Jabsco in beeld

Spanje, Tabernes de la Valldigna

Met Frank en Herma vervolgen we onze tocht langs de Costa Blanca naar Valencia, we doen onderweg het pirateneiland Tabarca aan, met een toeristische ferry vanuit Santa Pola, in de pilot staat dat je er absoluut niet mag ankeren omdat het een natuurreservaat is, daar aangekomen blijkt dit niet door iedereen te worden begrepen...in de baai krioelt het van de bootjes.
Ondanks het feit dat er op dit eiland, waar slechts 60 mensen wonen, per dag zo’n 6000 toeristen komen, valt het erg mee met de drukte, de aanlegplaats in de haven waar alle ferry’s de mensen droppen uitgezonderd.
Verder niet teveel tekst nu, maar foto’s met toelichting, terwijl ik dit schrijf varen we in windstilte naar Valencia.

Het toilet is gefixt, gelukkig vaart er deze week een ge-chirurg met ons mee, hij draait zijn hand niet om voor een bevuilde toiletaansluiting, en zorgt er in een poep en een zucht voor dat beide toilets weer lopen als een zonnetje, conclusie en unaniem besluit: er mogen alleen nog menselijke uitwerpselen door het toilet, zelfs het dunste toiletpapier moet in een afvalzakje en niet, ik zeg NIET, door het toilet, tevens hebben we de jabscohendel van het achtertoilet weer omgezet zodat alles de vuilwatertank ingaat, dit is verplicht maar er is bij ons nog nooit op gecontroleerd, zou zomaar kunnen gebeuren op de Balearen, waar we in september en misschien volgende week, naar toe gaan, kan tot hoge boetes leiden.
Op zee kunnen we de vuilwatertank met een druk op de knop lozen.

Heerlijk al die foto’s, het ziet er geweldig uit !! En wat is die Frank toch handig👍🏼👍🏼👍🏼 Veel plezier en goede vaart verder xxx Susan