Florence

Italië, Firenze

Dag 65 Florence

Zondag 17 juni 2018. Van San Piero a Sieve naar Florence. 31 km.

Dit wordt geen lange blog. We zijn erg moe in Florence aangekomen. We hebben allebei geen puf meer om te schrijven vandaar dat we een korte samenvatting geven en dan heel gauw gaan slapen.
Vandaag waren we vroeg uit de veren. Met het klaargezette ontbijtje en de zelf ingeslagen yoghurt waren we snel klaar. We hadden een lange wandeling met 3 bergen voor de boeg. We namen afscheid van Marie en Anja, de twee medicijnstudentes die ook woensdag aan de Via Degli Dei begonnen. Vandaag is de finish in Florence. De vriendelijke wandelgroep en de twee studenten zullen we niet meer zien. Florence is te groot om elkaar toevallig tegen het lijf te lopen. Zij gaan na vandaag weer op huis aan en wij hebben nog ongeveer 500 km voor de boeg.
We liepen het dorp uit met elk weer een halve salamipizza als lunch. Pizza bevalt ons goed als lunch, het is lekker, vult goed en is zoutig.
Al snel waren we Sant Pierre a Sieve uit en het lopen begon vlak. Daarna was het ongeveer hetzelfde als de voorgaande 4 dagen, bergje op en bergje af, om moe van te worden en dat werden we ook. Gelukkig krijg je tussen het klimmen en dalen ook af en een vlak stuk in de route, dan kun je weer herstellen. Maar die hele steile klimmen, met dit warme weer valt vooral mij, Truus vandaag zwaar. We hebben veel moeten rusten en het liefst hadden we wat eerder dan in Florence willen overnachten maar we hadden daar al geboekt. Iets voor drie uur waren we in het voorstadje Fiesole. Daar hebben we nog een lange rust genomen voor de laatste twee uurtjes. En vandaar ging het weer soepel maar het was veel te warm. Nog een hele steile klim langs een klooster maar toen we dat gehad hadden kregen we een leuke weg met alweer prachtige uitzichten op Florence.
Rond half zes aangekomen in het hostel, na de douche snel wat gegeten hier om de hoek en om 20 uur snel even bloggen. Nu gaan de ogen dicht. Oh ja, we hebben hier een rustdag gepland, morgen met de bus de stad in en de Kathedraal Santa Maria del Fiore bekijken en de Basiliek Santa Croce. De kathedraal is op drie na de grootste van Europa.
Maar....we zijn niet van plan om op onze vrije dag veel te gaan lopen.
Fijne week allemaal.

Die korte blog valt wel mee hoor!! Jullie doen er goed aan oom een rustdag te houden, geniet ervan. 🙋

Ria V. 2018-06-18 07:16:34

Geniet van jullie rustdag. Zal jullie vast goed doen. Liefs, Ria

Ria Schaap 2018-06-18 08:59:06

Nog maar een maand! Hou vol, met die warmte en klimmen zal het inderdaad niet meevallen. Geniet van Florence, een prachtige stad. Morgen weer met vernieuwde energie er tegen aan.

Aafke Zwart 2018-06-18 09:15:11

Geniet van jullie vrije dag in deze mooie stad; jullie hebben het zeker verdiend! Morgen weer met frisse moed verder. Jullie zijn TOPPERS

Jan & Janny 2018-06-18 09:28:38

Als ik zo af en toe de "oerwoud"omgevingen zie waar jullie lopen, zul je je toch wel eens afvragen waar je in hemelsnaam terecht zult komen.....??? Mooi, maar ook steeds weer spannend. Groot gelijk hoor dat jullie een VRIJE dag nemen, ben je aan toe na zoveel, soms ook emotionele dagen. Rust lekker uit, geniet van het prachtige Florence en voor morgen weer veel wandel plezier. HET EIND IS IN ZICHT!!!

Anneke 2018-06-18 09:50:37

Geniet van jullie vrije dag. Best wel verdiend na al “de ontberingen” van de afgelopen dagen.

Lammie 2018-06-18 09:55:29

Hoi allebei! Jullie zijn doorzetters. Klimmen klimmen is zwaar vooral met zo n hitte ... respect hoor !! En blog inderdaad was niet kort hoor ! Heerlijk om mee te mogen genieten !! Geniet van jullie vrije dag ! X annet

Annet Moerkerk 2018-06-18 10:09:29

Geniet lekker op jullie vrijewandeldag, terrasje pikken, geniet van alle mooie gebouwen en mensen om jullie heen. Wij zijn in “voorbereiding” van de Alkmaarse vierdaagse Emmy heeft zaterdag 16 km met ons meegelopen en dat ging goed, en gaat woensdag toch starten ook een kanjer, we zullen goed op haar passen. Voor jullie de laatste, maar niet de zwaartse km denk ik, nu krijg je vleugels bijna het eind in zicht. Groetjes Tiny D

Tiny 2018-06-18 11:02:35

Viel wel mee hoor Truus met het blog.je hebt normaal gesproken ook altijd veel gesprekstof. Las lekker weg,Ja ja de kilometers gaan in de benen zitten. Maar ik doe het jullie niet na hoor. Super knap . Zelfs een korte busreis is verdient. Zet hem op he samen ,en ik geniet nog steeds van jullie verhalen.

ciska 2018-06-18 11:08:05

Een rustdag, heel verstandig en mooi in Florence, een stad die je niet mag missen. Prettige dag.

Antoon 2018-06-18 13:36:19

Florence is zeker een rustdag waard . Geniet hiervan en doe vooral rustig aan . Fijne dag verder.

Hans van Diepen. 2018-06-18 14:24:22

Hopelijk hebben jullie genoten van de rustdag! En kunnen jullie er morgen weer tegenaan! Nog 500 km schreef je, het is nog heel wat maar als ik op de kaart zie wat jullie al gelopen hebben, dan kan ik alleen maar zeggen geweldig en houd de moed erin! FIjne wandelweek! Groetjes, Bert en Petra

PEtra 2018-06-18 22:12:19

Het schiet al op, en en Toscane is zo mooi en wel heuvelachtig maar toch niet meer zo van die pieken en dalen, ik zag dat Florence-Rome nog geen 300 km is, jullie maken toch geen omweg 😬omdat ik las dat jullie nog 500 km voor de boeg hebben? In ieder geval jullie gaan nog veel moois zien, veel wandelplezier nog 👊🏻