Terug aan boord

Spanje,

Een week later, wat voorspeld was, kwamen afgelopen dinsdag de accu's aan en werden na de siësta geplaatst en afgesteld. We waren maandag al teruggekomen en hadden voor twee nachten iets gehuurd vlakbij de boot, om alvast het een ander voor te bereiden, na de tocht vanuit Ayamonte moest het beddegoed nog gewassen en dinsdagochtend hebben we alvast boodschappen gedaan welke nog wel in de koelkast van het appartement moesten om niet direct te bederven.
Met een auto vol water en wijn reden we naar de boot, onderweg nog even bij de watersportwinkel langs en toen hield de auto ermee op, vlakbij een taxistandplaats en gelukkig ook vlakbij een terras waar ze heerlijk '1906' van te tap schonken, het was een uur of één en erg heet. Via Volvo assistence werd hulp en een vervangende auto geregeld, dat laatste konden we later annuleren, toen het bleek mee te vallen.
Na anderhalf uur werd de auto opgehaald door een schadebedrijf en dezelfde dag was het klaar, een gebroken aandrijfriem of zoiets, de man die de auto ophaalde stak zijn arm in de motor en haalde hem er zo uit, zonder zoeken, hij wist het meteen, zó knap; wij staan zelfs een kwartier te klungelen om de motorkap te openen🙈.
Dezelfde avond alles uit het appartement en lekker terug aan boord, waar zelf koken een stuk gemakkelijker is dan in de sober uitgeruste appartementen, na een dikke week horeca is het dan ook weer heerlijk om zelf te koken.
Woensdag de boot weer opgeblazen en na alle afrekeningen en nadat de zeemist was opgetrokken voeren we de haven uit, hat waaide nauwelijks en de windvoorspelling was rustig, max 15 knopen uit het westen, eenmaal de haven uit ging het poeieren tot 35 à 40 knopen windkracht 8+, lekker zeg!!
'Dit zal zo wel afnemen' dachten we en dapper ploeterden we op de motor tegen de golven in, maar een half uur later en nog niet eens op zee, en inmiddels overtuigd van het aanhoudende karakter van deze wind, zijn we omgedraaid en weer op ons oude plekje gaan liggen. De voorspellingen voor deze week zijn íets anders dan in Nederland; buien en een heel stuk koeler, jammer maar ook helemaal niet erg, de stranden zijn daardoor de hele dag hondvriendelijk en jullie weten dat Tjep's belangen ook de onze zijn😍.
Geniet van het mooie weer en de terrassen met koele drankjes😎🍹🍻.

Weer genoeg beleefd , maar gelukkig weer op de boot. Het weer is hier beter inderdaad. Veel plezier xxxjes Ankie

Ankie van Oord 2021-06-17 14:09:49

Leuk weer om te lezen Arina! Veel plezier daar! Groetjes Moniek.

Moniek 2021-06-18 09:10:36

Hoi, Tijdje al niets vernomen. Gaat alles nog naar wens ? Groeten uit Gorinchem.