Landlopers

Duitsland, Bad Mergentheim

Dag 20

Zondag 22 april 2018. Van Königshofen naar Markelsheim. 20 km.

Genieten was het gisteravond. Gegeten en de avond doorgebracht op het terras, eigenlijk te luxe voor een pelgrim! 😉
Na een hartelijk afscheid van onze gastvrouw Renate lopen we met gemak
de heuvel af die ons gisteren flink wat zweetdruppeltjes heeft gekost.
We zijn Königshofen al gauw uit. We lopen verder op een graspad tussen jong ingezaaide velden. Het is al warm en daarom rustig aan. Na een tijdje komen we door een lief, slaperig dorp, Unterbalbach. Op de Radweg komen we een oudere dame tegen in een scootmobiel. Zij houdt ons aan en vraagt waar ze zo’n zonneklep kan kopen die ik draag. Tja, in Niederlande, jammer dat ik geen twee mee heb...We praten even gezellig, ze vertelt dat ze 81 jaar is en sinds 1.5 jaar deze scootmobiel rijdt. Voorheen zat ze altijd thuis bij haar zoon op de boerderij maar hij heeft aangedrongen op dit vervoersmiddel. Nu is ze haar zoon dankbaar omdat ze weer van het buitenleven en haar omgeving kan genieten. Nadat ze ons geluk en een veilige aankomst in Rome toegewenst had lopen we door. Iets later zien we een hoog gelegen prachtig hotel met aan de voorkant een groot terras. Het was 10.30 uur, koffietijd dus.

Eerst klimmen we een paar mooie marmeren treden op en gaan op op het nogal chique terras bij een tafeltje in de schaduw zitten. Eerlijk gezegd is het wel meteen een rommeltje om ons heen. 2 grote rugzakken en 2 heuptassen staan niet echt netjes op een ‘deftig’ terras. 🤭
En dan wij er ook nog bij met onze wandelplunje aan, nee dat is geen gezicht. 😎
Na lang wachten komt een serveerster Bitte? Zwei kaffee, Bitte. Mogen we ook op WiFi? Jawel, en nadat ze snel een 9-cijferig nummer ratelt gaat ze gauw naar binnen. Zo snel heeft Jan niet kunnen schrijven, hij achter haar aan. Erg lastig om tijd aan twee landlopers te besteden. Nadat we de koffie op hebben gaat Jan naar binnen om af te rekenen. De serveerster zegt ‘Moment Bitte’ en blijft bezig achter de computer. Na 5 min. wachten precies hetzelfde verhaal, toen was ze aan het telefoneren. Wij hebben er genoeg van, doen de rugzakken op en doen net of we vertrekken en lopen richting uitgang. En dan.... Ja, dan is er opeens volop actie. Een ober komt vliegensvlug naar ons toe, zonder rekening maar noemde het bedrag na het zien van de twee lege kopjes. Lachend dalen we de marmeren treden weer af.

Via mooie weggetjes lopen we Bad Mergentheim in. Deze stad is bekend door zijn kuuroorden. In het Schlosspark is veel bedrijvigheid. Gezellig hier, ouderen wandelen fijn in de schaduw en in de vele speeltuintjes zijn de kinderen lekker bezig.
Tijd voor onze lunch, op een bankje, koel in de schaduw.
Tot nu toe lopen we vlak, dat is ‘n geluk want we lopen steeds in de volle zon. Maar het is of de duvel ermee speelt, de laatste paar km is het weer heuveltje op, heuveltje af. Met 30 graden, lopend in de zonneschijn en rugzak op is het nog steeds geen makkie. 😅. We houden de moed erin want we zien in de verte ons eindstation Markelsheim, al liggen.
Als we langs ons Gästehaus Brigitte lopen zien we in de grote tuin tot onze tevredenheid alweer twee heerlijke ligstoelen in de schaduw staan. Gauw inchecken, bier uit een automaat die in de hal staat en .... zitten.🤗

Auf wiedersehen.

Hier nog een aantal antwoorden op vragen en opmerkingen:

De rugzakken zijn gewend maar op het eind van de wandeling en tijdens het klimmen (vooral met deze warmte) vind ik, Truus, het nog steeds een vervelende pukkel.

Het klimmen is hetzelfde verhaal. ‘s Morgens goed te doen maar lastig als je moe bent en het erg warm is.

De blog schrijven doen we samen.
Tijdens het lopen maken we korte notities en foto’s. Zo is het gemakkelijker om herinneringen boven te halen. We maken veel mee, alles beschrijven en laten zien is niet te doen.

