Tjepko goes Spain

Spanje, Vigo

Drie dagen later dan gepland vanwege een verdrietige familieomstandigheid zijn we op dinsdag 9 mei vertrokken richting Vigo, met een volgeladen auto en Tjep achter ons in zijn bench.
Twaalf uur later, met slechts drie korte tussenstops, kwamen we aan in een klein dorpje onder Bordeaux, waar we via booking.com een diervriendelijke logies de France hadden geregeld. Prettige tent met lekker eten en een mooie oranje kamer waar het bed al direct door Tjep werd uitgeprobeerd. De twee volgende dagen 500 km per dag, één overnachting in landelijk gelegen blokhut in de Picos, alwaar we met een bijzonder diner onze avond afsloten; we waren de enige gasten en de menukaart was nog niet 'online', we konden kiezen uit salade met ei, roerei met vis en rijstepap, het was echt héél erg grappig, één gedekte tafel in een groot restaurant, met een alleraardigste multi tasking hotelbediende die 'alles' in zijn eentje moest doen.
In Vigo zaten we in een groot hotel op de tiende verdieping, hebben roomservice gebeld om op de kamer te eten want Tjepko mocht daar niet alleen blijven en in Spaanse restaurant worden honden (el perro) niet toegelaten.
Vrijdagavond ging de boot gelukkig te water, overdag ging alles op zijn Spaans, en hebben we dus maar zoveel mogelijk aan boord in orde gemaakt terwijl ze nog op de bok stond, 100 keer de trap op en af, gelukkig wel een solide verrijdbare trap en niet zo'n gevaarlijke ladder.

Het onderwaterschip is drastisch aangepakt met nieuwe coppercoat, we hebben een bimini laten plaatsen, met deze opvouwbare kap kun je de hele kuip overdekken om schaduw te hebben, wat hier geen overbodige luxe is, tijdens het zeilen zit hij weggeklapt aan de achterkant van de boot, foto's volgen.
De bovenste zeereling is vervangen door een niet beklede staaldraad, het schijnt namelijk dat de pvc het staal kan aantasten, en controleren kun je dat niet vanwege het pvc dat eromheen zit

Het ziet er heerlijk uit! Geniet ervan.

Susan Schuddeboom 2017-05-16 16:36:03

Wat ziet het er gezellig uit met Tjep!

Tjitske 2017-05-16 17:37:25

Ziet er al weer heerlijk uit, fraai met de bimini en Tjepko al in zijn element met zwemvest ! veel plezier !

bert 2017-05-16 18:11:00

Heerlijk genieten! 😘

Gaby 2017-05-16 18:25:46

Gaby 2017-05-16 18:26:05

Gaby 2017-05-16 18:26:26

Mooi die bimini. Ziet er weer heerlijk uit, maar die hond wordt toch niet opgevoed zo; op de bank, poot op tafel enz...! Veel plezier met z'n drieën! Tot 13 juni XXX