Terug naar de boot

Spanje, Vilagarcía de Arousa

Dinsdag nadat alles was ingepakt tóch maar even gewogen, we haaen al zoveel mogelijk 'zooi' in de dozen bij de fietsen gestopt, maar de tassen leken bij elkaar toch nog wel iets meer dan de gereserveerde 25 kilo te bevatten, en inderdaad, de ene woog al ruim 20, niet te tillen! en de andere ook nog eens 12, ruim 7 kilo te veel dus. Gelukkig kun je met een paar klikjes via de site 15 kilo bijboeken.
Onze buren/vrienden Tom en Ans, zelf net terug van een boottrip door Nederland, brachten ons naar Schiphol, de auto zat vol zoals te zien op de foto.
Op Schiphol ging alles waanzinnig snel, nergens wachten en al na een kwartiertje zaten we aan een biertje met bitterballen.
We hadden een half uurtje vertraging, en kwamen om een uur of negen aan in het hotel, dat nabij het vliegveld lag maar waar we nog een hele tour moesten uithalen, met al die bagage, om er te komen; er stonden geen taxi's en het shuttlebusje was niet bereikbaar, met ieder een kar vol bagage gingen we aan de wandel, eerst over een mooi aangelegd pad, om het vliegveld heen, vervolgens moesten we vlakbij het hotel via een hoge middenberm een weg oversteken, een filmpje was heel hilarisch geweest, maar op dat moment had ik mijn handen vol aan het veilig oversteken zonder dat alles van de kar af donderde, bermen kunnen erg hoog zijn, en met kleine harde wielen door bobbelig gras lopen gaat ook niet echt soepel.
Het hotel was okay, eten, drinken, douchen, slapen, de volgende dag op tijd met de bus naar Vigo en van daar met een taxi naar de boot.
De hele middag in de weer, fietsen in elkaar en alles opgeruimd, ze passen gewoon samen in de bakskist, dus Frank, no worries!!
Het is hier weer heerlijk, de zon, de zilte lucht, mariscos op je bord, wijn in het glas en alle tijd.

Ahhhh.... dat klinkt wel errug aangenaam! Geniet er lekker van! Hier moet ik tussen de buien door een wandeling met de hond plannen!

Carla 2016-08-04 16:35:17

Kak, jullie zijn alweer weg! Geen afscheid genomen. Gelukkig maar voor korte duur. Goede reis weer met mooi (zeil)weer. Wij landen zondagavond 28 augustus op Porto. Gaan dan in een hotel en komen de volgende dag naar jullie toe. Gelukkig mag ik met Herma te kooi zonder fietsen! 😜

Frank 2016-08-04 22:28:10

Wiger gefeliciteerd met je verjaardag. Heerlijk weer op pad, geniet ervan.

Anne en Vincent 2016-08-05 07:46:52

lieve Wiger, hartelijk gefeliciteerd! We drinken vanavond een glaasje op jou!, liefs Tjitske

Tjitske 2016-08-05 08:22:48

he Wiger, van harte! wij zijn net onderweg van Gigha naar Dublin, vertrekken 15 of 16 aug vanuit Cork, zien jullie in Galicie!

pieter 2016-08-05 08:35:36

Fijne tijd gewenst en van harte met je verjaardag.