Zonnetent

Spanje, Portosin

Voor mijn 50e verjaardag kreeg ik van de kinderen en Just en Marjolein een zonnetent, we hadden nooit zin in een bimini omdat je daar zoveel voor moet bouwen aan dek, bovendien houd ik erg van zon, maar een parasol zou toch lekker kunnen zijn. Deze is 2 meter in het vierkant en kan eenvoudig worden opgehangen aan een val, nu zag ik laatst dat iemand een katrolletje op de achterstag had gemaakt om dit ding aan op te hangen, en ben meteen naar de winkel gegaan om dit ook te maken.
Gisteren was een zeer zonnige dag, wel met een lekker windje, maar we hebben de parasol opgehangen, heel handig en je kunt hem alle kanten op richten met kleine touwtjes, zie foto's.
Vandaag gaan we met de bus naar Santiago de Compostela, niet alleen voor de stad maar ook omdat daar een fietsenwinkel is waar ze Dahon vouwfietsen verkopen, een Spaans merk met grote wielen. In de bakskisten hebben we er absoluut geen ruimte voor maar ze kunnen in de voorhut liggen. Als daar dan iemand komt slapen zien we wel waar we ze laten, het is wel erg leuk om hier een fiets te hebben en wat verder weg te kunnen. We zijn nog wel even aan het uitzoeken of ze door de ingang passen, anders heeft het echt geen zin.

Lijkt me fantastisch als je fietsen aan boord hebt & SONNEtent klinkt ook niet verkeerd, (waar zijn de foto's?). Hier is het 33 graden, gevoelstemperatuur boven de 40, dus we zijn wel weer aan een onvervalst Hollands regenbuitje toe, liefs Tjitske

Tjitske 2016-06-20 08:38:17

Ziet er weer geweldig uit! Ik maak me wel een beetje zorgen over die fietsen in 'onze' kooi 😜 Hier verschrikkelijk weer, alleen maar regen 😖 Geniet ze! ☀️🍷

Frank 2016-06-20 12:42:21

Dat ziet er goed uit zeg, lekker genieten zo in het zonnetje.

Anne 2016-06-20 19:14:43

Kijk, dat ziet er nou lekker uit! Handig hè, zo'n parasol! Just is inmiddels met Thomas hard op weg naar Loch Aline. Nb in 1,5 door het Caledonian Canal! Veel plezier nog en tot gauw