Zonnebloem

Duitsland, Sankt Goar

Dag 10

Donderdag 12 april 2018. Van Boppard naar St. Goar. 15 km.

Voor de wekker, die op 7.30 uur stond, waren we wakker. We deden rustig aan omdat we vandaag maar 15 km hoefden te lopen naar St Goar. Deze korte etappe heeft te maken met overnachtingen, het is vaak wat gepuzzel om hotels op de route te vinden, we hebben nl geen zin om voor een slaapplaats kilometers om te lopen. Het lijkt ons ook wel fijn om vroeg aan te komen zodat we op ons gemak St Goar kunnen bekijken. Na een superontbijt (wij waren de enige gasten) liepen we op ons gemak de route verder langs de Rijn. Even later kreeg de zon ons in de gaten en begon lekker te schijnen. Verder in korte broek en T-shirt. Al gauw gingen we van de route af, een tunneltje door, onder de treinrails door om in een dorpje koffie te drinken. Daarna weer dezelfde weg terug. Het dagenlang lopen langs de Rijn verveelt ons niet, de dorpjes waar we doorheen lopen, de kastelen, burchten tegen en op de bergen, de kleine vaart en de rondvaartboten, het blijft mooi en afwisselend om te zien. Ook leuk dat we de boot van de Zonnebloem “tegenkwamen”. Geregeld zien we Nederlandse vrachtschepen, jammer dat we geen Nederlands vlaggetje mee hebben om te zwaaien. Zouden we dat hier kunnen kopen?
Onze meegenomen lunch eten we op aan de oever van de rivier onder een stralende zon, twee km voor St Goar. Daar, om 14.00 uur aangekomen konden we nog niet in het hotel inchecken. Geen probleem, de soep op een terras smaakte heerlijk. Ook St. Goar is weer een gezellig toeristenstadje. We zagen de grootste koekoeksklok ter wereld.
Na de soep een stempel gehaald bij de VVV en inmiddels was het tijd om naar ons hotel te gaan. Ook hier lijkt het wel of we de enige gasten zijn, het is duidelijk nog geen hoogseizoen.
Na wat uitzoekerij wat de route en overnachtingsadressen betreft hebben we een restaurantje opgezocht. Een pelgrim moet toch ook eten hé! Jan een pasta en ik vis, friet en een salade. Het was weer een prachtige wandeldag en onder het wandelen beseften we goed hoe “rijk” we zijn dat we dit samen kunnen doen, helemaal nu onze zwager weer opgenomen is in het AVL. We gaan op tijd naar bed want morgen gaat de wekker om 6 uur. We moeten toch weer, i.v.m. overnachting, ruim 30 km naar Bingen klunen.
Lopen jullie weer gezellig mee?

Goedemorgen, Wat maken jullie toch een mooi reisverslag; heerlijk om te lezen. Jullie vandaag richting Bingen en wij doen een rondje Fochteloërveen. Prettige wandeldag, gr Jan en Janny W

Jan en Janny 2018-04-13 06:29:45

Goedemorgen Truus en Jan, we lopen weer gezellig mee. Groetjes van Richard en Greet

Greet 2018-04-13 06:52:12

Wat jullie schrijven over de rijkdom om dit te kunnen doen. Ja dat is naast al het mooie dat jullie zien denk ik een zeer waardevolle en onbetaalbare ervaring. Als jullie dit nu vergelijken met Nieuw Zeeland , ook een fantastische belevenis. Gaat dit dan dieper en raakt dit jullie meer?

Ger en Jacky 2018-04-13 07:09:31

Goedemorgen Jan en Truus, wat mooi om dit allemaal te lezen en wens jullie voor vandaag weer een prachtige wandeldag!☀️😎

Thea 2018-04-13 07:25:14

Leuk om s morgens even jullie berichtjes te lezen en mooi dat het goed gaat en jullie genieten. De stadjes . Mensen en iedere dag een andere slaapplek .. heel veel plezier en succes.. groetjes Raymond en de rest van de van Vtjes.

