Portugal!

Portugal, Viana do Castelo

Vanwege gebrek aan internet een tijdelijke 'pindat-stilte', welke nu opgeheven omdat ik een vodafone simkaart in de Ipad heb gedaan. Tjepko heeft inmiddels letterlijk aan den lijve ondervonden wat de invloed van golven op zijn gestel is, en vindt dat niet leuk! Hij wordt ziek en spuugt alles wat hij die ochtend heeft gegeten weer uit, inmiddels hebben we een aangepaste strategie voor hem; zeeziektepillen, speciaal voor de hond, verstopt in een hammetje, en verder niet te veel eten, het lijkt te werken....
Hij heeft al door dat hij het beste binnen op de vloer kan liggen, als het zo tekeer gaat, en hij piept dan ook helemaal niet om bij ons te willen zijn, maar blijft rustig liggen... zo een zeewaardige scheepshond betaamt. We zijn nog een weekje de ria's opgeweest, in giga zomerhitte tot wel 35 graden zonder wind, gelukkig hebben we een zonnedekje over de kuip, ook wel bimini genoemd.
Toen we op hemelvaartdag vrienden op bezoek kregen die met ons naar Porto zouden varen werd het hier, in tegenstelling tot in Nederland, ongelofelijk slecht weer; hoosbuien en wind vanaf de verkeerde kant, en maar een heeel klein beetje, zeilen was geen optie, we zijn dit weekend tot Viana do Castello gekomen, een heel erg leuke plaats in het Noorden van Portugal, met een brug van Eiffel over de rivier waar overheen op verschillende verdiepingen auto's en treinen hun weg over de rivier vinden, rond 1876 gebouwd, zie foto.
De wind is inmiddels, maandag de 29e, gedraaid en morgen varen we, hopelijk op zeil, door naar Porto.

Doe mij maar zo'n visschotel. Heerlijk! Liefs aan Tjeppie

Sterre 2017-05-30 12:49:26

Have Fun!! 💪🏻Tjepko jongen! Komt goed!

Marjanne 2017-05-30 22:31:28

geniet samen en de hond van de mooie zeilreis ik weet niet waar je nog naar toe gaat maar zoals ze altijd zeggen behoudenvaart .