Welkom thuis!

Spanje, A Coruña

Na een dagje chillen zijn we op pad gegaan om het kapje te repareren, eerst werd gezocht naar een rvs hoekplaatje maar uiteindelijk is het glasfibermat met epoxy geworden, oersterk nu.
Onderweg van de watersportwinkel naar huis ontdekten we een Mercato, waar erg prettige ingrediënten aan de man worden gebracht, dit werd ons maaltje op de cobb, scallops, kleine schelpjes, langoustines en rankpootkreeft, dit laatste moet je maar eens checken op het internet, het is hier een ware delicatesse, waar ook goed voor wordt betaald, je kunt het rauw of gekookt eten, lijkt qua smaak een beetje op krukels.
Later hoorden we dat dit de meest vooraanstaande vismarkt van Spanje is, volop spidercrabs, die nog leven, maar ook kreeft, gamba's, eigenlijk alles wat zwamt of over de zeebodem kruipt.
De andere 2 verdiepingen verkopen respectievelijk alles wat in de wei loopt, en alles wat gezaaid en geoogst moet worden, echt heerlijk!
Vandaag weer wat lekkers gehaald voor straks aan dek, Wiger verwacht hier tussen zeven en acht te zijn, ik heb vlaggetjes opgehangen om hem te verwelkomen, en het Spaanse bier ligt koud, hij is de hele week in z'n eentje op pad dus zal wel heel blij zijn straks weer in te schepen!
De crew gaat morgenochtend weer naar huis, werk wacht...
Wij zullen de komende dagen La Coruña verder gaan bekijken, geen straf.
De middag brengen we door in de oude binnenstad, vlakbij de haven, er is een geweldig rommelmarktje met ongelofelijk veel troep maar ook veel leuke dingen, voor Wiger kocht ik een stapeltje postzegels met zeilboten erop, kan hij komende winter zijn oude hobby weer oppakken.
Ook heb ik, niet op deze markt maar in een moderne boekenwinkel, toch maar een woordenboekje gekocht, Spaans-Engels want weinig Spanjaarden spreken ook maar een heel klein beetje Engels, en ik nog minder Spaans.

Mooi werk Arina! La Coruna is een mooie stad, lekker om daar een paar dagen rond te kijken. Wij liggen midden in Honolulu in de jachthaven en zullen een dezer dagen koers zetten naar Kodiak Island, Alaska. Have fun in Galicie!

Maaike 2016-06-04 22:51:11

Ik kan je een talencursus Spaans in Valencia aanbevelen 😜 Net gedaan en muy divertido! Gaan jullie nu 2 maanden in Noord Spanje rondzeilen of zakken jullie af naar Portugal? Feliz dia!