Sevilla, Cádiz

Spanje, Cádiz

De rivier opvaren naar Sevilla, dat bleek letterlijk een 'mijl(80) op zeven', waarbij de afstand niet de complexiteit bepaalde, nee, er moesten een sluis en een brug worden gepasseerd in Sevilla, de ene draait een keer of vier per week om half negen 's morgens, de ander om tien uur 's avonds, en ook niet elke dag, gelukkig rijden er bussen naar, en zijn er hotels in Sevilla, waarvan we dankbaar gebruik maakten, donderdag heen, zaterdag weer terug aan boord.
In Sevilla de gebruikelijke highlights, leuke tapastentjes, een fietstocht onder 'Helmondse' reisleiding van Dolores, via Monique geregeld, het was een leuke citytrip.
Zondag zijn onze vrienden Bert en Hansa aan boord gekomen, ingevlogen vanuit ons koude kikkerlandje, en maandag zijn we naar Cádiz gezeild, de wind neemt toe naarmate je dichter bij de straat van Gibraltar bent, dus alles op zeil kunnen afleggen, in volle zon, maar wel een fleece nodig, bikini blijft in de kast.
In Cádiz een mooie plek in de marina Puerto America, dichtbij de oude stad, die aan het uiteinde van de negen km lange landtong van één km breed ligt, omringd door water, verbonden met het vaste land door lange bruggen, vanuit de zee al op grote afstand te zien.
Grote cruiseschepen leggen hier aan om de gasten 'los' te laten in de stad, meestal komen ze in de ochtend en gaan tegen de avond weer de zee op, een verblijf aan boord is 'all-inn', dus er zal vanavond genoeg plek zijn voor ons om te eten

Wij zitten op een uurtje rijden in San Roque Het oord voor de rijken. Met de wind die hier staat moet je zeker reven Wij nog wel in badkleding Morgen naar Gibraltar, hiken en tax free shoppen Over 2 dagen zijn wij in Cadiz!

Jan schrickx 2017-09-18 19:09:51

Veel plezier en groeten aan Bert en Hansa en later aan Jan en Carla.

Frank 2017-09-18 21:09:47

Klinkt allemaal weer fantastisch! Wij hebben hier op Alonnisos onverminderd warm weer, jullie ook zo te zien. Lieve groeten aan Bert aan Hansa! xx