Tjepko in de krant!

Spanje, Sant Joan de Labritja

Na Santa Eulalia, het weer is inmiddels al een paar dagen wat onstabiel, lang niet slecht, maar de zonnebrandcrème kan dicht blijven, net als de luiken wanneer we van boord gaan, omdat er wel eens een bui valt, varen we met veel tegenwind naar een noord-oost gelegen baai; Portinatx ( portinatsj). Een leuk klein dorp in een goed beschutte baai, waar toerisme nog redelijk kneuterig wordt bedreven. Er liggen wat bootjes die je kan huren, kleine rubberboten met een zonnedakje à €160/dag in het laagseizoen, toch zijn er gegadigden, en waterfietsen met glijbaan waarop een gezin uren plezier kan hebben. De hotels zijn niet te hoog, de muziek is meer van onze tijd en het volume draaglijk.
We liggen twee dagen heerlijk rustig aan het anker, waar Wiger af en toe met zijn duikbril op naar toe zwemt om te checken of hij nog goed ligt, met gevaar voor eigen leven(!) Twee jaar geleden hoorden we van eer Ier, Jerry, dat in Autralië een Duitse man op die manier aan zijn einde is gekomen; onder toeziend oog van zijn vrouw kwam er nóg een zwemmer naar het anker kijken, deze zeekrokodil bleek vooral geïnteresseerd in de man.
Ook weer nieuws van het thuisfront in de vorm van foto’s en berichten over Tjepko op zijn vakantieverblijf, hij heeft zélfs de krant gehaald. We zijn blij dat hij het zo leuk heeft bij Claudia, Gerhard en de jongens, Jonathan, Willem en Tobias, hier zou hij het een stuk minder fijn hebben, met strand in zicht en er niet mogen graven en rennen, of met ballende kinderen waar hij dan niet mee mag spelen omdat honden verboden zijn op het strand.
Vanochtend vroeg op, we gaan naar Mallorca, de zee is nog hobbelig en de wind nog tegen maar dat zal in de loop van de ochtend veranderen, nu even lekker op de motor, accu’s laden, pindat schrijven, koffietje en een beetje rondturen.
Wiger zit tegenover me te wachten tot hij de Ipad krijgt, om de volkskrant, die we elke ochtend downloaden, te lezen, maar ‘first things first’.
Inmiddels zie ik Ibiza achter me vervagen, is het eerste buitje weer overgewaaid en heb ik mijn boek erbij gepakt, voorlopig nog een dikke 40 mijl te gaan

mooi! iedereen heeft plezier (hond & mens). Het wordt echt wat onstabieler weer inderdaad. De eerste Hurricane nadert de Azoren! veel plezier nog

marjolein 2018-09-12 09:37:31

Ziet er weer relaxed uit jongens! Onze boot staat stevig op de kant op een Azoor-eiland en wij zijn weer opgewekt aan t werk, hier wordt de zomer langzaam afgebouwd.

Pieter 2018-09-12 09:47:47

Leuke foto’s !! Goh, zo’n zeilvakantie is niet zonder gevaren; krokodillen, hurricane’s, goede reis verder !! 😘