Gebrek aan wind

Ierland, Balycoton

Vandaag begon lekker; bezeild koersje naar het zuidwesten, we zouden naar een kleine haven gaan waar 2 moorings liggen voor passanten, maar toen ik belde bleek je er alleen te kunnen ankeren, vanwege het risico op vervuiling van de grond met oude kettingen, waar je anker in verstrikt kan raken, zijn we doorgevaren naar Balycoton, waar net buiten de kleine vissershaven 6 moorings zouden liggen, en die lagen er wél. Op het moment dat ik dit schrijf zitten we in het hotel, weer met uitzicht op de boot, aan een biertje, voor de dagelijkse wifi om weer en mailverkeer uit te wisselen.
De wind was zwak, ijskoud en pal tegen, slechts 4 kn liepen we dus de dieseltank is weer lekker leeggeslurpt.
Straks de cobb aan om lekker aan boord te eten, we liggen in de luwte en in de zon, wat kan een mens meer wensen? De foto neem ik hier vanuit het hotel

Dat gaat goed zo, bijna in Cork.

Anne 2016-05-23 19:26:08

Oh wat erg! Wij zitten in de voortdurende regen en kou hier, het lijkt wel herfst. Mooie verslagen maak jij Arina, hartstikke leuk om jullie zo langs bekende havens te volgen!!

Esther en Pieter 2016-05-23 20:15:03

Erg leuk om te volgen. Veel plezier gewenst uit Rome(25°)

Tristan 2016-05-23 21:33:25

ja dat is het...vanaf waarschijnlijk een etablissement met de meest smaakvolle gerechten op de kaart en het bijbehorende wijntje...kijken over het prachtige blauwe water naar een juweel van een boot..Kon slechter... lieve groet van ons allen, Claud,X