Yo, Tjepko, el perro del barco

Spanje, Palos de la Frontera

Nu moet ik echt weer even mijn verhaal kwijt, de afgelopen twee en een halve week waren echt top! We gingen een rivier op waar ik lekker kon zwemmen en los rennen, en mee mocht in het kleine bootje, en uit eten, er kwam zelfs nog een vriend van mijn baasjes met zijn hond langs, dolle pret! En toen we afgelopen woensdag weer gingen zeilen heb ik de hele tijd aan dek gezeten, terwijl we toch ook wel schuin gingen, 'nu ben ik er overheen, over die zeeziekte', dacht ik nog, al vond het het nog steeds niet echt lekker. Nee, laat mij maar lekker aan het strand spelen, heb je toch ook zee? En al zijn mijn baasjes super bezorgd, ik ren dwars door de branding, zeker als ik spelende kinderen zie in de zee, dan wil ik meedoen en ruk me zo los van de riem, die mijn baasje een beetje achteloos in zijn hand houdt. Ik snapte sowieso niks van die laatste zeiltocht; paar uur op zee, wel lekker koel ( het is me hier een partijtje heet!), en gelukkig niet ziek, maar komen we op een plek waar we eerder al met de auto waren, ik heb toen in dat kantoor per vergissing tegen de watermachine staan piesen...
En dat dus terwijl we net zo goed even snel met de auto hadden kunnen gaan, geen gedoe en snel klaar, maar goed.
Waar ik het eigenlijk over wilde hebben was de zeiltocht vandaag, ik had me weer monter aan dek opgesteld, op de bank achter aan de goede kant want anders schuif ik steeds weg, maar het werd me toch te wild, gelukkig ziet mijn baasje dat wel aan me en dan brengt ze me binnen, onder de tafel had ze een natgemaakt koel badlaken gelegd waar ik op mocht liggen, de bak voer van vanochtend stond er nog, zó vies deze keer! Bon menu mediteraan, gatver, eerder non menu als je het mij vraagt. Gelukkig had ik dus niet gegeten, want ik wérd me toch weer ziek, maar er viel niks te spugen dan slijm, bweeh! Later viel de wind weg en heb ik mijn beste pootje voorgezet en ben weer boven gaan zitten, maar ik was toch blij dat we weer binnen waren, gelukkig met een fijne trailerhelling waar we gingen zwemmen. Zwemmen vind ik echt super! Om af te koelen en te spelen, en ik word er lekker sloom van, ik mag nou zonder zwemvest omdat ik een andere riem omheb waar ze me mee uit het water kunnen tillen, zelf van het steiger springen doe ik ook, maar alleen al ze mee het water ingaan, vanochtend zei mijn baasje dat ik maar moest gaan zwemmen, gooit ze mijn bal in het water, nouja, zo wil ik het niet hoor, in mijn eentje het water in!
Gelukkig kreeg ik vanavond lekkere kip met brokjes( dan proef je ze niet) en een ei erdoor, vanavond blijf ik thuis, moe, laat ze maar alleen op pad gaan😜😴