Heet op de vlakte

Italië, San Pietro In Casale

Dag 59

Maandag 11 juni 2018. Van Casumaro naar Sant Pietro in Casale. 24 km

Om 6.00 uur zaten we bij la mamma aan een Italiaans, zoet ontbijt. Sneetjes brood die naar cake smaakten, kleine taartjes en jam. Alles zelf gemaakt en lief bedoeld maar het ging lang niet op. Na een hartelijk afscheid gingen we om
6:30 uur in een flink tempo op pad omdat het loeiwarm zou worden. We liepen lekker. Over het landschap valt niet veel anders te vertellen dan we al eerder gedaan hebben. Na een uur hadden we er al ruim 6 km opzitten toen we het dorpje Sant Agostino binnenstormden. Het laatste stuk was het wel druk geworden op de weg want Italië ging duidelijk weer aan het werk. Bij een bar aan de verdiende koffie en een broodje voor onderweg ingeslagen en full speed weer verder. Het werd al snel veel warmer en daarmee ging vanzelf de vaart er ook uit. We pauzeerden wat vaker en moesten moeite doen een schaduwplek te vinden. Gelukkig kwamen we al rond 11 uur aan in Sant Pietro in Casale. We ploften moe door de warmte op het eerste het beste schaduwterras neer, we hadden er al 22 km opzitten. Onderweg blijven we steeds flink eten en drinken. Helaas drink je dan lauw water en verlang je naar een ijskoude Fanta op de eindbestemming. Eten en drinken is ook nodig omdat het inmiddels 32 graden in de schaduw was. Na nog 2 km lopen door het stadje checkten we om kwart voor twaalf in bij hotel Pamela. Gelukkig stond de airco in onze kamer al aan. Dus, douche en het verdere ritueel. Na uitgerust te hebben op de koele kamer naar de bar aan de overkant voor nog een koele versnapering en langs de schuin tegenover liggende supermarkt voor wat inkopen. We liepen daar met plezier want het was heerlijk koel in de winkel.
Intussen was de lucht betrokken en hoorden we donder in de verte. Gelukkig konden we nog een uurtje in de tuin van het hotel zitten. Om 17 uur moesten we naar binnen omdat het begon te regenen. Gelukkig frist het na een bui lekker op.
Morgen kunnen we al om 5:30 bij de bar aan de overkant terecht voor het ontbijt. We hopen dan om 6 uur op pad te zijn want we laten ons echt niet afschrikken door die gevreesde Povlakte.
Buona giornata.

Bij mijn ontbijtje (yoghurt 😁) weer even jullie blog lezen. Zal inderdaad niet meevallen om met die warmte te lopen...en jullie gaan maar door 🚶🏃. Vorige week was hier de avond 4 daagse en natuurlijk heb ik die met Jos gelopen. De brief voor de Alkmaarse 4-daagse is ook al binnen. Deze start volgende week! Succes weer met jullie voettocht!

Ria V. 2018-06-12 07:19:52

Hallo lieve wandelvrienden, Wat zijn jullie vroeg begonnen vanmorgen, maar met die hitte is dat wel aan te bevelen denk ik . Bijna alweer de langste dag 21 juni en dan worden de dagen weer wat korter. Ik moet er nog niet aan denken, dit bevalt mij wel. Een goede dag vandaag en rustig an hé. Hier nog de NHD spreuk van vandaag: " Soms moet je vergeten wat je voelt en onthouden wat je waard bent" Buona giornata. A presto Richard en Greet

Richard & Greet 2018-06-12 07:21:41

Ja, ja, als het zó warm wordt is het inderdaad lekker om zo vroeg op pad te gaan; zeker als je ook nog zo'n "bult" bagage op je rug mee moet nemen....!! Krijg het al warm als ik er aan denk en dan zit ik hier met, na zojuist m'n dagelijkse rondje te hebben gelopen, met buiten 17/18 graden.... Wel geweldig dat jullie ook zo heerlijk vroeg kunnen ontbijten en met een goed gevulde maag op stap te gaan! Verder weer veel wandelplezier!! Groetjes....

Anneke 2018-06-12 09:26:10

Grappig van die hoge schoenen :) Veel sterkte in de warmte, knap van jullie. Zonder rugzak is dat al een hele opgave.

Janny van der Werff 2018-06-12 09:42:45

Wat is het leuk om jullie te volgen! Geniet en een mooie tocht verder. Joke Boersema

Joke Boersema 2018-06-12 10:41:53

Ik vraag me af hoe snel jullie lopen, want om tussen 6.30 en 11.00 uur 22 km te lopen met bagage en onderweg ook nog koffie te drinken en zo nu en dan even uit te rusten, moet je wel van goede huize komen. Complimenten en ga zo door.

Antoon 2018-06-12 13:16:24

Mooie witte sokken Jan. Het is bij ons een stuk kouder. Jammer.

ciska 2018-06-12 14:54:13

Hmm een pelgrimstocht zonder bezoek aan de kerk (en) de laatste dagen. 😁😁

ger en jacky 2018-06-12 17:41:29

Hoi Truus en Jan Jullie hebben de pas er weer goed in. Ik verwacht ook niet anders van jullie. Ik geniet van jullie verslagen en foto's. De foto van Jan vind ik prachtig. Doet me denken aan onze fietstocht naar Rome met bruine benen tot de pijp van de fietsbroek. Nu nog lekker vlak maar straks komen de bergen weer. Veel wandelplezier.