Lekkage!!

Verenigd Koninkrijk, Mallaig

midden in de nacht, we lagen nét in bed, begint ineens de waterpomp te razen alsof er een kraan open staat, eerst dachten we nog dat het de pomp van de buurman was, maar we zijn toch maar even gaan kijken en in de douche stroomde het water vanuit de bakskist de ruimte onder de vloer in, met behoorlijke gang.
Eerst maar eens even de pomp uitzetten en dit water wegpompen, daarna gekeken onder de vloer van de bakskist waar de boiler en de waterpomp zitten, en jawel, de slang is losgeschoten, maar met de pomp uit lekt er niks dus gaan we slapen, morgenochtend verder kijken.
Het blijkt een loszittende ringklem, er is niks afgebroken en de verbinding heeft zo jaren gezeten dus ik heb 'm er gewoon weer strak op gedraaid, zo gezegd, zo gedaan. De foto's laten een voor en na zien.
Verder valt er van deze dag weinig te zeggen, na een mooie droge en zonnige dag gisteren, regent het voor de afwisseling weer eens de hele dag.
Maar we liggen hier goed, hebben vis ingeslagen voor vanavond, drinken een biertje in de pub, lezen en suffen wat...

Dat hebben wij ook een keer gehad. Je schrikt je wezenloos. Proeven: geen zeewater, maar zoet. Inderdaad: slangklem los van slang op de boiler. Gelukkig zo te herstellen!

Tom Zijlstra 2015-08-01 09:11:23

Ha Tom, lekker weer thuis? Het was direct duidelijk dat er een defect was in het drinkwatersysteem omdat de waterpomp begon te ronken, ik hoefde niet te proeven, maar wel mazzel dat we aan boord waren; al was de tank nog amper half gevuld, toch nog een dikke 100 á 150 liter water, ben je wel even aan het pompen....

Schotland2015 2015-08-01 09:29:50

Jaa, dat hadden wij ook eens toen de drieweg kraan lekte, al die luxe ook hè. Wij waren gisteravond in Tobermory, vandaag zeile we (nu dus) terug naar Oban om Douwe en Riet op de trein te zetten, we komen bij jullie in de buurt.

Pieter en Esther 2015-08-02 12:52:23

Gezellig, wij liggen nog wel een paar dagen in Mallaig, vanavond breekt de hel weer eens los, daarbij ben ik nog steeds geveld door een griep, hopelijk over een paar dagen weer verder naar het noorden, Groet Arina en Wiger