Citytrip Porto

Spanje, Vigo

Na de Ria de Muros zijn we naar de volgende Ria gezeild, de Ria de Arousa, een grote ria met erg veel mogelijkheden om te ankeren of in één van de zeven marina's te liggen. Er zijn prachtige stranden, enkele eilandjes, en kleine en wat grotere plaatsen zoals Caramiñal, Ribeira en Vilagarcia. In elk van deze plaatsen is volop vis te koop, meestal in een overdekte markt waar allerlei verschillende kooplui hun waar aan de man brengen.
Varend in de Ria weet je dat je op dit gebied niks tekort zult komen want er zijn erg veel 'viveros', plekken waar de schelpdieren worden gekweekt; mosselen, scheermessen, venusschelpen en scallops. Tijdens het zeilen liggen deze platforms wel eens in de weg, maar daar zal ik, als liefhebber nooit maar dan ook nooit hardop over klagen!
De cobb heeft dus weer regelmatig aan dek gestaan, met de wok voor schelpjes, of gewoon met een flink stuk lamsbout erop, lamsvlees is overigens moeilijk te krijgen hier, in tegenstelling tot in Schotland en Ierland staat hier in Spanje vaker varken en kip op het menu.
Een heerlijke week met veel zon, gezellige ontmoetingen, de boot weer op hoogglans gepoetst en uiteindelijk vandaag naar Porto waar vandaan we vrijdag naar huis vliegen.
De boot ligt veilig in de haven van Vilagarcia tot we 3 augustus weer aan boord gaan.
De laatste avond het dek vol met andere bootjesmensen uit Ierland, Engeland en Amerika, erg gezellig met tapas en glaasjes fris.
Komende maand lekker even werken, als onderbreking van een lange warme zomer in Galicië.