden.

En nu is het dan eindelijk zover, morgen beginnen we aan ons spannende avontuur. We zullen vast unieke ervaringen opdoen die we niet zouden krijgen als we dit 'tochtje' niet gaan ondernemen. De rugzakken staan na veel wikken en wegen helemaal ingepakt klaar. Er zit nu echt niets teveel meer in en ze wegen resp. 7 en 8 kilo, gewogen zonder water en eten, dat gaat in een heuptasje. We zijn klaar voor de start....

Zaterdagavond 31 maart hebben we tijdens de Paaswake van onze pastor, Bert Glorie de reiszegen en het eerste stempel in ons paspoort gekregen en wat verteld over onze reis. We kregen ook nog een prachtig Obdams paspoort. Het is een goed gevoel om morgen 'gezegend' op stap te gaan. Wat zo'n paspoort precies inhoudt en waar we het voor nodig hebben, daar schrijven we binnenkort nog wel over. We hebben intussen het gevoel dat heel veel mensen met ons meereizen.

Vandaag, eerste Paasdag, was ons hele gezin compleet bij onze zoon Jurjen en schoondochter Judith. We hebben een leuke dag gehad en na veel geknuffel zijn we 's avonds weer naar huis gereden. Het ritje van 12,5 km naar Obdam met de auto heb ik ook al vaak gelopen, ik ken bijna iedere stoeptegel.

Morgen, maandag 2 april, lopen we naar onze vrienden Gerda en Jan in Hensbroek. Dat is ongeveer drie kilometer en vormt een leuke start. Bij hen staat de lunch klaar en daarna brengen ze ons naar Xanten. Daar overnachten we in de Jugendherberge. We vragen ons af of we wel een oog dicht zullen doen. Nog niet moe, wel spannend. De eerste etappe naar Moers is ruim 30 kilometer.

Bij de reiszegen werd nog een mooi gedicht voorgelezen van Willem Umbach:

Elke stap
Elke stap, elke tree
Die ik nader tot mijn doel
Neem ik steeds meer wijsheid, ervaring mee.

Elke stap, elke meter
Die ik afleg op mijn pad
Voel ik mij sterker, veel beter

Elke stap, elke berg
Die ik tegenkom en overwin
Voel ik de pijn, minder erg.

Elke stap, elke grens
Die zich kruist op mijn weg
Ervaar ik dieper, meer intens.

Elke stap, ook de laatste
Die ik zet op het eind
Geeft mij blijdschap, om ’t dierbaarste.

Jan en Truus, heel veel fijne en veilige wandel kilometers... 🚶🚶

Ria 2018-04-01 23:32:29

Heel veel succes!!! . Op afstand leven we mee en zijn nu al benieuwd naar jullie ervaringen

StijGer 2018-04-01 23:41:09

Een goede start gewenst! En heb t goed samen.

Ans schoorlemmer 2018-04-02 00:34:13

Jan & Truus, "Beoordeel een dag niet naar wat je oogst, maar naar wat je zaait " Robert Louis Stevenson Wij kijken net als jullie naar dezelfde zon en maan. Effe zwaaien straks hoor. Liefs van Richard en Greet

Richard & Greet 2018-04-02 06:23:00

Heel veel vreugde, voorspoed en vrede in en om jullie heen!

Mirjam en Robert 2018-04-02 08:42:48

Truus en Jan, Het is zover! Wij wensen jullie samen een onvergetelijke reis.

Simon en Emmy 2018-04-02 09:01:53

Heel veel succes Jan en Truus en veel wandelplezier!!🚶🚶

Gre Schrooder 2018-04-02 09:17:32

Eindelijk is het zo ver! Wij wensen jullie een hele mooie reis toe. Ga vooral genieten van jullie prachtig uitgestippelde route! Veel veilige kilometers toegewenst! 😘

Sjaak en Marlène 2018-04-02 09:18:28

En vooral genieten van het samen op weg zijn! Groetjes van Ed en Tiny

ed en tiny 2018-04-02 10:44:28

Lieve Jan en Truus Fijne trip naar Rome,geniet van alles wat jullie tegenkomen en goede reis. Leuk erbij te zijn via de blog. Truus en Theo👍👍😍😍

Theo en Truus Dekker 2018-04-02 11:04:26

Leuk dat we jullie nog even zagen !! Fem snapt er niks van lopen naar Italie 😳 Dat is waar we op vakantie geweest zijn ! Dat duurt toch heel lang Oma !!!

Timo en Anja 2018-04-02 11:09:49

Jan en Truus heel veel wandelplezier samen en ik kijk er nu al naar uit naar jullie verhaal over wat jullie allemaal onderweg mee zullen maken en waar ik door jullie blog en beetje met jullie meereis.

Karin Grooteman-Laan 2018-04-02 11:15:33

Jan en Truus, wij wensen jullie een goede reis. Leuk om jullie te volgen.

Frans en Corry 2018-04-02 11:35:09

Jan en Truus, Veel succes en een mooie wandelreis!

Jeroen en Diana 2018-04-02 11:58:30

Veel wandelplezier en mooie herinneringen wens ik jullie. Weet zeker dat jullie rijker terug zullen komen met een onvergetelijke ervaring die jullie gelukkig samen kunnen delen. Doe Jan en Gerda Nanne de groeten en nogmaals veel wandelplezier.

Hans van Diepen 2018-04-02 12:10:26

Heel veel wandel plezier en geniet van de reis.

Jan en Lia Blankendaal 2018-04-02 12:57:21

Heel veel wandel plezier en geniet van jullie uitdaging. ☀️☀️☀️

Irma Nauts 2018-04-02 13:47:22

Jullie beiden heel veel wandelplezier in dit mooi, maar ook spannend avontuur🚶🏻🚶🏻🙋🏽

Janny 2018-04-02 14:03:07

Het is nu echt. Eindelijk op pad. Heel veel succes. Wat geweldig om dit samen mee te maken. Liefs en groetjes Annie D.

Annie 2018-04-02 15:15:31

Truus en Jan, een onvergetelijke reis gewenst, zorg goed voor elkaar.

Tinus en Joke Waaijer 2018-04-02 16:41:25

Truus en Jan Morgen een mooie start en heel veel klacht en liefde. Joke Boersema

Joke boersema 2018-04-02 18:10:48

Leuk om jullie te volgen heel succes en groet uit Portugal

Wil&Harm 2018-04-03 00:31:03

Net van Greet jullie blog gekregen. We hebben de start gemist, maar in Canada kunnen we jullie nu toch volgen. We wensen jullie goeie benen. Dagelijks de zon op deze bijzondere g pelgrimstocht. Geniet van alle dagen en van elkaar. Lieve groet

Ted en Ina 2018-04-03 23:20:35

Ik wens jullie een fijne reis toe en blijf gezond .