Bayona

Spanje, Baiona

Na twee extra dagen in de riadeAldón vanwege de mist zeilden we maandag richting Bayona, een mijltje of 15 naar het zuiden, maar om lekker te zeilen maakten we een slagje de zee op en zeilden om de illas de Ciel heen. Het begon met 2 knopen wind en bij aankomst stond er zo'n 16 knopen, misschien iets meer want de windmeter is wel écht aan vervanging toe. De eerstvolgende mogelijkheid om de mast in te gaan plaatsen we de nieuwe, die we vanuit Nederland hebben meegenomen.
Na in totaal 22 mijl voeren we de ria van Bayona in, een 'kleine', want zó klein is ie nou ook weer niet, baai ten zuiden van de ria de Vigo. Het is een drukke gezellige oude stad met een fort uitkijkend over zee, we kiezen voor de minder prestigieuze haven, die overigens prima is maar niet 'koninklijk'.
Bij aankomst moesten we drie keer verkassen, eerst omdat we op iemands plek bleken te liggen, diegene laat zich echter niet zien, de tweede keer omdat er geen elektriciteit was, uiteindelijk een goede plek en na het aanleggen komt een vriendelijke Portugees ons een fles wijn brengen, zomaar, denken we, maar wat precies de aanleiding was weten we niet, vanavond maar even uitnodigen voor een drankje misschien?
We hebben ons samen ingeschreven voor een cursus Spaans bij de volksuniversiteit in Gorinchem, de komende winter zijn we bezet op de donderdagavonden.
Gisterenavond de stad in om te eten, het was een feestdag dus we konden geen boodschappen doen, maar aan eettenten geen gebrek, voor één keertje een steak van de bbq, ook lekker!
Vandaag naar de 'wash-up' om een was te draaien, en verder de voorraden even goed aanvullen bij een supermercato, waarna een taxi ons weer naar de boot zal brengen.
De fietsen bevallen ons uitstekend! Vanuit Aldan zijn we het afgelopen weekend naar Cangas aan de ria de Vigo gefietst, steile hellingen tot 10% (ruwe schatting van Wiger), die naar mijn idee redelijk goed te doen zijn, Wiger denkt er anders over.
Het weer is een stuk minder heet, sluierbewolking, maar nog steeds een lekkere temperatuur, en rustig.

Klinkt allemaal lekker relaxed! 😘😘😘

Marjolein 2016-08-17 09:57:29

he globetrotters, wij zijn terug van vakantie... Vanuit Brand (At) naar Zuid Tirol (verrassend mooi gebied) en afgesloten met een weekje Montalto della Marche. Iedere week anders, maar een vol programma. Het zal weer wennen zijn om morgen met zijn allen te starten. Gelukkig heb ik nog een dagje vrij. Ik begeleid de jongens naar school en op zijn Jena plans eerst een kop koffie vers van de pers door een papa met een joekel van een Barista koffie machine. Lees nu pas al jullie berichten...vandaar pas nu een reactie Kortom la vita et bella zo te oordelen naar alle foto's, die voorbij komen. Wat goed jullie plannen om Spaans te gaan leren... Geniet ervan... lieve groet, claudia