Het gaat goed met ons, nog geen blaar ontdekt, aan spierpijn doen we niet en Jan zijn meniscus doet het prima.

Ja, we zijn behoorlijk afhankelijk van onze iPhones. Niet alleen voor de blog maar ook voor de route en om onze onderkomens te zoeken en te boeken.

Goedemorgen lieve mensen, Wat een temperatuurs verandering in Westfriesland, maar wat hebben we genoten van die mooie warme dagen.(9 graden ) Gisteren zijn wij na een gezellige dagje voetbal teleurgesteld naar huis gegaan uit de Kuip. Wat een teLeurstelling voor AZ. Maar wat ben ik teleurgesteld in die domme vuurwerkgooiers van AZ. Dat zijn geen supporters meer maar een doorn in het oog van ons mooie AZ. Ik weet het bijna zeker dat de spelers erdoor beinvloed waren in hun spel en mede daardoor verloren hebben, maar eerlijk is eerlijk Feyenoord was gewoon sterker dan AZ. Ik ben benieuwd naar jullie verslagen over de Romantische Strasse. En vanzelf hoop ik ook op een heerlijk temperatuurtje voor jullie daar. Auf Wiedershene R&G

Greet 2018-04-23 06:51:23

En weer is het maandagochtend en kan ik voor ik aan de 'Arbeit' mag, genieten van jullie verhalen... Mooie wandeldag voor jullie. Groetjes 😃!

Ria V. 2018-04-23 07:11:00

Ik zit nu in Zuid Limburg. Dacht gelijk aan jullie. Hier stukjes met 10% stijging op de fiets met ondersteuning 😁 Kon me gelijk indenken hoe zwaar het in Duitsland is voor jullie. Echt petje af! Maar houdt hem maar op hoor. Succes.

Annie D. 2018-04-23 08:03:21

Een gezegende nieuwe wandelweek! Kanjers zijn jullie! Wat kunnen de kinderen heerlijk spelen in het Schlosspark! Bedankt voor de prachtige verslagen en foto's.

Janny van der werff 2018-04-23 09:12:54

Wat gaat het lekker he ,en je ziet ook van alles. We krijgen er al meer zin in om ook weer te gaan. Ja de berg op in de middag met warmte is.......

Truus De heer 2018-04-23 09:26:24

Zo wij hebben het wandelweekend in Abbekerk goed afgesloten veel belangstelling en prachtig weer. Ongeveer 160 km gefietst pijlen ophangen, controleren en ophalen, alles weer in de kast opgeborgen tot 29 -30 september de eerste keer dat we starten in Obdam de Brink hopelijk dan ook weer veel belangstelling. Maar dat zou wel lukken als ze weten dat jullie de route voorbereid hebben. Fijne wandelingen en de heuvels gaan ook weer wennen, groetjes Tiny D

Tiny 2018-04-23 13:38:20

Wat toch leuk om jullie zo te volgen. Dus de rugzak is nog steeds je vriend niet geworden? Wanneer je haar laat staan na de koffiestop mis je haar meteen toch haha. Wat lekker dat alles nog voorspoedig gaat, geen blaar of pijn in de knieen. Vinden jullie het dalen ook zwaarder dan het klimmen? Wat een mooie routes hebben jullie uitgezocht. Groetjes ook van Ted

Tedina v s 2018-04-23 14:15:25

Hallo Truus en Jan, Het is nu maandagmiddag en we gaan zo een kopje thee drinken. Het is hier in Heerenveen behoorlijk afgekoeld maar nog wel lekker zonnig, we hebben weer vier verslagen gelezen en het is weer genieten, je moeder gaat meteen Duits praten en dat kan ze goed hoor! Mama: Hier is alles oké, je wilt wel van alles maar dat gaat niet meer dus moeten we tevreden zijn. De dokter is nog langs geweest vanwege de pijn in de benen maar dat ben ik alweer vergeten, niet zaniken daar hou ik niet van. Verder niks te vertellen ik ben zo tevreden als wat, ik ben 96 dan heb je niet veel meer te vertellen. De hartelijke groeten van mama en Thea, O ben jij Thea zegt mama 🤣

Thea van der Meulen 2018-04-23 14:56:44

Nog bedankt voor alle antwoorden op de vragen. Pas op dat jullie niet vast komen te zitten voor het niet betalen van de koffie om wat voor reden dan ook.