Wéér mooier weer!

Ierland, Dunmore East

Het is zondagochtend als we Waterford weer verlaten, zaterdag met mooi weer alle laatste algenresten uit richeltjes en randjes geborsteld, het dek is we er helemaal clean! Op dezelfde. Manier als een mondhygiënist te werk gaat tussen je tanden, ben ik over het dek aan het 'raggen', de boot moet schoon, met tandenborstels en teakvriendelijke schuurspons ga ik het groene spul te lijf. Je bent operatieassistent of niet: schoon is niet genoeg, het moet steriel, haha.
Vervolgens een stukje Waterford geschiedenis in het museum, leuk om een maquette te zien met vikingboten op de plek waar wij nu liggen.
twee uur stroomafwaarts gaan we aan een mooring in Dunmore East, aan zee. Vanuit deze plek willen we morgen een kleine 40 mijl naar het westen varen, naar Youghal, daarna nog ee ns 40 mijl naar Kinsale.
Ik ben langzaamaan begonnen met de windkaarten op 'windyty.com' om te kijken hoe het er over ee n w eek uit gaat zien, het is nog ver weg maar de afgelopen weken veranderden de voorspellingen nauwelijks, ik plaats een paar schermafbeeldingen, als dit de wind wordt kan de spi er zondagochtend meteen op!
Wiger wordt al een beetje zenuwachtig want hij zal niet voor zondagmiddag in La Coruña zijn, het is nogal een roadtrip, wel een hele leuke overigens, die hij gaat maken.
Van Craobh, iets onder Oban, via Plymouth, met de ferry naar Roscoff, dan door Frankrijk en Spanje verder naar La Coruña.
Zoals gezegd nu in Dunmore East, waar we in een hotel voor ons laten koken, door het raam zien we de mast van onze boot.

dat klinkt allemaal heel leuk en prettig! fijn dat het weer goed is! die roadtrip lijkt mij ook heel leuk! wij varen volgende week zaterdag mee in de bommelrace ( het wedstrijdje van de vereniging op het Haringvliet), andere koek!

marjolein 2016-05-22 20:37:45

vandaag de meest druilerige dag... Heb dienst, Gerhard achterwacht...we druilen rondom huis. De 2-ling krijgt niets mee van onze mineur toestand... in de stromende regen met laarzen van papa en mama van hun vriendje (3 schoffies op pad) aan, struinen ze door de Donken op zoek naar slakken voor onze lijster, met jongen, verstopt tussen onze rozen.. Zie het nu pas...reisperiode tem 20 sept...ik dacht dat jullie in juli thuis zouden zijn... heerlijk om jullie verhalen te volgen, lieve groet, Claud

claudia 2016-05-22 21:57:35

Hallo globe trotters! Jaloersmakende verhalen. Wij nu op Tenerife met vrienden. Al hele mooie wandeling gemaakt. Herma zonder al te veel problemen ruim 8 km met flink stijgen en dalen mee kunnen lopen. Vandaag door de Masca kloof. Dit is overigens ook wel een leuke plek om naar toe te varen!!!!!! Veel plezier weer!! Frank en Herma 💋

Frank Logeman 2016-05-23 09:51:35

Voor Wiger: houd het nieuws in de gaten want door stakingen en blokkades is er een brandstof tekort in Frankrijk! Liefs Jacqueline