Wéér een paspoort vergeten!

Spanje, Palos de la Frontera

Veel te schrijven dus houd het beknopt, dinsdag rond de middag aankomst Mazagon, na een voorspoedige trip met rustige hond achterin, prettige hotels voor Tjep, hij heeft kunnen rennen en poepen in een grote olijfboomgaard, waar we een appartementje huurden voor een nacht.
Na korte inspectie van de boot gaan we om één uur al te water in plaats van de afgesproken vier uur, de motor loopt als een zonnetje, koelkast aan, bier en wijn erin, watertank gevuld, boiler aan, bed opmaken, auto leegruimen, alles lijkt in orde, dezelfde nacht al zal blijken dat dat niet zo is. Als ik om vier uur ‘s nachts naar de wc ga kom ik erachter dat het toilet voorin aan het overlopen is, heel langzaam, maar toch.
De volgende dag spijkers met koppen, toilet was niet te redden, zie foto’s (niet vlak voor of na het eten!)
Verder de gebruikelijke klusjes; bevoorrading, zeilen erop en checken van de apparatuur, afgewisseld met terras, strand en tapas. Als laatste op vrijdag de nieuwe dinghy uitgeprobeerd, deze is een stuk groter en veel gemakkelijker op te pompen, hij past alleen niet in de bakskist dus moet aan dek tot voorbij Gibraltar.
Ohja, de titel van dit verslag, we zijn Tjepko’s paspoort vergeten, heeft wekenlang klaargelegen maar is tóch niet op de juiste plek terecht gekomen, gelukkig heeft Loes ‘m ingescand en nu hebben we de digitale versie op de ipad.
Tjep is alweer helemaal gewend, springt op en af de boot of het niks is en ligt rustig aan dek om zich heen te kijken, ook heeft hij het zoute water al getrotseerd.
Morgen gaan we varen, naar Rota waarschijnlijk, in de baai van Cádiz, maar het kan ook zomaar Chipiona worden, aan de uitmonding van de rivier Guadalquivir, welke ook door Sevilla loopt.
Gisteren heerlijk gegeten bij Capitain Salitre, een puur tentje, de eigenaar is de hele wereld over gezeild en beheert nu de bar, waar je zelf je drankjes moet halen, het eten regel je rechtstreeks bij de kok, die in de open keuken alle bestellingen op de muur schrijft.

Mooie plaatjes weer! Mooi klusje een nieuwe WC 🤪 Vaar ze!

Frank 2018-05-11 22:00:50

Heel veel plezier gewenst! Ans & Tom (in Middelburg. Morgen naar Oostende)

Tom 2018-05-11 22:23:47

ziet er weer fantastisch uit! veel plezier xx

Tjitske 2018-05-12 09:56:45

Heel veel plezier 🥂😍

marga linders 2018-05-12 10:35:29

goede vaart en veel plezier, ps bedankt voor je felicitatie Arina!!

Marieke 2018-05-12 11:08:02

Dat klinkt allemaal weer helemaal goed, goede reis geniet ervan Liefs Anne