Isle of Coll

Verenigd Koninkrijk, isle of Coll

Zondagmiddag zijn we vanuit Tobermory vertrokken naar het eiland Coll, het begint er op te lijken dat we deze week het eiland Mull kunnen ronden, aangezien de Westzijde nogal trekjes van Atlantische Oceaan vertoont wil je daar met onbestendig weer liever niet zijn. Maar het hogedruk gebied lijkt even aan te houden en al geeft dit weerbeeld op deze plek nog niet meteen een hittegolf; wij zijn dik tevreden!
Aan de wind met een paar klapjes onderweg komen we tegen de avond aan in de baai Arinagour, en er zijn luxe moorings, waar je alleen de lus van hoeft op te pikken en om de kikker leggen, geen gedoe dus met mooringhaken of schavielende lijnen, en dat voor 10 pond per nacht.
De fietsen die we de volgende dag huurden waren daarentegen aardig aan de prijs;
20 pond per stuk, best veel voor een paar uurtjes fietsen maar dik de moeite waard want zo hebben we het hele eiland, waar nog geen 150 mensen wonen, kunnen zien. De stranden aan de Atlantische oceaan zijn beeldschoon en onbedorven, je kunt er dan ook geen ijsjes kopen of strandstoelen huren.
Lunch met voor de afwisseling koude langoustines in het plaatselijke hotel, waar binnen de open haard brandde terwijl wij in de zon op terras zaten met uitzicht over de baai waar onze boot lag.
Plan is om morgen naar de Treshnish Isles te gaan, hier zitten heel erg veel Puffins en deze eilanden worden dagelijks bezocht door volle toeristenboten vanuit allerlei havens in de omgeving, maar ook door zeilers die er een paar uurtjes kunnen ankeren als de weersomstandigheden het toelaten.

Ziet er prachtig uit! liefs