Raymond van Velzen 2018-04-13 07:45:41

Ja hoor wij lopen met jullie mee! Wakker worden, aan tafel, kopje thee, broodje, de krant en IPad om te kijken of er een nieuw reisverslag is van Truus en Jan! Vandaag een behoorlijke afstand. Een rijkdom om dit samen te kunnen doen, veel succes en plezier!

Emmy L 2018-04-13 08:50:08

Ja wij genieten ook van jullie verslagen bij ons bordje havermout hier nu mooi weer

Truus en Hein de heer 2018-04-13 08:57:59

Wat verloopt alles super bij jullie.en war doen jullie leuke plaatsjes aan.in velen zijn wij ook geweest. Fijn,dat het met jouw knie jan goed gaat. Gister is Angela 50 jaar geworden.ze viert het wat later. Wandel ze lekker,ik volg fijn jullie verslagen gr Hans en wil

Willy immink 2018-04-13 09:23:00

De Zonnebloem daar moet ik zeker op reageren. Grappig, die route heb ik dus gevaren! Ik herken tenminste wel veel van jullie verhalen. Inderdaad wat je schrijft de Rijn verveelt echt niet. En 'rijk' zijn jullie hoor om dit samen te mogen doen. Geniet ervan.

Annie D. 2018-04-13 09:35:08

Hoi Jan en Truus Wat is het toch mooi om langs de Rijn te lopen daar is het niet zo heuvelachtig.Het word verderop wel erger de bergen Ik ben hier vroeger ook in verschillenden plaatsen geweest dus ik kan me indenken dat jullie het ook prachtig vinden . En dan het eten is ook heel goed , maar vooral die lekkere harde broodjes.Wat jammer dat jullie zwager weer opgenomen is in het ziekenhuis. VERDER VEEL WANDEL PLZIER

Sjaak en lies 2018-04-13 10:00:16

Elke morgen bij het opstaan eerst kijken of er weer een verslag is binnengekomen. Geniet hier erg van. Wij hebben deze route weliswaar gefietst en herkennen op de foto's de route langs de Rijn. Het is zeker een rijkdom dit samen te kunnen delen en is een ervaring waar jullie nog lang van zullen nagenieten.

H van Diepen 2018-04-13 10:30:09

Hoi hoi, Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Ik kijk er echt naar uit. Als je echt een vlaggetje wil zou je bij een watersport winkel kunnen kijken. Groetjes, Ria

Ria Schaap 2018-04-13 11:04:35

Hoi Truus en Jan Zeker geweldig om samen deze tocht te lopen. Blijf je verbazen en genieten, doe ik ook van jullie mooie verslagen en foto"s. Groetjes Gré

Gré.Bankras 2018-04-13 12:50:40

Wat kunnen jullie onderweg toch van de mooie natuur en omgeving genieten. Gr. Lyda

Joop en Lyda 2018-04-13 13:02:41

Op de bridge hebben veel mensen het over jullie dat ze jullie volgen of willen volgen en dat ze het allemaal geweldig knap en leuk vinden ,en dat is het ook.

marijke Rossenaar 2018-04-13 13:49:59

Heel erg leuk om vanuit onze "luie stoel" met jullie mee te wandelen langs al die plaatsen met bekende namen. Bingen was voor ons 50 jaar geleden de eerste vakantiebestemming samen! Veel plezier nog, geniet ervan!

Adri en Joke 2018-04-13 15:48:54

Wat weer een mooi verhaal, wat heerlijk dat het weer jullie goed is gezind. Wanneer de zon schijnt ziet alles er nog mooier uit. Ook lekker he een dag van 15 km. Dan kun je er de volgende dag weer tegen. Dank jullie wel voor de mooie verhalen. We zien er steeds naar uitr

Ted en Ina v S 2018-04-13 22:42:00

Wat ontzettend leuk en stoer dat jullie dit doen. Veel plezier en succes nog.