Ciao Umbrië

Italië, • San Giustino

Dag 74

Dinsdag 26 juni 2018. Van Sansepolcro naar Selci-Lama. 10 km

Omdat we maar een korte afstand voor de boeg hadden stonden we pas laat op en gingen op pad zonder ontbijt. Dat was niet inbegrepen. We hadden gezien dat we langs veel bars zouden komen waar altijd koffie en broodjes te krijgen zijn.
Eerst een stuk langs de weg maar dat gaat al snel vervelen. En gelukkig konden we na een km of vijf, na ons ontbijt, afslaan voor een route binnendoor. Het pad met losse steenslag of gras liep door en langs landbouwgebieden. Alweer zagen we een voor ons mysterieuze plant met grote bladeren. Toen we even later een man tegenkwamen hebben we hem aan de hand van een foto om opheldering gevraagd. De oplossing staat onder de foto.
We waren al op tijd in Lama. Een wat doods en saai dorp en checkten in bij het enige hotel. Na een verfrissende douche en een uiltje een rondje door het dorp. Nou, snel klaar dus. Toen maar een verjaardagsborrel bij een bar. Tja, de tijd gaat door en dus ook verjaardagen.
Ik wil graag iedereen hartelijk bedanken voor de felicitaties via deze blog, apps, mail, Facebook en alle andere media. Ik heb er nog nooit zoveel gehad denk ik. Dankjulliewel.
Vanavond hebben we heerlijk gegeten in een Japans restaurant in het dorp hiernaast. Hier is nl. niets. Geen restaurant en zelfs geen pizzeria. Dat betekende wel twee km heen en twee km terug. Maar dat kon er vandaag gemakkelijk bij.
Vanavond gaan we vroeg onder de lakens want morgen gaan we weer 20 km door woest gebied. We willen om ongeveer 6 uur op pad zijn.

Salve.

Hallo lieve wandelvrienden, Een gezellige verjaardag dus in het Japans Restaurant !!!!! en de bar. Wij hadden gisteravond in de pastorie ook gezellig. Het was de laatste oefenavond van ons Parochiekoor. Eind augustus beginnen we weer, maar de diensten om de 2 weken gaan wel door. Het was super gezellig met vele mensen in een klein kippenhok. Jullie een mooie wandeling vandaag toegewenst en tot wederhoren. De spreuk van de NHD van vandaag "Goed genoeg is zoveel beter" Ciao Richard en Greet

Richard & Greet 2018-06-27 06:45:52

Jan nog gefeliciteerd met je verjaardag. 👌😁Prachtige verhalen over jullie big adventure...jullie kunnen super trots zijn! Liefs Dikyi

Dikyi 2018-06-27 06:48:07

Jan alsnog gefeliciteerd, een mooie maar bijzondere verjaardag deze keer met een origineel cadeau van Truus😂. Succes met jullie reis naar Rome. Wij genieten elke dag weer van jullie verslag. Diep respect!!!😘

Janny uit Emmeloord 2018-06-27 07:45:55

Dat was dus een lekkere rustige verjaardag, met veel felicitaties, hierdoor heb je toch wel een verjaardagsgevoel gehad lijkt me, leuk hoor! En een keer snel op de bestemming is ook prettig, heb je tenminste tijd voor een (verjaardags)borrel; wens jullie toe dat er nog vele mogen volgen!! Voor vandaag weer een fijne wandeling gewenst en blijf genieten hé, ook nu je er weer een jaartje bij hebt gekregen. Maak eer maar een mooi jaar van.

Anneke 2018-06-27 10:39:18

Mama: Jan, gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je nog veel mooie jaren mee mag maken, hoe oud ben je nu geworden? Dat ben ik even vergeten, maar dat mag de pret niet drukken, nog veel wandelplezier jullie beginnen zo’n beetje aan de laatste loodjes, succes nog, het gaat jullie lukken!! Hartelijke groeten van mama en Thea

Thea van der Meulen 2018-06-27 14:44:50

Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele prettige reis verder. Fijn jullie te mogen volgen.

Hans van Diepen. 2018-06-27 19:54:56

Jan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heerlijke Italiaanse sfeer om te wandelen. Ik krijg heimwee. Geniet van de laatste weken! Bon Camino

Tine 2018-06-27 22:16:51

Tante auguri a te Jan! Heel leuk om hier in Italië jullie blog te volgen. Wij denken geregeld terug aan onze gezellige ontmoeting bij campeggio 'il sergente'! Buon viaggo.

Sabine & Peer 2018-06-27 22:21:33

Jan weer een jaartje erbij (gelukkig). Ga zo door en met jullie tocht.