Van Leixõs naar Aveiro

Portugal, Aveiro

Leixõs bleek erg leuk, voor Tjep vanwege een geweldig strand waar hij als een gek achter zijn tennisbal aanrende, totdat hij heel in de verte twee jongens met een voetbal zag, zoef!! weg was Tjep, van zijn zeeziekte was niks meer te merken, gelukkig maar.
Voor ons was Leixõs ook erg leuk; tal van leuke restaurantjes in oude steegjes, we zijn maar weer eens lekker aan de vis gegaan. De volgende ochtend willen we op tijd weg, vanwege de krappe plek wil ik graag met windstilte uitvaren
zodat de wind geen vat krijgt op de boot, om 9u vertrekken we, eerst weer een mijl of 10 op de motor, daarna met de zeilen erbij en nog steeds op de motor, de oceaandeining is heftig en de wind slechts matig, Tjep vindt er nog steeds niks aan, maar zonder eten is hij in elk geval niet aan het spugen geslagen. We hebben het slingerzeil vastgemaakt zodat hij op de bank kan liggen zonder er vanaf te rollen, zie foto, hij lijkt hier redelijk 'gelukkig' mee, blijft goed liggen, maar zie de lodderige blik op zijn snuit.
Om half twee komen we bij de ingang van de rivier naar Aveiro, de ria de Aveiro, een soort lagune waar 6 mijl de rivier op een kleine zeilclub met goede voorzieningen (water, elekticiteit en sterke wifi) vlakbij het centrum van Aveiro, een toeristische studentenstad. De 'haven' ziet er qua terrein en gebouwen niet uit maar is absoluut in orde, behulpzaam en vriendelijk, goedkoop (€20 per nacht), en fijn voor Tjep om te rennen.
Naar het centrum gelopen voor een biertje en een boodschap, en de plaatselijke lekkernij gekocht, als toetje voor vanavond, zie foto's.
Vanmiddag naar Barra op de fiets, ik denk dat ik daar 25 jaar geleden met Karin op vakantie ben geweest toen ik in verwachting was van Bart, ben benieuwd of ik me iets herinner.
Wiger heeft gelezen dat er een chandlery is en wil kijken voor nieuwe buitenspeakers, als het niet lukt kopen we ze online en laten bezorgen op de lingsesdijk in Gorinchem, dan worden ze over twee weken persoonlijk afgeleverd.

Snel bestellen dan, over 9 dagen vertrekken wij naar jullie! 😎⛵️☀️

Frank 2017-06-01 14:13:22

Ja leuk he? Ik denk dat het wel gaat lukken hier!😘😘

Schotland2015 2017-06-01 15:17:35

Oh wat zijn die er lekker uit zeg!

Jacqueline 2017-06-01 15:58:40

ziet er heerlijk uit, vooral die doos met oranje hapjes xx