De vuurtoren van Fisterra

Spanje, Fisterra

We zouden hier bijna aan voorbij zijn gegaan, Cabo Fisterra, of Kaap Finisterre, berucht om zijn wilde zeeën, de kust hier heet niet voor niks de Cabo del Morte.
Er zou niks zijn in de haven op wat visserspontoons na, maar een paar havens terug spraken we Fransen die zeiden hier prima te hebben gelegen, en dat doen wij nu dus ook voor de tweede dag, vanochtend naar de vuurtoren gelopen, een tocht die rijkelijk vergezeld werd door de zogenaamde pelgrims in hippiekledij en met baarden en kruisen om hun nek. Veel pelgrims vervolgen na Santiago de la Compostella hun wandeltocht naar Finisterre. Het regende pijpenstelen toen we boven bij de vuurtoren, waar we een dag eerder omheen zijn gevaren, aankwamen, met een flinke hoei van de bui erbij, we schuilden in één van de souveniers tentjes die allelei kitcherige meuk aan de man/vrouw proberen te brengen ( espressokopje voor Wiger gekocht, hij haat meuk!), daarna door naar de vuurtoren voor een paar foto's.
Vanavond pollo op de cobb, morgen door naar Muros.

wat ziet het er allemaal weer mooi en aantrekkelijk uit en heerlijke reisverhalen, zo volgen we jullie op de voet. Ondanks de angstaanjagende namen ziet het er toch redelijk rustig uit. hopen op wat beter weer. goeie voortzetting en hartelijkste groet.

Bert 2016-06-14 23:03:19

Mooie smaakvolle auto op de eerste en derde foto!!! Met enkele dames van de kookclub afgelopen week aan een strandje bij fort Vuren een introductie met de cobb...gedekte tafel op het strand, heerlijke wijn, schaaldieren en gemarineerde zalm op de cobb...bijna de tijd vergeten om de jongens op te halen van school. De cobb een echte aanrader voor rondom huis. Ciao, Claud X