Summer in Edinburgh

Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

vanaf afgelopen maandag druk geweest met opruimen en schoonmaken, maandag was de perfecte dag om de zeilen eraf te halen en op te vouwen; er was weinig wind in tegenstelling tot de rest van de week, het blies weer als vanouds, echter zonder regen.
We laten de boot 8 maanden achter dus alles lekker schoongemaakt en leeg geruimd.
Er staan weinig bomen en er is geen chemie dus de boot zal niet zo vies worden, in Hellevoetsluis was het in dit opzicht bagger.
Donderdagmiddag zijn we vertrokken richting Edinburgh, onderweg in Dunning overnacht en vrijdagochtend door naar Edinburgh.
Hotel midden in het centrum en prachtig weer! Eerst het eten voor de avond geregeld in het oudste seafood restaurant van de stad, The Royal Café, waarvan foto's.
Daarna een kleine lunch op de Grassmarket, waar tot het eind van de 18e eeuw de openbare terechtstellingen plaatsvonden.
Het Edinburgh Castel stond voor de middag op de planning, hoog boven de stad gaf het een prachtig uitzicht over de stad en via de Firth of Forth over de zee, waar we vorig jaar langs zijn gevaren.
Het eten bij Café Royal, nog één keer gegrilde lobster, was heerlijk maar kon niet tippen aan alle seafood die we in het Westen recht uit de zee gegeten hebben, deze kreeft kwam er absoluut ook vandaan (isle of Skye) maar is via de weg gekomen, en dat proef je, haha.
Na afloop zijn we naar een jazz café gegaan, om de hoek bij ons hotel, en hebben genoten van een geweldig optreden, vanavond willen we weer gaan.
Vandaag, zaterdag lekker de stad in, museum, shoppen, wat een zorgen allemaal, voor vanavond al gereserveerd bij een leuke Italiaan.
Zondag rijden we naar New Castle waar we maandagavond de boot nemen naar IJmuiden, heerlijk weer naar huis.
Het waren vier lekkere maanden, Schotland is prachtig, onbedorven, niet commercieel, vriendelijk, culinair, zeilparadijs met schitterende baaien, uitdagende passages, en een enorme verlatenheid.
Één klein dingetje, het weer.........
Volgend jaar zeilen we naar het warme Zuiden!

Kijken er naar uit om jullie weer te zien en spreken!!!wat gaat de tijd toch in een razend tempo vooruit...4 maanden van huis...een goede thuisreis!!!alle liefs, dikke kus, claudia