Windstille nazomerdag

Spanje, Palos de la Frontera

De afgelopen weken was er nauwelijks wind, in tegenstelling tot de vorige periode dat we hier rondhingen, hebben we alleen de eerste zeildag flink wat wind gehad. Vandaag, ons laatste tochtje van dit jaar, van Ayamonte naar Mazagon, spande de kroon met een windstille vlakke zee en loeihete zon. Zo voeren we, op de motor en met de 'pergola' op, de laatste 30 mijl. In Mazagon de dieseltank afgevuld, zodat er geen condens kan ontstaan, en afgemeerd aan het pontoon bij de Jan Water, de boot waarop Gideon met vriend Klaas de komende maanden een rondje Atlantic gaat doen. Wij kunnen ze morgen nog even helpen met het inslaan van boodschappen, we hebben onze auto hier, en nemen ze natuurlijk nog even mee naar een leuk restaurantje. Morgenavond willen ze vertrekken naar Rabat, om zo via de Marokkaanse kust over te steken naar de Canarische eilanden en later door naar de Kaapverden, ergens eind november zullen ze oversteken naar Suriname, om daarna de Carieben 'onveilig' te gaan maken.
Zelf hebben we de komende dagen nog wat opruim- en winterklaarwerkzaamheden, om vrijdagochtend het water uit te worden getild en de boot hier op de kant achter te laten.
De jongens zijn erg creatief, vangen vis en hangen deze te drogen, ik heb al aangegeven bij de borrel liever een sardientje uit blik te krijgen, maar moet toegeven, het is een mooi gezicht!

lekker hoor; doe de jongens de groeten!

marjolein 2017-10-03 20:51:50

O wat gaat dat snel! Geniet nog even van de laatste dagen daar. We hopen jullie weer gauw hier in het herfstige Nederland te treffen. Pieter gaat in de herfstvakantie nog een weekje naar Vigo (eo). Tot later. Liefs van ons

Esther 2017-10-03 23:50:21

Lieve baasjes, Zoals julle weten is het morgen feest. Het is dan nl.5 oktober en ik word dan 1 jaar Nu hadden jullie mij al verteld waarom julie niet op mijn feestje kunnen zijn ,toch vind ik het wel jammer!! Hoe is het met jullie en dat huis wat zo schuin gaat waar ik kotsmisselijk in word? Dat is de reden dat ik niet meekon. Ik wilde zelf ook niet meer hoor! Gelukkig hebben jullie mij naar plezierige huizen gebracht. In het eerste huis had ik het heel erg naar mijn ziin. Er waren daar ook kinderen ,daar ben ik dol op! Na een paar weken heerlijke vakantie bracht Loes mij naar het tweede vakantieadres. Deze man en vrouw had ik al eerder gezien . Ik was er zelfs al een keer op proef geweest! Gelukkig wonen zij ook in een huis dat niet scheef gaat. Hoewel ik daar de grond wel eens voel trillen,iets wat ik ook niet aangenaam vind maar ik word er gelukkig niet misselijk van. Het zit nl zo: die man( hij heet Louis , dat zegt zij tenminste altijd tegen hem) gaat vaak achter een grote bruine kast zitten met allemaal witte en zwarte streepjes ,daar slaat hij dan met zijn handen op waardoor er een oorverdovend lawaai onstaat en de grond begint te trillen. Nog erger is het als hij dat kleinere rode instrument van de grond pakt en er er met zijn handen op begint te slaan. Hij houdt dat ding voor zijn buik en maakt het ding steeds groter en kleiner daar komt geluid uit wat veel erger is dan uit die bruine kast. Toch kan het nog erger. Gisteren kwamen er nl ,op het oog,allerlei gezellige mensen binnen Zij ( ze heet Josje,dat hoor ik hem nl altijd tegen haar zeggen) liet vier vrouwen binnen. Gezellig knuffelen, met mij natuurlijk, en balletje gooien, je weet wel de bekende hondespelletjes maar ineens gingen ze staan en begonnen ze te schreeuwen joh, nou daar lusten de honden geen brood van. Hij begon ook weer op die bruine kast te rammen! Ik begreep er eerst helemaal niets van. Later hebben ze me verteld dat ze aan het oefenen waren voor een feest. Ik weet zeker dat er geen hond op dat feest komt! Echt verschrikkelijk , dat ze daar zelf tegen kunnen! Nou is het gelukkig zo dat ik hier een eigen kamer boven heb,dus je snapt dat ik dan als een haas mijn kamer in vlucht! Verder heb ik het hier hartstikke goed naar mijn zin hoor! Want behalve dat ik een eigen kamer heb mag ik ook op de bank beneden liggen en s, nachts mag ik boven bij ze op de slaapkamer slapen. We snurken alledrie dus dat komt goed uit. Overdag gaan we altijd een keer naar het bos,daar verheug ik me enorm op en Louis en Josje ook vlgs mij. We maken lange wandelingen en ik ontmoet daar mijn vrienden die ik inmiddels gemaakt heb. We gaan ook als het regent dus moeten zij het echt wel erg leuk vinden,voor mij hoeft het dan niet zo nodig,maar goed ik wil ze niet teleurstellen. Ik hoor ze vaak over mij praten,altijd goede dingen hoor! Laatst hadden ze het er over dat ik in de puberteit zit. Nou denk ik dat ik wel weet waarom ze dat denken! Als ik nl over de grond snuffel en ik ruik een plasje van een teefje dan begin ik enorm te kwijlen en te smakken. Ik hoop dan altijd dat ik haar nog tegenkom maar tot nu toe heb ik de ware nog niet gevonden. Nou lieve baasjes ik heb jullie het wel en wee wel zo'n beetje verteld. Ik wilde jullie nog even vertellen dat ik het echt enorm naar mijn zin heb en als jullie weer naar dat scheve huis gaan dan mogen jullie mij rustig hier naar toe brengen. Ze vinden mij nl erg lief,dat merk ik wel . Ze knuffelen vaak met mij en Ik laat merken dat ik hen ook lief vind door met mijn grote tong een flinke lebber over hun wangen te geven Toch ben ik straks ook weer heel erg blij als jullie mij komen halen! Ook ben ik blij dat jullie een fijne vakantie hebben, al snap ik daar niets van! Veel plezier nog en tot snel! Liefs Julie Tjepko ,